Genellikle Almanya gibi yerlerdeki üniversitelerin sistem ve ders zorluğu yüzünden saç döktürdüğü için Türkiye'de okuyup yüksek lisans için geliyorlar. Amerika içinse durum biraz karışık çünkü çoğu yer IELTS veya cambridge gibi dil sertifikası istiyor ayrıyeten Türkiye'de bitirip doğrudan Amerika'ya gitmek olur mu bilmiyorum. Yüksek lisans için dil sertifikası alıp bir gidilebilir ama ıvy League olmasa bile üniversiteler pahalı olacağı için burs almak gerekebilir. Çok uzatmadan ana konuya geçmem gerekirse; yan dalları bilemem ama mühendis ve tıp her zaman lazım dostum bir ülkeye
en garanti yoldur bu iki alan. Bir de napıp edip Master yap çünkü(Almanya için konuşuyorum) belki bulabilirsin ama iyi bir iş imkanı istiyorsan Master şart artık.