R5 7600 için undervolt/overclock tavsiyesi

Cmos sıfırlamayı felan biliyorum onda sıkıntı yok. Memory Enabled senaryosu olmaz mi diyorsun? Bir de Nitro kısmı dışında Tablo+UCLK ayarları yeterli olmaz mı? Yoksa hata almamak için nitro ayarları dediğin şart mı ? O kısmı daha tam araştıramadım bakınacağım mutlaka da onsuz olmuyor mu?
Power ayarlarını Auto bırakıp UCLK yı ayarlasam da sorun çözülür mü? Yoksa Tablo+Nitro+Power hepsini yapmam ŞART mı?
 
Evet şart. Nitro kısmı training iyileştiriyor, stabilite artırır, daha iyi yani. uclk'yı da yap o kesin gerekli. Auto bırak power down ve memory context ayarını, ya da ikisi de disable kalacak. İkisi auto/enable ya da disable. Başka seçenek yok o kısımda senin anakartta. Yoksa mavi ekran verir.
 
Anladım. İkisini auto bırakırım artık sistem 40-50snde açılır yapacak bir şey yok Nitro mevzusunu da senin dediklerinle araştırır bakarım. BU UCLK ortalama yüzde kaç performans etkiliyordur sence?
 
Anladım. İkisini auto bırakırım artık sistem 40-50snde açılır yapacak bir şey yok Nitro mevzusunu da senin dediklerinle araştırır bakarım. BU UCLK ortalama yüzde kaç performans etkiliyordur sence?
Yüzdesini bilemem ama şu anda ZenTimings SS at EXPO açılıyken, 2:1 mod kullanıyorsun olarak gördüm 6000'i.

@Agarta Bu arada bu 2 ayarı enable yapıp denedin mi, mavi ekran yoksa öyle kullan.

6000 1:1 mod performansı, 7600 2:1 mod'a eşit EXPO olarak, oradan yüzdeyi sen hesapla.
 
Normalde sistem geç açılıyor diye memory enabled yapmıştım. Powerı da otomatik enabled çektiydi. Mavi ekranı o şekil yedim.

@Ayhan Dönmez MHZ performans etkisine dair fikrim yok da ondan eğer yorumlayabiliyorsan diye sorduydum onu. Bakarım olmadı ona da.

@Ayhan Dönmez ss attım hocam.
 
Son düzenleme:
Bu şekilde olmaz, uclk 1500. UCLK=MEMCLK yap, memory context restore ve power down=enable yap ikisini, sistem hızlı açılsın dersen. Nitro kısmını dediğim gibi yaptın mı verdiğim ayarları @Agarta

Memory context enable + power down enable mavi ekran olamaz. Eğer oluyorsa ikisi auto kalacak mecbur, anakartın sorunu bu, ben olmuyor diye biliyorum, dediğim gibi elle enable yap ikisini.

VDDP 1.15 vermiş, gereksiz biraz, VDDP 1.0 çek, benim kartta bile auto 0.95 veriyor, eski BIOS'ta 1.05 veriyordu. VDDP 1.0 yap elle gir o kısmı. @Agarta SoC 1.25 yap, Nitro kısmında RX-TX-Control Line 1-2-1 denedin mi, Burst ayarlarını 8x-8x yaptın mı, Nitro enable + Robust enable olmalı @Agarta uclk=mclk şart.
 
Zaten mavi ekran hatasını ikisi enable iken aldım. Hızlı açılsın diye memoryi açtığımda otomatik power da enable olmuştu. Daha herhangi bir ayar yapmadım. Pbo 65W eco mode ve Curve -30 ayarlı o kadar. Curve ayarı -30 olduğu için de olabilir mi? Onun Rame bir etkisi var mı ki? Curve ayarını kapatayım mı? Ben rame müdahale ettiğimde mavi ekran yedim. Zaten model sıkıntılı.
 
Bence bu 2 ayar disable kalsın, zaten günde 1 defa PC'yi açıyorsun, en azından sorunsuz kullan. Bu tarz giriş seviye kartlarda bu problemler var ve hala düzeltmediler ne yazık ki, 1 dk beklersin her gün 1 kere, hayatından 1 dk çalınır ama mavi ekran yemezsin

Benim dediğim şekilde müdahale et RAM'e, bir sıkıntı olursa ben yardımcı olucam. Tekrar atıcağım ayarları ellemen gereken şu anda, harfiyen yap. Dram timings kısmından yazcaksın verdiğim değerleri, sonra Nitro yapcaksın, bu 2 ayarı da disable yap memory context ve power down. 1 dk bekle her gün, en azından mavi ekran yeme.

BIOS güncel değil mi? Anakart sitesinde en tepedekini yükledin mi şu anda? @Agarta



Bunları uygula, voltaj kısmında aşağıda VDDP var, onu 1.0 yaz enter bas, 1.0 kalsın. 1.15 çok fazla senin için @Agarta

Advanced-AMD Overclocking-DDR Options-Nitro Settings Nitro-Enable Robust Training Enable Rx-Tx Burst Length 8x-8x uygula, save & exit yap @Agarta Zamanları bu resimdeki gibi birebir yap, uclk=memclk yap, vddp 1.0 yap, SoC voltaj manuel de, 1.25 yap, enter bas.

Bu adımları uygularsan problem olmayacak, o 2 ayarı da disable kalsın, 1 dk beklersin günde 1 kere, mavi ekran yemezsin. @Agarta

OCCT CPU+RAM test yap Extreme+Large mod, -30'dan dolayı hata yersen undervoltu -25 kıs.


Zamanları karıştırma, sana attığım sütunu değiştir karşılıklarını @Agarta Yanlış yere yazma yani zamanlamaları, sistem açılmaz yoksa.

Ben o sütunu değiştirdim bazı zamanları, o şekilde yaz. Karşılıklarına bak oradan, ya da tekrar SS atayım sana, dur.



@Agarta Okla işaretlediğim kısmı yazar mısın, senin için düzenledim, karşılıklarını doğru yaz zamanların. Nitro ayarları doğru yap verdiğim gibi, SoC manuel deyip 1.25 yap, VDDP 1.0 yaz öyle yap. O 2 ayar da disable kalsın, mavi ekran yeme @Agarta UCLK=MEMCLK da yap, bu şekilde kullanma, çok performans kaybın var. Bunları yaptığında SS at tekrar ZenTimings.

-30'dan dolayı OCCT dediğim test hata verirse -25 dene. @Agarta
 

Dosya Ekleri

  • 1754930546736.webp
    33,4 KB · Görüntüleme: 56
Son düzenleme:
Mavi ekran yemez ve sistem açılırsa -30 OCCT testi yapacam de mi ? Bu dediklerini yaparken Curve -30 da kalsın mı?
 
Mavi ekran yemez ve sistem açılırsa -30 OCCT testi yapacam de mi ? Bu dediklerini yaparken Curve -30 da kalsın mı?
Kalsın -30 ama OCCT dediğim ayarlardaki test hata verirse -25 -20 dene. -30 stabil olmazsa hata yapar. Mavi ekran yemezsin, karıştırma detaylı verdim hepsini, o 2 ayar disable kalsın, 1 dk bekle, daha iyi olur öyle. Senin kartta diğer türlüsü problemli. ZenTimings atarsın son halini uclk=memclk 1.25 soc manuel mod, 1.0 vddp unutma ekstra.

Şu anki haliyle performansın bayağı kötü, düzeltmen için sana fırsat tanıdım. Bu ayarları açacaktır sıkıntısız. @Agarta

2:1 mod 6000 olmaz yani, 2:1 mod 7600 zaten 1:1 mod 6000'e denk.

@Agarta Okla işaretledim, o kısmı değiştiğim gibi uygula. Problem olmayacaktır.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…