İş Bankası denilince aklıma geldi, ben de bir dosyamı anlatayım size.
Müvekkilimi İş Bankası çalışanı olduğunu iddia eden biri arıyor, her türlü kişisel bilgisini ve bankacılık bilgilerini kendisine söyleyerek güven kazanıyor. Geçmişte çektiği kredileri, ürünlerin bilgisine ve tutarına kadar, hatta tarihlerine kadar söylüyor. Sonra bankanın kendisine ön onaylı kredi tanımladığını söylüyor, krediyi kullanmak isteyip istemediğini söylüyor.
Bu aşamaya kadar güven kazandığı için müvekkil şüphelenmiyor. Krediyi istemediğini ihtiyacı olmadığını söylüyor. Telefondaki kişi de o zaman krediyi iptal etmeleri gerektiğini söylüyor ve müvekkili mobil bankacılık üzerinden yönlendiriyor. Yaptığı yönlendirmelerde esasen müvekkile kendi eliyle kredi çektiriyor. Sonra bir IBAN numarası veriyor ve o tutarı bu IBAN'a gönderince kredinin iptal olacağını söylüyor. Müvekkil de verilen IBAN'a parayı gönderiyor ve telefonu kapatıp hayatına normal şekilde devam ediyor. Dolandırıldığını ise kredinin ilk taksiti gelince anlamış oluyor.
Dolandıranı tespit ettik ve hapis cezası aldırdık. Ödenen kredi tutarını bankadan geri almak için dava açtık. Henüz sonuçlanmadı ama gelen bilirkişi raporunda banka %20 kusurlu, müvekkil ise %80 kusurlu bulundu. Rapora itiraz ettik ve süreç devam ediyor. Bakalım nasıl bir karar çıkacak.
Lütfen dikkatli olun bankacılık işlemleri yaparken.