MAH0A

Başarılı
Katılım
10 Temmuz 2024
Mesajlar
682
Çözümler
1
Beğeniler
453
@Ayhan Dönmez hocam voltaj düşürmeden (ve FCLK ayarlamadan) önce yapılabilecek ilave ne olabilir buna?

Bu arada A2 B2 tPHYRDL eşit değil;
A2 -37 / B2 - 39
3.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
@Ayhan Dönmez hocam voltaj düşürmeden (ve FCLK ayarlamadan) önce yapılabilecek ilave ne olabilir buna?

Bu arada A2 B2 tPHYRDL eşit değil;
A2 -37 / B2 - 39
Eki Görüntüle 261207

TPHYRDL eşlemesi problem, PMU Training menüsü yok. Ryzen 9000 desteği var bu tarz ayarların. Timing'ler zaten dipte, CL28 denenebilir. Açma şansı var. TRCD 42 denenebilir aynı şekilde ama 55-60 derecelerde hata verecektir. tRP kısmak çok faydası yok ama 34 deneyebilirsin. 36, 37, 38 genelde 1:2 modda sınır değerler oluyor. TRTP 8 vs. yapılabilir ama dediğim gibi faydası yok bu kısımların bir yerden sonra.

@MAH0A X670 kartlarda dirençlerle vs. oynamak lazım, saçma sapan ayarlıyor gördüğün üzere. 1:2 mod bu kartlarda çok başarılı değil. B850/X870 bir kartta denemek lazım.

@MAH0A Silikona bağlı olarak 1.8 VDD civarına 8000 CL30 mümkün.
 
TPHYRDL eşlemesi problem, PMU Training menüsü yok. Ryzen 9000 desteği var bu tarz ayarların. Timing'ler zaten dipte, CL28 denenebilir. Açma şansı var. TRCD 42 denenebilir aynı şekilde ama 55-60 derecelerde hata verecektir. tRP kısmak çok faydası yok ama 34 deneyebilirsin. 36, 37, 38 genelde 1:2 modda sınır değerler oluyor. TRTP 8 vs. yapılabilir ama dediğim gibi faydası yok bu kısımların bir yerden sonra.
Dediğiniz her şeyi sizin yazınızdan önce denedim. Main Timings hepsi en dip noktasında tRAS ile tRC haricinde.
tRDRDSCL 8 in altını denemedim.
tRRDS tRRDL ve tFAW üçlüsünün daha altını denemedim.
Diğer tüm ayarlar en dipte.
Nitro 1-2-1 olmuyor, 1-3-1 Rx Tx Burst 1X.
tCCDL tWR ve tWR_2 timingleri 19-38-76 olarak ayarlı. Artık hangi sıraya göre onu hatırlamıyorum ama siz anladınız onu :D
 


Dediğiniz her şeyi sizin yazınızdan önce denedim. Main Timings hepsi en dip noktasında tRAS ile tRC haricinde.
tRDRDSCL 8 in altını denemedim.
tRRDS tRRDL ve tFAW üçlüsünün daha altını denemedim.
Diğer tüm ayarlar en dipte.
Nitro 1-2-1 olmuyor, 1-3-1 Rx Tx Burst 1X.
tCCDL tWR ve tWR_2 timingleri 19-38-76 olarak ayarlı. Artık hangi sıraya göre onu hatırlamıyorum ama siz anladınız onu :D

1:2 modda 1-3-1 limit. 1-2-1 henüz yapılamıyor çiplette. APU'lar yapabilir, onlar monolitik die.
 
Dikkat ettiyseniz Gear ı kapattım sonunda :D

Tavsiyem bir B850M-K çek, 5K'lık kart. 8000 CL30 açıp yola devam et. MSI ile yolları ayırmanın vakti gelmiş gibi sende. Bu kartlar 1:2 modda çok limitler seni. :)

Dikkat ettiyseniz Gear ı kapattım sonunda :D

7600 ötesi görülemiyor bu kartlarda, B650/X670 çipset dirençleri doğru düzgün ayarlayamıyor diyeyim. Hobi uğruna uğraşılabilir tabi ama 8000 CL30 1.8V stabil edip kullanmanı tercih ederim. @MAH0A
 
Tavsiyem bir B850M-K çek, 5K'lık kart. 8000 CL30 açıp yola devam et. MSI ile yolları ayırmanın vakti gelmiş gibi sende. Bu kartlar 1:2 modda çok limitler seni. :)
Hocam her şeyi söküp takmaya öyle üşeniyorum ki. Direk yeni işlemcileri bekliyorum desem yeridir. Bunu stabilize edicem PBO ile birlikte her şeyini ayarlayacağım. Sonra 6000 CL24 ile kıyaslayacağım. Tamamen hobi ve merak. İleride rehber olur hem. Ona göre davranırız. SOC voltajı düşük tutmak büyük nimet bu 1:2 modda. İstediğim gibi at koşturabiliyormuş hissi veriyor (Tabi anakart limitli olmasaydı).
 
Hocam her şeyi söküp takmaya öyle üşeniyorum ki. Direk yeni işlemcileri bekliyorum desem yeridir. Bunu stabilize edicem PBO ile birlikte her şeyini ayarlayacağım. Sonra 6000 CL24 ile kıyaslayacağım. Tamamen hobi ve merak. İleride rehber olur hem. Ona göre davranırız. SOC voltajı düşük tutmak büyük nimet bu 1:2 modda. İstediğim gibi at koşturabiliyormuş hissi veriyor (Tabi anakart limitli olmasaydı).

B850M-K uzay montaj deneyip karar verebilirsin, ben özellikle bu kartı öneriyorum. Force'a da gerek yok. Bu kartlar IMC yeterliyse 8400:2100 verebiliyor ama çok zor tabi bu. X870E Apex'te zar zor 8400:2100 açan işlemci bu kartlarda ancak 8200 MT/s açabiliyor. Anakart faktörü önemli 1:2 modda. X670E Carbon ile 7600 MT/s sana sınır olur. Bu profil özelinde CL28, tRCDRD 42 deneyebilirsin. CL28 geçecektir muhtemelen ama tRCD hata verir. 60 derecede tRCD 11 ns imkanı yok gibi.
 
B850M-K uzay montaj deneyip karar verebilirsin, ben özellikle bu kartı öneriyorum. Force'a da gerek yok. Bu kartlar IMC yeterliyse 8400:2100 verebiliyor ama çok zor tabi bu. X870E Apex'te zar zor 8400:2100 açan işlemci bu kartlarda ancak 8200 MT/s açabiliyor. Anakart faktörü önemli 1:2 modda. X670E Carbon ile 7600 MT/s sana sınır olur. Bu profil özelinde CL28, tRCDRD 42 deneyebilirsin. CL28 geçecektir muhtemelen ama tRCD hata verir. 60 derecede tRCD 11 ns imkanı yok gibi.
CL28 Boot etmedi hocam. Denedim ama nasip olmadı.
 
FPS tabanlı oyunlar yüksek frekansa öncelik veriyor. 6600 CL24 kullanmaktansa 8400:2100 CL32 kullanmak BF6 ve CS'de daha iyi performans verecektir. @MAH0A Tek CCD, çift CCD farkı yok burada çünkü Gaming seansında diğer CCD kapatılıyor. @Yakuza gibi bir CCD'yi Gaming diğer CCD'yi Windows arka plan atayabilirsin. Öylesi çok daha verimli tabi 2 CCD özelinde.

CL28 Boot etmedi hocam. Denedim ama nasip olmadı.

Bellek kontrolcü ve anakart faktörü devreye giriyor, artık limitin de limiti senaryolar. A-Die normal koşullarda verebilmesi lazım ama başka bir kit denemeden bilinmez tabi. 8000 CL28 açanlar var globalde.

@MAH0A Bir diğer tavsiye, 2x16 kullanmak yerine 1x16'ya düşüp A2 slotuna tak. 8000 CL30 ayarlayıp stabil et. X670'te bu mümkün. 8400:2100 stabil edilmiş 1x16 hali bende mevcut. İleteyim dene.

2x16'ya takılı kalırsan 1:2 modda yol katedemezsin bu kartlar ile. 1x16'ya düşüp o şekilde denemelere başla.

@MAH0A 1x16 ile X670'te mümkün. Sende 8000 CL30 açacaktır.

1782658792129.webp