R5 7600 için undervolt/overclock tavsiyesi

Termal bakımını rutin yapıyorum. MX-6 süreli 1 ay olmadı. EVET 2 Fanlı soğutucu. Kasa kapağını açamam ya evde kedi var çok riskli. TDP kısmını 65W değerleri (88 75 150) girdiğimde dediğim gibi 85i geçiyor. PPT yi 88 yerine 75 yaptım o yüzden.

Nebi videolarını izliyor takip ediyorum ama işte bu bellekte o tablo ayarlarında sorun yaşayan insanlar var. Zaten ilk sipariş verdiğimde 2 ramde sözde"bozuk" çıkmış ve canıma okumuştu 1 hafta. 1:1 ayarını yaparım da o tablo olayına girmeye çekiniyorum açıkcası

Şuan UCLK ayarına bakacağım. PPT değeri mecbur böyle kalacak ya da daha da düşürürüm duruma göre. Curve -30 da şimdilik sorun yok gibi yine de OCCT ile test edeceğim. RAM tablo mevzusundan çekiniyorum. Başka unuttuğum bir şey var mı?
 
BIOS son sürüm değil mi senin şu anda, eğer değilse güncelle ilk etapta. O zamanları girmen problem yaratmaz M-Die için gireceksin, sana linki ve SS bırakayım, UCLK=MEMCLK yapıp tekrar dene. Nitro ayarlarını da unutma. 75w vererek aslında bir tık limitlemiş oluyorsun elindeki işlemciyi de, bir 15 derece fazlan var gibi geldi bana, bilemedim.




Böyle kullan. Nitro'yu da yap üzerine.
 
5gün önceye kadar günceldi yenisi gelmiş. Limitlediğim halde durum bu. Ben de fazlalık olduğunu düşünüyorum. Sıcak ve kasadandır deyip geçmek istiyorum da aklıma takılıyor işte. 1 saattir BF6 dayım 85-86 Derece gördü. Bu limitli haliyle yani. Sıcak hava + kasa bu kadar etki ediyor mudur gerçekten
 
Evet ediyor ama BF6 sorunlu bir oyun şu anda, onda yüksek derece normal, çok kafaya takma. Dediğim ayarları uygulayıp test et bence 1 saat dediğim program ve ayarlar ile, sonrasında oyun oynamaya devam et, hiç umursama. Diğer oyunlarda bu denli absürt değildir sıcaklık değerleri. +10 derece fazlan var gibi görünüyor kabaca ama.
 
Ya oda kasayla beraber birleşince afrika çöllerine dönüyor BF serileri genel olarak işlemci özürlüsü onun farkındayım ama sonuçta R23 testi yapıyorum. Oyunun sorunlu olması cinebench ten daha ağır yük mü bindiriyor? R23 ağır yük bindiren uygulama değil mi? BF6 da %70 85 arası CPU kullanıyor.
 
Evet, BF6 şu anda optimize değil, yine de Cinebench kadar sıcak çalıştırmamalı ama arada net bir oran yok, kesin konuşmak doğru olmaz. Termal bakım yaptıysan ve vaziyet bu şekildeyse, çok da yapabileceğin bir şey yok, Bu kasanın hava akımıyla alakalı bir sorun da olabilir, fanları molex miydi? Kedi odada yokken istersen bir dene kasa kapağı açıp, öyle bak. Belki de kasa hava alamıyor.

Hava soğutucu fanlarını %100 RPM çek kasa kapağı açıp bir bak, oyunlarda sadece BF6 odaklı gitme, diğer oyunlarda da incele. Bu zaten sıcak çalışan bir işlemci bir tık. +10 fazlan var gibi zaten totalde. BF6 şu an sıcak çalışması da oyunla alakalı, onu es geçebilirsin.
 
BF6 örneğini verme sebebim işlemci limitlerini gösteriyor olması. Diğer oyunlar zaten bu kadar yüksek yüzde işlemci kullanmayacağından sıcaklıklar bu kadar yüksek olmayacaktır. Bu kadar kısıtlama varken Cinebench de en azından ort 75 görür diye beklemiştim. Sonuçta PPT yi 65W değerinden bile düşüğe çektim. Dediğin gibi +10 derece felan fazlam var. Kasada hava giriş çıkışı oluyor. Egsoz fanından tahliye ediyor tabi ne kadar verimli yapıyor onu bilmiyorum.

CBP Açık
PBO 65W Eco mode
Curve -30
Thermal limiti de 85 yaparım.
Ram UCLK kontrol edip düzeltecem

@Ayhan Dönmez hocam son gelen biosu güncelleyip yukarda belirttiğim ayarları yaptım. Tablodaki ayarları ellemeden EXPO 1 aktif ettim. UCLK 1:1 yapıp Power Down Enabled " disabled" yaptım.

Sistemi başlattığımda mavi ekran yedim. Biosa girince 5-10 sn içerisinde bios donup kitleniyordu. Clear CMOS ile reset atıp UCLK ayarını oto ve Power Down ayarını Enabled a geri çektim. Sistem açıldı.

Bu UCLK 1:1 mevzusu sorun çıkarıyor gibi? Daha önce de belirtmiştim bu ramler ile anakart sorunu yaşayan min 4-5 kişiye denk gelmiştim. O yüzden tablo ayarlarına girmeden expo yapayım diye düşündüm. UCLK 1:1 için tablodakiler şart mı? Yorumun nedir?

Geceye doğru yanıtına dönüş sağlayabileceğim. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
@Agarta Yok UCLK ayarı kalsın, ona elleme, Sıkıntıyı yaratan Power down ayarı, 2 şansın var, ya memory context restore + power down ikisi de disable olacak, her sistem açılışta RAM eğitecek ya da bu iki ayar da Auto kalacak, sen tercih et, nasıl rahat edersen öyle. Ekstra verdiğim bellek Nitro eğitim ayarlarını uyguladın mı, 1:1 mod UCLK=MEMCLK haldeyken ZenTimings SS atarsan bakacağım. Bu hali ile kullanma, performans kırıyor çok.

65W mod ve -30 Curve için problem görünmüyor, sadece test et istersen dediğim programlar ile.

DRAM Timings kısmından yapabildin mi en son verdiğim zamanları + Nitro kısmını ekstra. @Agarta

UCLK 1:1 şart. Onsuz kullanma, Training 1 dk sürüyorsa iki ayarı disable yap, bekleyemem dersen bu dediğim 2 ayar auto kalsın.
 
Memory i kapatınca sistem 40-50sn de açılıyordu. Büyük ihtimal yine öyle olur. Memory enable olduğu senaryo olmaz mı?
Bellek nitro ayarlarını uygulamadım orası fazla overclok gibi geldi. Yani tam performans çalışsın iyice detaylı oc uv ye gireyim kısmında değilim. Bir de ilk defa senden duyuyorum bu ayarları. Tam detaylısına gidecek mevzu değil mi bu?

ZenTiming ss atabilmem için UCLK 1:1 ayarında sistemi açabilmem lazım.

O tablo değerlerini ve nitro kısmını yapmadım. Oralar tabağın dibini sıyırmak değil mi? O kadar detaya inmek istemiyorum açıkçası. Bir de dediğim gibi ram-anakart stabilize sorunu var. Sabıkalı olduğundan uzak duruyorum.

Auto yapınca Memoryi aktif görmüyor ki açılış yine 40-50sn sürüyor.

@Ayhan Dönmez Mavi ekran kesinlikle Power-Memory ile ilgili diyorsan sonuçları görmek için onları kapatabilirim. UCLK mevzusunu ChatGPT ye sorduğumda %3 gibi fark olur , stabilize sorunları doğabilir tarzı bir şey demişti. Performans değeri ortalama ne kadar etkiliyor bilgin var mı ?

@Ayhan Dönmez Birisi Curve ayarını -60a kadar verilebileceğinden bahsetmiş. Benzer işlemci ve anakart modelini kullanan forumdaş ise Curve -50 yapmış. Bu durumla ilgili yorumun nedir?
 
Son düzenleme:
Çok dibini sıyırmak değil, attığım SS gibi yaparsan problem olmayacak, en son sıkıntısız halini vermiştim, Nitro kısmı training-bellek eğitimi için gerekli, onu da detaylı verdim, karıştıracağın bir yer yok o kısımda. -20/-25/-30 ötesi çok da mantıklı değil, stabil olmuyor genelde, instabil şekilde kullanıyordur. Dediğim şekilde test et -20 -30 arasını emin olduktan sonra kullan. Memory context restore ve power down ayarları auto kalsın, elleme onları ve uclk=Memclk yap, Chatgpt saçmalıyor, ona güvenme.

Sen ne dersem onu uygula, ben uzun zamandır ilgileniyorum. Sadece sistem açılmazsa, safe mod atıyor bazen kendini kurtarıyor, öyle olmazsa anakart BIOS sıfırlamayı biliyorsundur, CLRTC adlı pinlere 15 sn tornavida değdir sadece, sonrasında BIOS fabrika ayarlarına dönüyor, fişten çekersin bu işlem öncesi ya da arkadaki Flashback portundan BIOS güncelleyebilirsin tekrar, o da fabrikasyona döndürecektir. Zararı olmaz bu işlemin @Agarta
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…