Katılım
2 Ağustos 2024
Mesajlar
2.909
Makaleler
5
Çözümler
101
Beğeniler
1.628
Başıma gelen bir durum için soru sormak istiyorum. Elektrik şirketi "indirim ve fiyat sabitleme" vaadiyle aileme 12 aylık Serbest Tüketici Sözleşmesi imzalatmışlar. İmzalamadan önceki faturalara baktığımda ise 350 kWh tüketime yaklaşık 1000 TL fatura ödüyorduk; şu an 395 kWh tüketime 3116 TL fatura geldi. Apartmandaki 350 kWh tüketen birine ise 1700 TL fatura gelmiş. Çıplak enerji fiyatı 4,50 TL'ye sabitlenip üzerine bir de 2,42 TL dağıtım bedeli ekleniyor. İlk ay iptal etmek istediğimizde ise faturanın çıkmasını beklememizi, belki daha uygun geleceğini söylediler. Aksine daha fazla geldi. Şimdi de eski sözleşmeye dönmek için cayma bedeli ödememizi istiyorlar. Nasıl bir yol izleriz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun.

Abonelik sözleşmeniz mesafeli şekilde yapılmışsa aslında 14 günlük cayma hakkınız bulunmakta ise de anlattıklarınızdan anlaşılan şey hem 14 günlük süre geçmiş hem de cayma hakkı süresi içinde hizmeti almaya başladığınız için zaten bu konudaki istisna kapsamında olduğunuzdan sözleşme mesafeli yapılmış olsa bile bu senaryoda cayma hakkınız yok.

Abonelik sözleşmeniz mesafeli yapılmamış veya mesafeli yapılmış olsa bile normalde Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği'nin 22. maddesine göre 1 yıl ve daha uzun süreli abonelik sözleşmelerinde sözleşmeyi feshetme yetkiniz bulunuyor:

Madde 22 (kopya).webp


Ancak burada sizin sözleşmeniz taahhütlü olduğundan bu maddenin 3. fıkrasına takılıyoruz. 3. fıkra bizi 16. maddeye yolluyor. 16. madde ise şu şekilde:

Madde 16.webp


Dolayısıyla sözleşmenizi elbette feshedebilirsiniz. Ancak taahhüt süresinden önce sözleşmeyi feshettiğinizde taahhüde son verdiğiniz tarihe kadar size sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak kaydıyla ödeme yapmak zorunda kalırsınız. Eğer sözleşmede bunun dışında bir cayma bedeli, cezai şart vs. gibi isimlerle farklı bedeller yazsa bile bir uyuşmazlık halinde yönetmelik maddesinin uygulanması zorunludur. Yani bir THH veya mahkeme süreci yaşarsanız sizden bu konuda haksız şekilde talep edilen tutarlardan sorumlu olmazsınız.

Yine de bir hukuki işlem başlatmadan önce bir avukattan hukuki destek almanızı tavsiye ederim.
 
Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun.

Abonelik sözleşmeniz mesafeli şekilde yapılmışsa aslında 14 günlük cayma hakkınız bulunmakta ise de anlattıklarınızdan anlaşılan şey hem 14 günlük süre geçmiş hem de cayma hakkı süresi içinde hizmeti almaya başladığınız için zaten bu konudaki istisna kapsamında olduğunuzdan sözleşme mesafeli yapılmış olsa bile bu senaryoda cayma hakkınız yok.

Abonelik sözleşmeniz mesafeli yapılmamış veya mesafeli yapılmış olsa bile normalde Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği'nin 22. maddesine göre 1 yıl ve daha uzun süreli abonelik sözleşmelerinde sözleşmeyi feshetme yetkiniz bulunuyor:

Eki Görüntüle 261210

Ancak burada sizin sözleşmeniz taahhütlü olduğundan bu maddenin 3. fıkrasına takılıyoruz. 3. fıkra bizi 16. maddeye yolluyor. 16. madde ise şu şekilde:

Eki Görüntüle 261211

Dolayısıyla sözleşmenizi elbette feshedebilirsiniz. Ancak taahhüt süresinden önce sözleşmeyi feshettiğinizde taahhüde son verdiğiniz tarihe kadar size sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak kaydıyla ödeme yapmak zorunda kalırsınız. Eğer sözleşmede bunun dışında bir cayma bedeli, cezai şart vs. gibi isimlerle farklı bedeller yazsa bile bir uyuşmazlık halinde yönetmelik maddesinin uygulanması zorunludur. Yani bir THH veya mahkeme süreci yaşarsanız sizden bu konuda haksız şekilde talep edilen tutarlardan sorumlu olmazsınız.

Yine de bir hukuki işlem başlatmadan önce bir avukattan hukuki destek almanızı tavsiye ederim.
Merhaba, cevabınız için teşekkür ederim. Sağlanan bir indirim yok, hatta daha fazla fatura ödemeye başladık, gördüğünüz gibi zaten :D Cihaz olarak standart elektrik saati var. Şu an EPDK'ya başvuruda bulunduk ve gelecek cevabı bekliyoruz. Şimdilik sanırım yapabileceğimiz başka bir işlem bulunmuyor.
 
Merhaba, cevabınız için teşekkür ederim. Sağlanan bir indirim yok, hatta daha fazla fatura ödemeye başladık, gördüğünüz gibi zaten :D Cihaz olarak standart elektrik saati var. Şu an EPDK'ya başvuruda bulunduk ve gelecek cevabı bekliyoruz. Şimdilik sanırım yapabileceğimiz başka bir işlem bulunmuyor.
Rica ederim. Zamanı geldiğinde unutmazsanız sonucu bizimle paylaşabilirsiniz. Umarım güzel sonuçlanır, tekrar geçmiş olsun.