Katılım
21 Haziran 2026
Mesajlar
3
Beğeniler
0
Esenlikler, haziran ayı içerisinde Hepsiburada platformu üzerinden, adı çok gerek olmayan bir satıcıdan anakart satın almıştım ancak ürün bana hem iç-dış ambalajı hasarlı hem de işlemci pinlerinden biri yamuk şekilde gönderildi. Ben de durumu hemen fotoğraflayıp ürünü iadeye gönderdim. Ancak talebim reddedilmiş ve satıcı ürünü bana geri göndermek üzere kargoya vermiş. Hepsiburada müşteri hizmetleri ise oluşturduğum talepleri pek takmadığından durumu dün akşam tüketici heyetine taşımıştım ve süreç devam ediyor. Sizce bu geri gönderilen anakartı teslim alınır mı? Yoksa kargoyu kabul etmeyip geri mi göndermeliyim?
 
Esenlikler, Haziran ayı içerisinde Hepsiburada platformu üzerinden, adı çok gerek olmayan bir satıcıdan anakart satın almıştım ancak ürün bana hem iç-dış ambalajı hasarlı hem de işlemci pinlerinden biri yamuk şekilde gönderildi. Ben de durumu hemen fotoğraflayıp ürünü iadeye gönderdim. Ancak talebim reddedilmiş ve satıcı ürünü bana geri göndermek üzere kargoya vermiş. Hepsiburada müşteri hizmetleri ise oluşturduğum talepleri pek takmadığından durumu dün akşam tüketici heyetine taşımıştım ve süreç devam ediyor. Sizce bu geri gönderilen anakartı teslim alınır mı? Yoksa kargoyu kabul etmeyip geri mi göndermeliyim?

Açarken video kayıt ile açtınız mı? Kayıt aldınız mı? Çünkü diğer türlü durum muallakta olacağı için soruyorum ben PC ürünleri aldığımda kamera mı açıp video kaydı ile açıyorum bu durumda iddia edecekleri her şey çürümüş oluyor.

Eğer THH'ye başvurduysanız kargoyu teslim almayın zaten 3-4 ay sürecektir süreç belki 6 aya kadar da olabilir. Sonuçta daha sonra tekrar geri yollamanız gerekebilir. Sizde duracağına onlarda dursun THH sonucuna göre zaten işlem yapılır.
 
Esenlikler, haziran ayı içerisinde Hepsiburada platformu üzerinden, adı çok gerek olmayan bir satıcıdan anakart satın almıştım ancak ürün bana hem iç-dış ambalajı hasarlı hem de işlemci pinlerinden biri yamuk şekilde gönderildi. Ben de durumu hemen fotoğraflayıp ürünü iadeye gönderdim. Ancak talebim reddedilmiş ve satıcı ürünü bana geri göndermek üzere kargoya vermiş. Hepsiburada müşteri hizmetleri ise oluşturduğum talepleri pek takmadığından durumu dün akşam tüketici heyetine taşımıştım ve süreç devam ediyor. Sizce bu geri gönderilen anakartı teslim alınır mı? Yoksa kargoyu kabul etmeyip geri mi göndermeliyim?
Hepsiburada canlı destek üzerinden ilerleyin kabul etmeniz sorun olmaz, durumu belirtip canlı destekten kod isteyin onun vereceği kodla iade edersiniz tekrar. Satıcının yalan söylediğini de belirtin. Keşke teslim almasaydınız veya açarken videoya alsaydınız.
 
Tüketici her zaman haklıdır. Hepsiburada yardımcı olmazsa THH yolundan ilerlemekten başka şansınız yok, satıcı geri adım atmadığı sürece. Ürünü geri alıp almamamız bir şey değiştirmez. Geri almazsanız ya kargoda bekleyecek THH sonuçlanana kadar ya da onlara geri gidecek, onlar da size geri yollayacak. Süreç döngüye girecek yani. İkinci kez iade etmeyi deneyebilirsiniz. Belki denk gelen çalışanın gıcıklığına maruz kalmışsınızdır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Açarken video kayıt ile açtınız mı? Kayıt aldınız mı? Çünkü diğer türlü durum muallakta olacağı için soruyorum ben PC ürünleri aldığımda kamera mı açıp video kaydı ile açıyorum bu durumda iddia edecekleri her şey çürümüş oluyor.

Eğer THH'ye başvurduysanız kargoyu teslim almayın zaten 3-4 ay sürecektir süreç belki 6 aya kadar da olabilir. Sonuçta daha sonra tekrar geri yollamanız gerekebilir. Sizde duracağına onlarda dursun THH sonucuna göre zaten işlem yapılır.
Maalesef, tüm parçaları açtım. Video kaydıyla anakarta gelince telefon ısıdan durdurmuş videoyu. Ben de hasarlı olduğunu görünce direkt fotoğrafladım, THH'ne de zaten durumu; ürünü 10:39'da teslim aldığımı, ilk fotoğrafı da 10:58'de çektiğimi belirttim. Gerekli fotoğraf zaman damgasını ve teslim alma saatimin ekran görüntüsünü ilettim. Hiç önemli değil ne kadar süreceği, gittim başka anakart aldım zaten ama haksızlık canımı sıkıyor benim. Teşekkürler mesajınız için.

Hepsiburada canlı destek üzerinden ilerleyin kabul etmeniz sorun olmaz, durumu belirtip canlı destekten kod isteyin onun vereceği kodla iade edersiniz tekrar. Satıcının yalan söylediğini de belirtin. Keşke teslim almasaydınız veya açarken videoya alsaydınız.
Sanırım 5. talebimi de açtım. Canlı destekte sürekli aynı şeyleri söylüyor; süreci hızlandıracağız, gerekli yerlere ileteceğiz vs. vs. Ümidimi kestim bu sebepten. Kargoyu kabul edesim var açıkçası, çünkü normalde satıcı sisteme iade sebebini hasarlı ambalaj ve kullanılmış ürün olarak girmiş, canlı destekle görüştüğümde ise satıcının red sebebinin ürünün içindeki vidaların eksik olduğunu belirtmiş satıcı. Yani alenen yalan beyanda bulunuyor, ben o paketi 1000 kez kontrol etmişimdir, eksik var mı yok mu diye imkansız yani eksik parça gitmesi. Bu sebepten geri gönderilen paketi kabul edesim var, tabii kargo paketinin kılına dokunmayacağım, alırken video çekeceğim.

Tüketici her zaman haklıdır. Hepsiburada yardımcı olmazsa THH yolundan ilerlemekten başka şansınız yok, satıcı geri adım atmadığı sürece. Ürünü geri alıp almamamız bir şey değiştirmez. Geri almazsanız ya kargoda bekleyecek THH sonuçlanana kadar ya da onlara geri gidecek, onlar da size geri yollayacak. Süreç döngüye girecek yani. İkinci kez iade etmeyi deneyebilirsiniz. Belki denk gelen çalışanın gıcıklığına maruz kalmışsınızdır.
Yok hocam, öyle büyük bir işletme değiller gibi, yani gıcık eleman direkt işletme sahibi. :D THH konusunda ise bekliyorum, bakalım ne zaman sonuçlanacak. Bu arada satıcı küçük bir ilde olduğundan, yani oradaki heyetle arası iyi olabileceğini düşünerek hakem heyetini seçerken kendi ilimdeki tercih ettim. Mantıklı bir harekettir umarım..
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhaba,

THH'nden ne talep etitğinizi belirtmemişsiniz. Ancak cayma hakkını kullanıp ücret iadesi ve ayıplı mal sebebiyle ürünün misli ile değişimi talep ettiğinizde ve THH başvurunuz olumlu sonuçlandığında ayıplı ürünü fiilen satıcıya teslim etmeniz gerekecek elbette.

THH sürecinde ürünün sizde kalması veya çeşitli kargo süreçleri ile satıcıda kalması arasında herhangi bir fark yok. Tercih sizin. Ürünün sizde kaldığı senaryoda ürüne sonradan başka bir zarar vermeyin yeterli. Sonradan verdiğiniz zarardan sorumlu olursunuz çünkü.

Geçmiş olsun.
 
Merhaba,

THH'nden ne talep etitğinizi belirtmemişsiniz. Ancak cayma hakkını kullanıp ücret iadesi ve ayıplı mal sebebiyle ürünün misli ile değişimi talep ettiğinizde ve THH başvurunuz olumlu sonuçlandığında ayıplı ürünü fiilen satıcıya teslim etmeniz gerekecek elbette.

THH sürecinde ürünün sizde kalması veya çeşitli kargo süreçleri ile satıcıda kalması arasında herhangi bir fark yok. Tercih sizin. Ürünün sizde kaldığı senaryoda ürüne sonradan başka bir zarar vermeyin yeterli. Sonradan verdiğiniz zarardan sorumlu olursunuz çünkü.

Geçmiş olsun.
Merhaba, öncelikle teşekkürler mesajınız için.
Sözleşmeden cayma hakkı ve bedel iadesini talep ettim. Sonuçlanana kadar ise elimde tutacağım ürünü. Eğer THH lehime sonuçlanırsa, ürünü HB ile görüşüp bu şekilde mi iade etmem gerekiyor? Yoksa artık direkt satıcı ile iletişim sağlayıp, karşı ödemeli şeklinde mi göndermeliyim?
 
Merhaba, öncelikle teşekkürler mesajınız için.
Sözleşmeden cayma hakkı ve bedel iadesini talep ettim. Sonuçlanana kadar ise elimde tutacağım ürünü. Eğer THH lehime sonuçlanırsa, ürünü HB ile görüşüp bu şekilde mi iade etmem gerekiyor? Yoksa artık direkt satıcı ile iletişim sağlayıp, karşı ödemeli şeklinde mi göndermeliyim?
Rica ederim.

Madem öyle, THH süreci sonuçlanıncaya kadar ürünü güzel şekilde saklayın. Süreç lehinize sonuçlanırsa icra takibi başlatmazdan önce doğrudan satıcı ile görüşün. Satıcı HB ise HB ile görüşün, HB değilse doğrudan satıcı ile iletişim kurun ve kargolama sürecini organize edin. Kargo ücretini kimin ödediği bir şeyi değiştirmese de bu senaryoda iade etme yükümlülüğü sizde olduğu için kargo ücretini siz ödeyebilirsiniz.