Detaylar
Kim cevapladı?İş Bankası denilince aklıma geldi, ben de bir dosyamı anlatayım size.
Müvekkilimi İş Bankası çalışanı olduğunu iddia eden biri arıyor, her türlü kişisel bilgisini ve bankacılık bilgilerini kendisine söyleyerek güven kazanıyor. Geçmişte çektiği kredileri, ürünlerin bilgisine ve tutarına kadar, hatta tarihlerine kadar söylüyor. Sonra bankanın kendisine ön onaylı kredi tanımladığını söylüyor, krediyi kullanmak isteyip istemediğini söylüyor.
Bu aşamaya kadar güven kazandığı için müvekkil şüphelenmiyor. Krediyi istemediğini ihtiyacı olmadığını söylüyor. Telefondaki kişi de o zaman krediyi iptal etmeleri gerektiğini söylüyor ve müvekkili mobil bankacılık üzerinden yönlendiriyor. Yaptığı yönlendirmelerde esasen müvekkile kendi eliyle kredi çektiriyor. Sonra bir IBAN numarası veriyor ve o tutarı bu IBAN'a gönderince kredinin iptal olacağını söylüyor. Müvekkil de verilen IBAN'a parayı gönderiyor ve telefonu kapatıp hayatına normal şekilde devam ediyor. Dolandırıldığını ise kredinin ilk taksiti gelince anlamış oluyor.
Dolandıranı tespit ettik ve hapis cezası aldırdık. Ödenen kredi tutarını bankadan geri almak için dava açtık. Henüz sonuçlanmadı ama gelen bilirkişi raporunda banka %20 kusurlu, müvekkil ise %80 kusurlu bulundu. Rapora itiraz ettik ve süreç devam ediyor. Bakalım nasıl bir karar çıkacak.
Lütfen dikkatli olun bankacılık işlemleri yaparken.
Müvekkilimi İş Bankası çalışanı olduğunu iddia eden biri arıyor, her türlü kişisel bilgisini ve bankacılık bilgilerini kendisine söyleyerek güven kazanıyor. Geçmişte çektiği kredileri, ürünlerin bilgisine ve tutarına kadar, hatta tarihlerine kadar söylüyor. Sonra bankanın kendisine ön onaylı kredi tanımladığını söylüyor, krediyi kullanmak isteyip istemediğini söylüyor.
Bu aşamaya kadar güven kazandığı için müvekkil şüphelenmiyor. Krediyi istemediğini ihtiyacı olmadığını söylüyor. Telefondaki kişi de o zaman krediyi iptal etmeleri gerektiğini söylüyor ve müvekkili mobil bankacılık üzerinden yönlendiriyor. Yaptığı yönlendirmelerde esasen müvekkile kendi eliyle kredi çektiriyor. Sonra bir IBAN numarası veriyor ve o tutarı bu IBAN'a gönderince kredinin iptal olacağını söylüyor. Müvekkil de verilen IBAN'a parayı gönderiyor ve telefonu kapatıp hayatına normal şekilde devam ediyor. Dolandırıldığını ise kredinin ilk taksiti gelince anlamış oluyor.
Dolandıranı tespit ettik ve hapis cezası aldırdık. Ödenen kredi tutarını bankadan geri almak için dava açtık. Henüz sonuçlanmadı ama gelen bilirkişi raporunda banka %20 kusurlu, müvekkil ise %80 kusurlu bulundu. Rapora itiraz ettik ve süreç devam ediyor. Bakalım nasıl bir karar çıkacak.
Lütfen dikkatli olun bankacılık işlemleri yaparken.
- Katılım
- 21 Aralık 2023
- Mesajlar
- 72
- Beğeniler
- 46
3D Secure doğrulaması alındığında banka sorumluluğu olmuyor ancak bu demek değil ki her önüne gelen işlemi onaylaması gerekiyor. Müşteri profili ile uyuşmayan işlem sebebiyle ek güvenlik onayı alması gerekirdi.
Ben sürekli değişik tutarlarda harcama yaparım, bazen bankalar 3D Secure doğrulaması yapmama rağmen işlemi onaylamıyorlar.
Arayıp ekstra onayımı aldıktan sonra tekrar denediğimde onay alabiliyorum.
Ben sürekli değişik tutarlarda harcama yaparım, bazen bankalar 3D Secure doğrulaması yapmama rağmen işlemi onaylamıyorlar.
Arayıp ekstra onayımı aldıktan sonra tekrar denediğimde onay alabiliyorum.
Arantheim
Uzman
3D Secure doğrulaması alındığında banka sorumluluğu olmuyor ancak bu demek değil ki her önüne gelen işlemi onaylaması gerekiyor. Müşteri profili ile uyuşmayan işlem sebebiyle ek güvenlik onayı alması gerekirdi.
Ben sürekli değişik tutarlarda harcama yaparım, bazen bankalar 3D Secure doğrulaması yapmama rağmen işlemi onaylamıyorlar.
Arayıp ekstra onayımı aldıktan sonra tekrar denediğimde onay alabiliyorum.
Geçen gün Twitch'de abone hediye ettim, üst üste 2 defa 1'er kişiye. 2. abone hediyesini ettiğimde anında Yapı Kredi Bankası'ndan arandım. Tutar da 30 TL bir de, siz mi kullandınız kredi kartınızı dediler. Evet, bendim dedim. Tamam, teşekkürler, kontrol amaçlı aradık dediler. Aynı firmaya 2. bir kullanım olduğu için 30 TL bile olsa anında aradılar, düşün. Her bankanın böyle olması lazım.
NFC kullanımı da çok riskli, telefonuna entegre edenler var, çok uzun sürmüyor açmak kapamak bu özellikleri. Ben şahsen açık kullanıyorum ama 1.000 TL limit koydum, ufak tefek ödemelerde kullanıyorum. Miktar yükselirse telefonumdan anlık değiştiriyorum.
Her bilgimiz herkesin elinde, çok dikkatli olmak lazım.
Yeni konular
-
-
Linux oyunculuğu büyüyor! Açık kaynaklı Vulkan sürücüsü NVK’ye DLSS desteği geliyor!
- Alice Büşra Alçınar
- Mesaj: 5
-
-