DDR5 6400 MHz CL30 RAM için timing önerisi

Fan uçmadı bu arada.

Açayım mı hocam test?

Aç, siyah ekran hiç yemedin. Bakalım ne olacak? 5 dakika hata vermezse HWiNFO'dan sensörleri ilet.

Bence 5 dakika yeterli bir süre.

@RapidLemming955 Senin kasa havadar ama bu tarz agresif profillerde kasa yan kapak açılması gerekli. Diğer türlü 3-5 derece fazladan ısınması dahi mavi ekran sebebi.
 
Son düzenleme:
Şu an bu durumda. Yan kapağı şimdi açtım.
 

Dosya Ekleri

  • 17822355280471979541105606406036.webp
    3,6 MB · Görüntüleme: 12
Şu an bu durumda. Yan kapağı şimdi açtım.

Bu profile rağmen iyi görünüyor, soldaki yanaştıramadığın için 2-3 derece daha fazla ısınacaktır. Onun silikonu daha kötüyse yine mavi ekran yedirtebilir sana. Şimdi 9070 XT cayır cayır oyunda yanarken bu RAM'ler ekstra ısınacak. Bu testte mesela 45 derece ile hata yemiyorsan oyunda da kontrol ettiğinde 45 derece olmalı 2 RAM de. @RapidLemming955

Bir sonraki hata verişi problem ama, şimdi bu profil dipte çünkü. VSOC 1.25 dahi yetmez belki, IOD Hotspot kaç? ARd 0 vs. de var sende. Bunlar voltaj istiyor hepsi.
 
Kasa fanlarının devrini de arttırım en kötü. Şu an ses yapan iki şey var zaten. RAM fanı ve pompa.

IoD görünmüyor hocam. HWMONİTÖR mü indirmem lazım?
 
Kasa fanlarının devrini de arttırım en kötü. Şu an ses yapan iki şey var zaten. RAM fanı ve pompa.


IoD görünmüyor hocam. HWMONİTÖR mü indirmem lazım?

Kamera ile çek deminki gibi, HWiNFO baştan aşağı ilet tüm sensörleri.
 
Şöyle.
 

Dosya Ekleri

  • 1782235913932295181269009161869.webp
    2,7 MB · Görüntüleme: 7
  • 1782235931388217127005989689043.webp
    2,6 MB · Görüntüleme: 7

Sağlam ısınıyor IOD, 60-62 derece. Senin hata kaynağı VSOC olabilir. 1.25 yetmeyebilir 62 derece IOD varken. Macunu yenileyip soğutucu montajını tekrardan yapsan belki 55-60 aralığına düşer. MX-7 alıp bir dene sonra.

46 derece olan RAM de 372 tRFC açısından sınırda.
 
Genel işlemci sıcaklığından memnunum ama boşta biraz sıcak takılıyor, ama yükte gayet iyi. Şu an 45.5 ve 43.5 sabitlendiler.

Bu bitene kadar devam o zaman. @Ayhan Dönmez

Kapağı geri kapattım 45 ve 43 oldular. Anlık 46-44 oldular bir kere. Onun dışı sabitler şu anda. Birkaç dakikadır sabit.
 
Genel işlemci sıcaklığından memnunum ama boşta biraz sıcak takılıyor, ama yükte gayet iyi. Şu an 45.5 ve 43.5 sabitlendiler.

Bu bitene kadar devam o zaman. @Ayhan Dönmez

Bitene kadar devam ama sınırda bir profil. 45-46 dereceler 120 ns tRFC için sınır, çünkü eş zamanlı 65K tREFI var. Bunlar ekstra ısıtıyor. IOD 60 üzeriyken ARd 0 vs. de zorlayacaktır. Hata alırsan VSOC 1.27 denersin. VDD 1.6 yetmesi lazım normal koşullarda, DRAM kaynaklı hata alırsan da bence VDD'den ziyade sıcaklık dolayısıyla olur. 1.62 VDD denemekten de zarar gelmez tabii, çok sorun voltajlar değil.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…