Merhaba, lisans mezunuyum, KPSS B grubuna girip memurlukta şansımı denemek istiyorum. KPSS sınavına çalışmaya nasıl başlayacağımı bilmiyorum, sözelim fena değil ama matematiğim çok kötü. Hedefim en az 70-80 civarı almak, nasıl ders çalışmam gerekiyor? YouTube'da Rüştü Hoca'nın 0'dan paragraf video serisini gördüm, bu yeterli olur mu? Bir de paragraf soru bankası mı almam gerekiyor, veya diğer dersler için ne yapmam gerekir? Kısa bir bilgilendirme yapabilecek olan varsa çok müteşekkir olurum.
2 Ay kaldı. Öncelikle sürenin darlığının farkında olman lazım. Bu kısıtlı sürede vaktini asla Paragraf videoları izleyerek öldürme.
Günlük; 20-25 Paragraf + 10-15 Dil Bilgisi + 3-5 Sözel Mantık(Yelda Ünal ı önerebilirim) (Bunları vakit kaybetmemek adına çıkmış sorulardan çözersen bence daha iyi olur)
Bunlara yönelik kitap alabilirsin ya da PDF ler iş görür. Bence kitaba gerek yok.
Tarih ve Coğrafya dersinde yazarak vakit kaybetme. Konu anlatım kitabı alıp kendin çalışabilirsin ya da video ile ilerletirsin. Burası senin yatkınlığına bağlı. Video izlemek istiyorsan:
Tarih için Ramazan Yetgine bulaşma çünkü çok vaktini alır. Videoları çok uzun. Aydın Yüce / Ahmet Karakuza(+) Hoca olarak bu ikisi olabilir.
Coğrafya için Engin Eraydın(+) (Biraz daha detaylı, konulara hakim hissettiriyor ve derse hakimiyeti iyi) , Bayram Meral, Coğrafyanın kodları (Her şeyi kodlamak istiyorsan, bu şekilde anlayacağını düşünüyorsan)
Video izledin veya kitaptan çalıştın . Unite bittiğinde en az 2 kaynaktan sorularını çöz. Konu + Soru ... şeklinde git. Coğrafya bol bol soru çözülerek hallediliyor. Ekranı 2 ye böl veya çift ekran varsa o da olur. Cevap anahtarını yana aç. Bundan çekinme gerekirse baka baka çöz. Çok fazla ezber olacak ama bunun 2 ay boyunca damladığını düşünerekten hareket etmen lazım. Gözünü korkutmasın. Bir yerden sonra görsel olarak çözmeye başlarsın.
Matematikte belli başlı konular var. 5-10 net yaptıracak temel konulara çalışabilirsin. 4 işlem + biraz konu hakimiyetiyle çok rahat yapılır.
Kitap istiyorum şartın yoksa sadece Tarih/Coğrafya konu anlatımı al. Diğerlerini PDF ile ilerlet. (Maddi durumunu bilmiyorum).
Bunlar kendi uyguladıklarım. Bu dediklerim tamamen kişisel yargılar. Sen "mutlaka" böyle yapmalısın diye bir şey yok. FİKİR vermesi için paylaşıyorum. Zaten 70 puanı devlet veriyor gibi bir şey. Hedefin çok yüksek olmadığı için halledeceğini düşünüyorum. Bol bol Türkçe + GK kısmına asıl. 5 net de mat yap tamamdır.