tRP = tCL+4 idi sanırım. tCL+3 yapabilen var mı? Birde bu kural her frekans için mi geçerli?

@elninolaz 6400 MT/s'de CL32 iken tRP 32 kullanıyordu mesela. tCL + 4 tarzı kurallar çok geçerli değil, sadece tercih ediliyor diyeyim. AM5'te kuralların hükmü neredeyse yok, Benchmark etkileyebilir belki. Karhu Output vs. yüksek verdiği oluyor. Örneğin kurala uymazsan 255.5 MB/s, kurala uyarsan 256 MB/s çıktı verebiliyor. Bu kadar yani. Ekstra stabilite bozan bir durum yok. Birincil zamanlamalar tRAS hariç voltaj istiyor ama, bazı kitler ya ciddi voltaj istiyor ya da tRP yapılamıyor buradaki gibi. Frekansa da bağlı bir durum. Bunun tek çözümü tRTP 24 bırakmak, o da OC ile bağdaşan bir değer değil.
 
@elninolaz 6400 MT/s'de CL32 iken tRP 32 kullanıyordu mesela. tCL + 4 tarzı kurallar çok geçerli değil, sadece tercih ediliyor diyeyim. AM5'te kuralların hükmü neredeyse yok, Benchmark etkileyebilir belki. Karhu Output vs. yüksek verdiği oluyor. Örneğin kurala uymazsan 255.5 MB/s, kurala uyarsan 256 MB/s çıktı verebiliyor. Bu kadar yani. Ekstra stabilite bozan bir durum yok. Birincil zamanlamalar tRAS hariç voltaj istiyor ama, bazı kitler ya ciddi voltaj istiyor ya da tRP yapılamıyor buradaki gibi. Frekansa da bağlı bir durum. Bunun tek çözümü tRTP 24 bırakmak, o da OC ile bağdaşan bir değer değil.
3034.webp
2832.webp
2830.webp
 
Son düzenleme:
Son düzenleme:
Son düzenleme:


Beklenen video geldi. Bazı yerlerde haklı konuşuyor, timing yapıldığı zaman performans uçup kaçmıyor sadece akıcılık bir miktar artıyor ortalama FPS artmıyor %1 ve %0.1'lere odaklanılması gerekiyor. Yapılmadığı zaman ahım şahım bir kayıp olmuyor.

İtopyadan cikmak lazım, ne gibi bir bekletinisi var insanların bilmiyorum İki ayar yapıp yeni teknoloji gibi bir performans mi? Bence bu kafadan çıkılmali yada bu işe hiç girilmemeli

Ben şahsen akiciligi gayet iyi hissediyorum gerçi bu benim gözümün seciciliginden de olabilir 5 FPS düşse onu dahi hissettiğim için bence bana sorulursa yapılmalı ve akicilik gerçekten artıyor FPS demiyorum akicilik.
 
Son düzenleme:
İtopyadan cikmak lazım, ne gibi bir bekletinisi var insanların bilmiyorum İki ayar yapıp yeni teknoloji gibi bir performans mi? Bence bu kafadan çıkılmali yada bu işe hiç girilmemeli

Ben şahsen akiciligi gayet iyi hissediyorum gerçi bu benim gözümün seciciliginden de olabilir 5 FPS düşse onu dahi hissettiğim için bence bana sorulursa yapılmalı ve akicilik gerçekten artıyor FPS demiyorum akicilik.
Akıcılıktan ziyade tepkisellik bile hissediyorum ben. Rekabetçi oyunda zaten akıcılık ve tepkisellik şart.
 
Akıcılıktan ziyade tepkisellik bile hissediyorum ben. Rekabetçi oyunda zaten akıcılık ve tepkisellik şart.
Özellikle Battlefield6 da oynayışım değişti önceden bir garip geliyor oyun kaç fps alsam da akıcı değil gibiydi sonra sanki sıkıyorum mermi gitmiyor gibiydi suan resmen baska biri oynuyor gibi oynuyorum