@ProfTech @Snow
Lütfen bilginiz yoksa kafanıza göre Facebook'tan duyduğunuz bilgileri doğruymuş gibi burada yaymayın.
1- bir şeyi tüketiyorken bir anda kesmek, o diyetin sürdürülebilirliğini doğrudan azaltacaktır. Kişi sürekli "zor olmaz mı böyle" diyerek zaten bunları çıkartmak istemediğini belli etmiştir. Ki sağlıklı bir diyette beyaz ekmek, şeker, kola, abur cubur gibi gıdaları tüketmek, sizi sağlıksız değil aksine daha sağlıklı yapar. Kısa vadede belki biraz fazla kalori, biraz fazla şeker alırsınız. Ama uzun vadede daha uzun süre sağlıklı beslenebilirsiniz. Önemli olan diyetinizin lif+protein odaklı mı olduğu, yoksa cips+kola mı odaklı olduğudur. %80 sağlıklı bir diyetin yanına pekala %20 istediğiniz gıdayı ekleyebilirsiniz.
2- akşam 19:00'dan sonra yeme, sabah 11'den sonra kahvaltı yapılmaz gibi cümleler tamamen asılsız cümlelerdir. Sizin vücudunuz o öğünü saat kaçta aldığınıza değil, o öğünden ne aldığınıza bakar. İsterseniz sabah sadece o gün yiyeceğiniz proteinleri, akşam da sadece o gün yiyeceğiniz karbonhidratları alsanız hiçbir şey olmaz. Hatta o gün kalorinizi dolduramadıysanız gece 2 de bile doldursanız yer yemez yatmadığınız sürece bir şey olmayacaktır.
3-
Bu tarz bir cümle kullanmak, kişiyi spordan uzaklaştırmanın ve obezliğe itmenin en iyi yoludur. kardiyo asla tehlikeli/sağlıksız bir şey değildir. 2 saat hiç su içmeden güneş altında koşmadığınız sürece 'kötü' şeyler olmaz. Kişiyi boş yere korkutmaya gerek yok. kardiyo adı üstünde kondisyonu arttırmak, kalp atış hızını artırarak kalp damar sağlığını güçlendirmek ve vücudun oksijen kullanım kapasitesini geliştirmektir. Örnek vermek gerekirse hayatında hiç spor yapmamış Mehmet 100 metre koşuda tıkanıyor, Mehmet 1 ay boyunca düzenli kardiyo egzersizleri yapıyor. Mehmet artık muhtemelen daha fazla, 250-500 metre koşabiliyor.