R5 7600 için undervolt/overclock tavsiyesi

Yok şu anda yap. Onu tekrar test etme, Hata verirse o üçünü auto yaparsın geri, rx-1 tx-2 control line-1
1.0 ve RX ayarlarını yaptım. 30dk Teste bıraktım. Stabilize sorunu olsaydı sistem kapanır veya tepki verirdi de mi? Bilgisayar başında değildim.

@Ayhan Dönmez 3 program sonuçları attım. İstediğin başka bir şey var mı ss olarak? Bu arada PBO dan işlemci PPT 80 yaptıydım zaten Eco modu 88W şu sıcaklarda az da olsa idare etsin.



@Ayhan Dönmez Ram bölümünü de attım.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2025-08-11 220622.webp
    796,7 KB · Görüntüleme: 67
Stabil, hiçbir problem yok böyle kullanabilirsin. ECO Mod ve -25 undervolt var mıydı test esnasında ?

Bu ayarları unutma, hep böyle kullan, BIOS güncellersen hepsi gider, bunları ezberle o yüzden yerlerini. @Agarta
 
Stabil, hiçbir problem yok böyle kullanabilirsin. ECO Mod ve -25 undervolt var mıydı test esnasında ?

Bu ayarları unutma, hep böyle kullan, BIOS güncellersen hepsi gider, bunları ezberle o yüzden yerlerini. @Agarta
Eco mode 65W (PPT 88) onun yerine ben manuel PPT 80 ve -25 yapılı şekilde testi yaptım.

@Ayhan Dönmez yani yukarda attığım test görsellerinde Tablo, Nitro ayarları, Voltaj ayarları, PBO 80W ve Curver -25 ayarları her şey dediğin gibi olacak şekilde yapıldı.
 
Eco mode 65W (PPT 88) onun yerine ben manuel PPT 80 ve -25 yapılı şekilde testi yaptım.
Tamamdır, bir sorun yok bu şekil kullan hep. Şu anda gerçek 6000 kullanıyorsun, uclk da mclk da 3000'de. DDR da biliyorsun 1/2 değer yazıyor, 3000 ise 6000 oluyor yani, double data rate ddr'ın açılımı, o yüzden çarpı 2. @Agarta

Şu an olması gerektiği gibi kullanıyorsun sistemi, normal hali böyle olmalı. Hep böyle kullan, başkası sana ayarlatmaz bunları böyle, deneyim istiyor. Düz EXPO açtığın halde bellek kontrolcünü 1500 atmış, bellek 3000 iken. İkisi eşit olmalı 1:1 mod olayı o.
 
1/2 biliyorum sıkıntı yok. Valla ilgin için çok teşekkürler. Güzel bir bilgi ve tecrübe birikimi oldu. Tablo atmıştın ya orda Nebi den farklı olarak bazı değerleri bir tık yükseltip gönderdin. Oranın espiri neydi? Daha safe bölgede takılmak için mi?
 
Evet, istersen BIOS kaydet bu profili, ben sana normal halini vereyim 2-3 zamanlama, onları tekrar dene, 10 dk test etsen yeterli gelir. Sistem açılmaz belki diye yüksek verdirdim, öyle dediğin için. Şu anki BIOS ayarlarını kaydet save & exit yap, birkaç zaman vereyim sana değiş, onlar da tam olsun istersen. Bazi kitler açamıyor o yüzden risk almadım, ama açarsan performans artırır bir tık.

@Agarta BIOS kaydet, tools kısmında kaydetme yeri var, sonrasında bu değiştiklerimi ekstra değişerek tekrar dene, 10 dk test et, hata varsa eski haline geri dönderirsin. tRCDWR yazma yeri yoksa ona elleme, ayrı yazma yeri varsa tRCDWR 20 yap tRCDRD 38 kalsın.

 
Tamamdır duruma göre dediğini de yaparım. Bu bile fazlasıyla yetecektir. Teşekkür ederim tekrardan
 
Tamamdır duruma göre dediğini de yaparım. Bu bile fazlasıyla yetecektir. Teşekkür ederim tekrardan
2:1 mod kullanıyordun zaten bir de 6000'i. Bu anakart neden 6000 frekansı 2:1 mod atıyor ilginç @Melkor B650M-K sende böyle miydi başkan, bir el at duruma sen de. EXPO 6000'i 1500 UCLK atıyor, 2:1 mod 6000 açıyor board auto.

@Agarta Melkor'un kartıydı bu, müsaitken göz atacaktır.
 
Kardeşimde B650M-R kart ve XPG 6000MHZ CL34 ramleri var. C36 modeli Hynix A diyor. C34ü bulamadım büyük ihtimal bu da öyledir. Yarın musait zamanda onun sistemini de kontrol edeceğim. Aynı durum varsa benzer ayarları ona da yaparım. Hatta Patriot gibi sorun çıkaracağını da sanmıyorum. Tablo ayarlarından yürürüm.
 
Tablo'nun Hynix-A için güncellenmiş halini kullan, problem olmaz, M ise eğer M kısmını kullan. HWiNFO tam mod aç, görünür orada, solda RAM modülü 1 tanesine tıkla, M ya da A yazar.

6000 CL30 için A-Die bellekte voltajı 1.35 ver üçünü de, DRAM VDD 1.35, VDDQ 1.35, VDDIO 1.35, sorunsuz açar. @Agarta 1.25 veriyorsa bellek açamayabilir, dediğim gibi yap onu ayarlarken.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…