Spora yeni başlayan biri ne yapmalı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan muhammetscq
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 8
  • Görüntüleme Görüntüleme 195

muhammetscq

Uzman
Katılım
5 Haziran 2025
Mesajlar
38
Beğeniler
61
Kilo almak ve dış görünüşümü iyileştirmek adına spora başladım bu hafta 2. ayıma geçtim iyi gidiyor şu anlık.

Yazacaklarım size gereksiz gelebilir ama biraz endişelerim var. Acaba vücudum toparlanabilecek mi? Dış görünüşüm iyileşir mi? Çünkü artık 19 yaşındayım ve yaşıtlarımın yanında 15-16 gibi duruyorum bu durumdan sıyrılmak adına yazıldım. İyide gidiyor şu ana kadar pek bir sorun yok.

Geçen yılda gitmiştim ama o zaman bir noktada sıkılıp bırakmıştım bu yıl ise hedefim kesin şu an hâlâ daha aletleri düzgün bir şekilde kavramaya ve mecbur kalmadıkça kimseye sormadan kendim öğrenerek yapmaya çalışıyorum.

Kamburum biraz geçti omuzlarım daha dik. Ufak ufak ağırlık artışları yapıyorum. Orada konuştuğum kişiler bazen 3-4 ayda farkı görürsün diyor kimisi aylar sonrasını bu durum kafamı karıştırdı.

Ne tavsiye edebilirsiniz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Doğru formu oturtmaya odaklanmalısın, hareketleri hissederek yapmaya ve çalışmak istediğin kasa yoğunlaşmayı öğrenmelisin. Örnek olarak göğüs çalışırken omuz (çoğunlukla ön taraf), arka kol ve göğüs kasları birlikte çalışır, olabildiğince göğüs kaslarını kullanmalısın, arka kol ve omuz ile itmektense göğüs ile itmeye odaklanmalısın bu sayede daha yüksek verim alırsın.

Kendine uygun antrenman türünü deneyerek bulmalısın, set arası ve hareket arası dinlenmelerinin süresini iyi ayarlamalısın. Mesela benim için set arası 30-40 saniye, hareket arası 2 dakika fazlasıyla yeterli. Kendin de bunu deneyerek bulabilirsin, dinlenme sonrası tekrar aynı ağırlıkta aynı harekete girdiğinde ciddi bir güç ve tekrar sayısı kaybetmiyorsan o süre senin için yeterlidir.

Beslenmene önem vermelisin, gerektiği kadar protein almalısın, yeterince su tüketmelisin. Beslenme kadar uyku da çok önemli, vaktin varsa en azından 7-8 saat uyumalısın. Tek bir supplement dışında kullanmana gerek yok ama mutlaka Creatine kullanmanı şiddetle tavsiye ederim.

Son olarak her duyduğuna ve herkese inanmamalısın. Kim olursa olsun ne derse veya yapıyorsa yapsın uygulamadan önce araştırmalısın çünkü inan bana vücudu güzel olsa dahi bilgileri çöp olan çok fazla insan var. Sözüne neredeyse tam anlamıyla güvenilebilecek çok az insan var, Serdar Aktolga, Doğan Can Polat, Polat Yücel, Orhan Tezişçi, Mahmut Irmak, Savaş Cebeci gibi isimler piyasadaki diğer isimlere nazaran çok daha bilgili ve tecrübeliler, boş konuşmazlar, takip ettiğin sürece fayda görürsün.

Son olarak Ağır Sağlam isimli şahsın herhangi bir içeriğine, bilgi veya tavsiyesini ciddiye almamanı öneririm
 
40 saniye dinleniyosanız kaliteli setlere sahip değilsiniz muhtemelen.
 

Şu an kendimi fazla kasmamak adına fazla bölgesel takılmıyorum hoca 4 günlük bir plan verdi her gün 2 bölgeye çalışıyorum. Bu ayda bittikten sonra kendime göre hareketleri ayarlayacağım.

Genelde set aralarında 15-20 saniyenin üzerine çıkmamaya çalışıyorum terimi silip, şişemden bir miktar su içip hemen harekete geçiyorum.

Beslenme konusu şu anlık biraz kanayan yaram düzene koymaya çalışıyorum. Şu an önceliğim düzgün bir uyku rutini ve sabah kahvatlısına kalkmak. Başka bir türlü hepsini bir arada yapmaya çalışınca boğuluyorum.

Spordan öncede protein tozu alıyorum her zaman değil tabii. Ayrıyeten gainer almayı düşünüyorum.
 
40 saniye dinleniyosanız kaliteli setlere sahip değilsiniz muhtemelen.
Oldukça kaliteli, daha fazla dinlenmenin bir artısını görmedim. Bu durum kişinin genetiğinden, kardiyovasküler kapasitesinden, yapılan hareketten ve ağırlıktan tutun da ne zamandır sporla uğraştığına bağlı olarak oldukça değişir. Lütfen bilmediğiniz konularda kesin yargılarla konuşmayın.
 
Dinlenmenin sebebi zaten motor ünite katılımını tekrardan sağlamak için sinir sistemini toparlamak. Sen maksimum eforla bir sette tükenişe gidiyorsan tekrardan 40 saniyede bir naneyi toparlayamazsın. Senden çok daha şey okuduğuma da kalıbımı basarım. Kesin yargım zaten yok, sana muhtemelen dedim. Ayrıca bir şey bilmeyen burada sensin.

Genelde set aralarında 15-20 saniyenin üzerine çıkmamaya çalışıyorum terimi silip, şişemden bir miktar su içip hemen harekete geçiyorum.
Dünyanın en saçma gereksiz hareketi bu arada haberin olsun. Yanlış hareket, yanlış yönlendirme. Doğru değil yaptığın.
 
Gerçekten kafa açıyorsun.
40 saniyeyeden dahi kısa set arası kullanan profesyoneller var. Ama haklısın onlar cahil, sen biliyorsun doğrusunu.
Sadece muhalefet olmak için yazan senin gibi insanların derdi ne gerçekten anlamıyorum, lütfen psikolojik destek al.
 
40 saniyeyeden dahi kısa set arası kullanan profesyoneller var.
Ne profesyoneli hacı bir açsana şunu ya. Cbum da ağırlık kaldırıyor sen de ağırlık kaldırıyorsun, ağırlık kaldırmanın profesyonelliği mi olur muş, ne sanıyorsun hocam sen bunu. İnsanların fazla kütleli olması ya da iyi genetiğe sahip olması bir şeyler bildiği anlamına mı geliyor?
Gerçekten kafa açıyorsun.
lütfen psikolojik destek al.
Neden bu kadar içerlediğini anlayamadım.

Sadece muhalefet olmak için yazan
Yanlış tavsiyede bulundun, yanlı tavsiyeni eleştirince yanlış savundun. Niye muhalefet olayım, isteyen istediği şekilde çalışır. Ama yanlış yönlendirme var ortada.
 
Son düzenleme:
Yataktan her kalktığında aklında sporun olsun. Sinirlen yataktan kalk ve spor yap!
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…