Eki Görüntüle 275700

Testi açar açmaz hatayı verdi hocam, bu yükseklikte değerler bende yemiyor gibi :D
2167, +150 ve -15 değerleriyle test ediyorum tekrardan.



Eki Görüntüle 275703

Tekrardan hata yedim, ya başka bir değerlerde hata var ya da gerçekten 75 ve -5 civarı kullanmak lazım.
-10 CO deneyin eğer olmazsa biraz şanssızlık var demek ki silikon kalitesinde ya da bende olduğu gibi burst 1x 1x yememiş olabilir. Ama hata işlemci kaynaklı belli yani FCLK işlemci çekirdekler arası ve RAM arası haberleşme kanalını büyüttüğü için üzerine ekstra yük bildiriyor. Üstüne CO ve PBP ile iyice limitlerini zorlamış oluyoruz. Burada siz hangisini tercih edeceksiniz orası size bağlı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
-10 CO deneyin eğer olmazsa biraz şanssızlık var demek ki silikon kalitesinde ya da bende olduğu gibi burst 1X 1X yememiş olabilir. Ama hata işlemci kaynaklı belli yani FCLK işlemci çekirdekler arası ve RAM arası haberleşme kanalını büyüttüğü için üzerine ekstra yük bildiriyor. Üstüne CO ve PBP ile iyice limitlerini zorlamış oluyoruz. Burada siz hangisini tercih edeceksiniz orası size bağlı.

FCLK'yı 2200'e çekip, PBO'yu tekrardan Auto'ya çektim hocam. +75 ve -5'tense otomatik yönetmesi daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. 30-40 dakikalık bir VT3 testi yapıp hata vermezse RAM ve PBO için ayarlamaları bırakacağım. 5080 için Undervolt yapmayı düşünüyorum ona bakmayı planlıyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
FCLK'yı 2200'e çekip, PBO'yu tekrardan Auto'ya çektim hocam. +75 ve -5'tense otomatik yönetmesi daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. 30-40 dakikalık bir VT3 testi yapıp hata vermezse RAM ve PBO için ayarlamaları bırakacağım. 5080 için Undervolt yapmayı düşünüyorum ona bakmayı planlıyorum.

PBO = Auto demek 0 demek hiçbir farkı yok yani. Bu arada FCLK =2200 yaptıktan sonra ara ara kontrol ermeni öneririm bazen tekrardan hata aldırabilir y-crunch VT3 testinde.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ayarları yapıp tekrar bakmamayı düşünüyorum, FLCK 2200 şu anda. 2000'e çekmem daha stabilite sağlar mı?
Ben yanlış yazmışım, 2200 olacaktı. Şundan diyorum; RAM'leriniz o anlık eğitimi hayata aldırmayabilir ama sonrasında size hata aldırabilir. Bunu belki fark edemezsiniz ama stabilite kaybı yaşayabilirsiniz. Bunu kontrol etmek için ara ara test yapmak mantıklı. 2133'e düşebilirsin; bir anlık düşürmek mantıklı olmaz. Bu iş sabır işi, deneme zaman isteyen bir durum. İşin sonunda bittiğinde mutlu olacaksın ama.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ben yanlış yazmışım 2200 olacaktı şundan diyorum ramleriniz o anlık eğitimi sonrasında size hata aldırabilir bunu belki farkedemezsiniz ama stabilite kaybı yaşayabilirisiniz. 2133 e düşebilirsin bi anlık düşürmek mantıklı olmaz. Bu iş sabır işi deneme ze zaman isteyen bir durum işin sonunda bittiğinde mutlu olacaksın ama.
Anladım, şu anlık bu şekilde kalsın o zaman. Boş vakit bulduğumda ara sıra kontrol ederim. Teşekkürler cevaplar için.
 
Anladım, şu anlık bu şekilde kalsın o zaman. Boş vakit bulduğumda ara sıra kontrol ederim. Teşekkürler cevaplar için.

Birkaç bir şey önereyim MSI için. CPU Vcore Load-line Calibration yani LLC'yi mode 2 al. Spread Spectrum, SMEE, TS'me disable bırak. Sanallaştırma işin yoksa SVM Enable ve IOMMU denen 2 ayar disable kalsın. SoC Uncore OC mode Enabled bırak...

PBO için +75 kalsın, tam 5.3 GHz Boost'lar, sebebi oydu. Silikon çok iyi değil gibi sendeki, scaler 5X ile -15 dene. 2200 FCLK kalsın dediklerimle beraber.

Bu denemeler esnasında VSOC 1.2 kalabilir.

PBO Advanced, Limits motherboard olacak.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Birkaç bir şey önereyim MSI için. CPU Vcore Load-line Calibration yani LLC'yi mode 2 al. Spread Spectrum, SMEE, TS'me disable bırak. Sanallaştırma işin yoksa SVM Enable ve IOMMU denen 2 ayar disable kalsın. SoC Uncore OC mode Enabled bırak...

PBO için +75 kalsın, tam 5.3 GHz Boost'lar, sebebi oydu. Silikon çok iyi değil gibi sendeki, scaler 5X ile -15 dene. 2200 FCLK kalsın dediklerimle beraber.

Bu denemeler esnasında VSOC 1.2 kalabilir.

PBO Advanced, Limits motherboard olacak.
Hocam ben de işlemciye UV yapmak istiyorum ama o konuda bilginiz var mı, nasıl yapılır falan?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Var elbet... BIOS'tan fotoğraf atarsan iletirim, ZenTimings ile beraber.

Tamam hocam akşam uyumazsam atarım evde değilim.

Anladım, şu anlık bu şekilde kalsın o zaman. Boş vakit bulduğumda ara sıra kontrol ederim. Teşekkürler cevaplar için.

Al kanka AIDA 64 Extreme için key buldum U98G1-LRKD6-TBDJ6-34C4Y-N1HKB Downloads | AIDA64 bu siteden indir Extreme sürümünü keyi elinle gir oluyor.