tRP = tCL+4 idi sanırım. tCL+3 yapabilen var mı? Birde bu kural her frekans için mi geçerli?

@elninolaz 6400 MT/s'de CL32 iken tRP 32 kullanıyordu mesela. tCL + 4 tarzı kurallar çok geçerli değil, sadece tercih ediliyor diyeyim. AM5'te kuralların hükmü neredeyse yok, Benchmark etkileyebilir belki. Karhu Output vs. yüksek verdiği oluyor. Örneğin kurala uymazsan 255.5 MB/s, kurala uyarsan 256 MB/s çıktı verebiliyor. Bu kadar yani. Ekstra stabilite bozan bir durum yok. Birincil zamanlamalar tRAS hariç voltaj istiyor ama, bazı kitler ya ciddi voltaj istiyor ya da tRP yapılamıyor buradaki gibi. Frekansa da bağlı bir durum. Bunun tek çözümü tRTP 24 bırakmak, o da OC ile bağdaşan bir değer değil.
 
@elninolaz 6400 MT/s'de CL32 iken tRP 32 kullanıyordu mesela. tCL + 4 tarzı kurallar çok geçerli değil, sadece tercih ediliyor diyeyim. AM5'te kuralların hükmü neredeyse yok, Benchmark etkileyebilir belki. Karhu Output vs. yüksek verdiği oluyor. Örneğin kurala uymazsan 255.5 MB/s, kurala uyarsan 256 MB/s çıktı verebiliyor. Bu kadar yani. Ekstra stabilite bozan bir durum yok. Birincil zamanlamalar tRAS hariç voltaj istiyor ama, bazı kitler ya ciddi voltaj istiyor ya da tRP yapılamıyor buradaki gibi. Frekansa da bağlı bir durum. Bunun tek çözümü tRTP 24 bırakmak, o da OC ile bağdaşan bir değer değil.
3034.webp
2832.webp
2830.webp
 
Son düzenleme:
Son düzenleme:
Son düzenleme:


Beklenen video geldi. Bazı yerlerde haklı konuşuyor, timing yapıldığı zaman performans uçup kaçmıyor sadece akıcılık bir miktar artıyor ortalama FPS artmıyor %1 ve %0.1'lere odaklanılması gerekiyor. Yapılmadığı zaman ahım şahım bir kayıp olmuyor.

İtopyadan cikmak lazım, ne gibi bir bekletinisi var insanların bilmiyorum İki ayar yapıp yeni teknoloji gibi bir performans mi? Bence bu kafadan çıkılmali yada bu işe hiç girilmemeli