Düzelirsin delikanli hiç merak etme. Dert etme kilo gelir gecer gider. Ben 6 ayda zımba gibi oldum. Zayiflamaya karar vermemin sebebi ise daha once hiç boy fotografi cekmemistim. Baktim gobek o ne oyle seninkinden beterdi aman yarabbi boyle sanki suya girerken takarlar ya simit aynen oyle şişmiş hiç fatk etmedim oyle şişmişim yani. 😅 Hemen şekeri kestim, ekemgi kestim, evde basit kardiyo hareketleri falan şu an cok iyiyim. Gecen bakkalda arkadasla alisveris yapiyorum hazir doner alacaktim beni fitnessci sandi birisi dedi abi o bozar seni alma. 🤣🤣 Yani zayiflarsin korkma. Hizlica olsun diyorsan dediklerimi yap yavasca olsun diyorsan akşam 19.00'dan sonra yemek yeme. Ama unutma kardiyo sporu tehlikeli bir saglik sorunun varsa kotu seyler olur.

Anladım hocam sağ olun. Biz de eskisinden biraz daha iyi oluruz inşallah. Hakkımızda hayırlısı. Belki de kendimizi yiye yiye bilerek böyle bu hale getirdik gerçi yemek yemek güzel şeyde şu kilolar olmasa :D

Utanacak bir şey yok, sağlık alanında bilgim yok da kilo aldıkça metabolizma yavaşlar diye biliyorum az çok. O yüzden kalori açığı oluşturamıyorsundur muhtemelen, her yediğin kilo olarak dönüyordur. Biraz ağırlık, yürüyüş, biraz da diyet bitti gitti. Ama kendini tutman lazım.

Anladım hocam. Bir diyetisyenle görüşeceğim belki biraz zayıfladıktan sonra da salona yazılırım.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Anladım hocam sağ olun. Biz de eskisinden biraz daha iyi oluruz inşallah. Hakkımızda hayırlısı. Belki de kendimizi yiye yiye bilerek böyle bu hale getirdik gerçi yemek yemek güzel şeyde şu kilolar olmasa :D



Anladım hocam. Bir diyetisyenle görüşeceğim belki biraz zayıfladıktan sonra da salona yazılırım.
Her sey duzelir bu yasta dert etme bu kiloyu. Gelir gecer bunlar istemen ve bir seyler yapman yeterli.
 
Her şey duzelir bu yasta dert etme bu kiloyu. Gelir gecer bunlar istemen ve bir seyler yapman yeterli.

Hocam dert etmek istemiyorum da sürekli bu hızla artıyor olması sıkıntı yoksa böyle kalsam gene çok umurumda olmaz zaten asosyal bir tipleme oldum. Liseden sonra pek bir şey değişmedi hayatımda. Üniversite sınavına da girdik bakalım.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam dert etmek istemiyorum da sürekli bu hızla artıyor olması sıkıntı yoksa böyle kalsam gene çok umurumda olmaz zaten asosyal bir tipleme oldum. Liseden sonra pek bir şey değişmedi hayatımda. Üniversite sınavına da girdik bakalım.

Tamam sorun degil sonucta az bir şey ogrenmis oldun nasıl cozulecegini. Ama mutlaka doktora git yine de unutma. Oyle basla bu onerilere.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
anlaıdm hocam. bir diyetisyenle görüşeceğim belki biraz zayıfladıktan sonrada salona yazılırım.
Salona yazılmak şart değil bu arada, çıkar dışarı günde yarım saat yürürsün. Sonra sabah yarım akşam yarım 1 saat. Öyle öyle rutin yaparsın. Hem sağlık açısından iyidir hem de az çok kalori açığı verirsin. Bir anda kilo vereyim diye sağlıksız şeylere yönelme.
 
Sana cok basit tavsiye verecegim bunu uygula 3 ayda ipince olursun. Ama oncelikle diyetisyene falan git ve dahiliyeye git şeker hastaligi olmadigindan emin olduktan sonra bunu uygula.

1-) Şeker ve beyaz ekmegi kes tamamen.
2-) Kebekli ekmek ve az yağlı gıdalar ye.
3-) Yürüyüş yap, koşu daha iyi olur. Kardiyo koşusu var onu arastir bu cok onemli.
4-) Akşam 19.00'dan sonra kesinlikle yemek yeme.
5-) Bol su iç.

Not: Spor yapmadan oncede kardiyolojiye git bence bir arza cikmasin. Allah korusun.

Sağlık sorunun yoksa tek ögün beslen.

@ProfTech @Snow
Lütfen bilginiz yoksa kafanıza göre Facebook'tan duyduğunuz bilgileri doğruymuş gibi burada yaymayın.
1- bir şeyi tüketiyorken bir anda kesmek, o diyetin sürdürülebilirliğini doğrudan azaltacaktır. Kişi sürekli "zor olmaz mı böyle" diyerek zaten bunları çıkartmak istemediğini belli etmiştir. Ki sağlıklı bir diyette beyaz ekmek, şeker, kola, abur cubur gibi gıdaları tüketmek, sizi sağlıksız değil aksine daha sağlıklı yapar. Kısa vadede belki biraz fazla kalori, biraz fazla şeker alırsınız. Ama uzun vadede daha uzun süre sağlıklı beslenebilirsiniz. Önemli olan diyetinizin lif+protein odaklı mı olduğu, yoksa cips+kola mı odaklı olduğudur. %80 sağlıklı bir diyetin yanına pekala %20 istediğiniz gıdayı ekleyebilirsiniz.
2- akşam 19:00'dan sonra yeme, sabah 11'den sonra kahvaltı yapılmaz gibi cümleler tamamen asılsız cümlelerdir. Sizin vücudunuz o öğünü saat kaçta aldığınıza değil, o öğünden ne aldığınıza bakar. İsterseniz sabah sadece o gün yiyeceğiniz proteinleri, akşam da sadece o gün yiyeceğiniz karbonhidratları alsanız hiçbir şey olmaz. Hatta o gün kalorinizi dolduramadıysanız gece 2 de bile doldursanız yer yemez yatmadığınız sürece bir şey olmayacaktır.
3-

kardiyo sporu tehlikeli bir saglik sorunun varsa kotu seyler olur.

Bu tarz bir cümle kullanmak, kişiyi spordan uzaklaştırmanın ve obezliğe itmenin en iyi yoludur. kardiyo asla tehlikeli/sağlıksız bir şey değildir. 2 saat hiç su içmeden güneş altında koşmadığınız sürece 'kötü' şeyler olmaz. Kişiyi boş yere korkutmaya gerek yok. kardiyo adı üstünde kondisyonu arttırmak, kalp atış hızını artırarak kalp damar sağlığını güçlendirmek ve vücudun oksijen kullanım kapasitesini geliştirmektir. Örnek vermek gerekirse hayatında hiç spor yapmamış Mehmet 100 metre koşuda tıkanıyor, Mehmet 1 ay boyunca düzenli kardiyo egzersizleri yapıyor. Mehmet artık muhtemelen daha fazla, 250-500 metre koşabiliyor.

Gelelim Snow'a. Sağlık sorunu olsun olmasın tek öğün beslenmek saçmalığın daniskasıdır, tam tersine aldığı proteini bölmeli ki vücut kas protein Sentezi'ni sık sık kullansın, amino asitleri kullanarak kas onarımı ve büyümesini başlatsın. Tek öğünde hepsini alırsa bu süreç bir süre sonra "doymuş" hale gelir ve fazladan protein aynı öğünde ekstra kas sentezi sağlamaz. Kişiyi tek öğün beslenmeye itmek de saçmalığın daniskasıdır.

@QQChart
Tek yapman gereken iyi bir diyetisyenle görüşmek, liste yerine o gün alman gereken makrolarını sormak. Ve her gün o makroları tamamlamak. Örneğin 150 gram protein 50 gram karbonhidrat 50 gram yağ önerdi (bunu uygulama tamamen örnek ve absürt bir öneri) hesaplamana bak, mesela yarım kilo tavuk göğsünde 120 gram protein var. Ama sen bunun yerine proteini yumurtadan, ton balığından, sütten, yoğurttan ve birçok şeyden alabilirsin. Lif alımına çok dikkat et. Bol bol su iç ama içmek istemediğin yerde "bugün 3 litre bitecek" diye kendini zorlama. Haftada 1 yediğin/yiyeceğin sucuklu yumurtalı patates kızartmalı bir kahvaltı, seni sağlıksız bir insan yapmaz. Kendini çok kasmadan en iyini yapmaya çalış. Spor salonuna git ve hocaların sana çıkardığı programa uy. Spor sonu evin yakınsa her gün 10-15 dk yüksek eğim kardiyo yapabilirsin. Evet zor ama hiçbir şey kolay kazanılmıyor. Evin uzaksa haftada 4 gün gidiyorsan 2 kardiyo yapabilirsin 10-15dk sonra kademe kademe arttırırsın. Yağ yakıp kas kazanma döneminde ağırlığa odak ver. Yoğun bir program seç. Üstteki 2 arkadaşın tavsiyelerini de dinleme. Başarılar.
 
@ProfTech @Snow
Lütfen bilginiz yoksa kafanıza göre Facebook'tan duyduğunuz bilgileri doğruymuş gibi burada yaymayın.
1- bir şeyi tüketiyorken bir anda kesmek, o diyetin sürdürülebilirliğini doğrudan azaltacaktır. Kişi sürekli "zor olmaz mı böyle" diyerek zaten bunları çıkartmak istemediğini belli etmiştir. Ki sağlıklı bir diyette beyaz ekmek, şeker, kola, abur cubur gibi gıdaları tüketmek, sizi sağlıksız değil aksine daha sağlıklı yapar. Kısa vadede belki biraz fazla kalori, biraz fazla şeker alırsınız. Ama uzun vadede daha uzun süre sağlıklı beslenebilirsiniz. Önemli olan diyetinizin lif+protein odaklı mı olduğu, yoksa cips+kola mı odaklı olduğudur. %80 sağlıklı bir diyetin yanına pekala %20 istediğiniz gıdayı ekleyebilirsiniz.
2- akşam 19:00'dan sonra yeme, sabah 11'den sonra kahvaltı yapılmaz gibi cümleler tamamen asılsız cümlelerdir. Sizin vücudunuz o öğünü saat kaçta aldığınıza değil, o öğünden ne aldığınıza bakar. İsterseniz sabah sadece o gün yiyeceğiniz proteinleri, akşam da sadece o gün yiyeceğiniz karbonhidratları alsanız hiçbir şey olmaz. Hatta o gün kalorinizi dolduramadıysanız gece 2 de bile doldursanız yer yemez yatmadığınız sürece bir şey olmayacaktır.
3-



Bu tarz bir cümle kullanmak, kişiyi spordan uzaklaştırmanın ve obezliğe itmenin en iyi yoludur. kardiyo asla tehlikeli/sağlıksız bir şey değildir. 2 saat hiç su içmeden güneş altında koşmadığınız sürece 'kötü' şeyler olmaz. Kişiyi boş yere korkutmaya gerek yok. kardiyo adı üstünde kondisyonu arttırmak, kalp atış hızını artırarak kalp damar sağlığını güçlendirmek ve vücudun oksijen kullanım kapasitesini geliştirmektir. Örnek vermek gerekirse hayatında hiç spor yapmamış Mehmet 100 metre koşuda tıkanıyor, Mehmet 1 ay boyunca düzenli kardiyo egzersizleri yapıyor. Mehmet artık muhtemelen daha fazla, 250-500 metre koşabiliyor.
1-) Kendime ait tecrübe...
2-) Burada onemli bir konu hakkinda öneri verirken direkt git koş demek tamamen cahilce yapilan bir öneri. Saglik sorunu varsa ne olacak? Konusmak icin konusuyorsun. Yorum yapmayacagim daha fazla.
 
@Deniz744 hocam tavsiyeleriniz için sağ olun. Dediklerinize dikkat edeceğim de hemen diyetle beraber spor salonuna yazılmak bana zor geliyor. Bir de sizce neden bu kadar kilo aldım. İştahım açıldı biraz ama bu kadar kg almak yine de normal mi bilmiyorum. Sağ olun tavsiyeler için.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
1-) kendime ait tecrübe...
2-) burada onemli bir konu hakkinda öneri verirken direkt git koş demek tamamen cahilce yapilan bir öneri. Saglik sorunu varsa ne olacak? Konusmak icin konusuyorsun. Yorum yapmayacagim daha fazla.

Benim söylediğim her bilginin bilimsel dayanağı var. Bilimi geçtim insandan insana aynı şey olur mu? Bak cümle kuramıyorum o kadar saçma bir şey yazdın. Ne demek kendine ait tecrübe? Senle bu adam aynı mı? Sağlık sorunu varsa da hiçbir şey olmaz, ne gibi bir sağlık sorunu olabilir ki? Diyabeti falan koşmaya engel mi görüyorsun? Ben sana cahil de demedim hemen olayı kişisele vurma haha. D
 
@Deniz744 hocam tavsiyeleriniz için sağ olun. Dediklerinize dikkat edeceğim de hemen diyetle beraber spor salonuna yazılmak bana zor geliyor. Bir de sizce neden bu kadar kilo aldım. İştahım açıldı biraz ama bu kadar kg almak yine de normal mi bilmiyorum. Sağ olun tavsiyeler için.

Diyeti sabah akşam ot kemirmek olarak düşünmeyin, malzemeleri olduğu haliyle yemek zorunda değilsiniz. Salatayı suyla karıştırıp detox suyu yapabilirsiniz en basitinden. 1 yaprak marul parçalansa da 1 lif, saf hali de 1 lif. Mesela diyet sebzelerinden adamlar hatay usulu döner yapıyor, lahmacun yapıyor, tavuk göğsünü rondodan çekip pizza yapıyor. Birçok yiyeceği lezzetli şekilde yiyip kaliteli makrolarınızı alabilirsiniz. Ham haliyle yesem ben de sıkılırım.
 
Son düzenleyen: Moderatör: