Termal bakımını rutin yapıyorum. MX-6 süreli 1 ay olmadı. EVET 2 Fanlı soğutucu. Kasa kapağını açamam ya evde kedi var çok riskli. TDP kısmını 65W değerleri (88 75 150) girdiğimde dediğim gibi 85i geçiyor. PPT yi 88 yerine 75 yaptım o yüzden.Yani bilemiyorum, sıcaklıklar yüksek geldi. Termal bakım yapmayı düşündün mü, TF7 macun beraberinde geliyordu sanırım bu soğutucu ile, bu soğutucu 2 fanlı değil mi, tek fanlı olsa 1 tane daha ilave et diyecektim. Kasa kapağı açık şekilde denedin mi bir de sıcaklıkları? TDP için 65w kısmını manuel gir bırak, çok fayda etmez o kısım. Bellek ayarları yap sana attığım + olarak negatif -30 değeri için OCCT bahsettiğim testi 30 dk yap en azından.
Tam yazmamışlar, Hynix M olabilir yüksek ihtimal, çok da önemli değil. Nebi'nin RAM ayarları var sana onu atayım, ilgili sütunu da atayım, elin değmişken onları da girersin, performans artar. Bu ayarlar üzerine dediğim Nitro kısmını yapmayı unutma ama. @Agarta
Sıcaklık sorunu için TF7'yi istersen sürmeden önce bir ısıt saç kurutma ile, öyle yayarak sür belki etki eder, normalde X şeklinde bırakmak yeterli gelir, blok onu yayar, ek olarak kasa kapağı açık dene, anakart BIOS son sürüme güncelle sitesinden, birazdan link bırakacağım onları girersin DRAM Timings kısmından. Nitro'yu da uygula, -30 undervolt için OCCT yaparsın.
Eki Görüntüle 171811
Bu kısmı kullan, Hynix M için olan kısım, voltaj elleme EXPO ne veriyorsa o yeterli.
65w TDP kalsın dediğim gibi, senin sıkıntın o değil şu anda. Bu ayarları yap BIOS son sürüme güncelleyip, sonrasında termal bakım yapıp tekrar incele, kasa kapağı açık bırak vs. Bir tık sıcaklık değerlerin fazla şu an için. @Agarta
Senin RAM'ler CL30, o yüzden 32 kısmını 30 yazarsın sadece.
Nebi videolarını izliyor takip ediyorum ama işte bu bellekte o tablo ayarlarında sorun yaşayan insanlar var. Zaten ilk sipariş verdiğimde 2 ramde sözde"bozuk" çıkmış ve canıma okumuştu 1 hafta. 1:1 ayarını yaparım da o tablo olayına girmeye çekiniyorum açıkcası
Şuan UCLK ayarına bakacağım. PPT değeri mecbur böyle kalacak ya da daha da düşürürüm duruma göre. Curve -30 da şimdilik sorun yok gibi yine de OCCT ile test edeceğim. RAM tablo mevzusundan çekiniyorum. Başka unuttuğum bir şey var mı?