Biraz eğitime bağlıyorum hocam maalesef, genellikle türkiyeden doğrudan mezun olup gidilince iş imkanları ne kadar açık olur emin olamıyorum kastım burda mühendislik,tıp gibi alanlar.
Keske 18 yasima geldigimde gitseydim o siralar TL Dolar karsisinda cok degerliydi. Hayat sartlari geregi ailemin derdiyle gecti en guzel yillarim. O siralar kaçak gitseydim suan cok farkli dünyam olurdu. :(
 
Keske 18 yasima geldigimde gitseydim o siralar TL dolar karsisinda cok degerliydi. Hayat sartlari geregi ailemin derdiyle gecti en guzel yillarim. O siralar kaçak gitseydim şu an cok farkli dünyam olurdu. :(

Yani kaçak övmem doğru olmaz ama keşke hocam... Ben liseyi bitirince Avrupa'da okumanın iyi olacağını düşündüm (keza kendim de Avrupa'da lise bitirdim ama öncesinde Türkiye'de eğitim gördüm) ve bodozlama girdim ancak cidden ömür törpüsü işler. Karamsar fikirler yazmak istemem ama yurt dışında gitmek başlı başına zor bir işken bir de üstüne mühendislik adayı biriyseniz veya tıp da olabilir, cidden başka seviye. Çelik sinir, para yoksa baş koyulmaz cidden bu yola. Umarım herkes tecrübe eder ve kendisi karar verip başarabilir istediğini. Amerika'da da avukatlık zor, kendim de lise dönemimde merak ettim hep avukat veya danışman olmayı mckensey gibi şirketlerde. Ancak biraz da realist olmak lazım çünkü sat dışında baro gibi sınavlar da bizim burdaki mühendislik gibi çıldırtıyor insanı ve aşırı pahalı hukuk bölümündeki materyaller.
 
Yani kaçak övmem doğru olmaz ama keşke hocam... Ben liseyi bitirince Avrupa'da okumanın iyi olacağını düşündüm (keza kendim de Avrupa'da lise bitirdim ama öncesinde Türkiye'de eğitim gördüm) ve bodozlama girdim ancak cidden ömür törpüsü işler. Karamsar fikirler yazmak istemem ama yurt dışında gitmek başlı başına zor bir işken bir de üstüne mühendislik adayı biriyseniz veya tıp da olabilir, cidden başka seviye. Çelik sinir, para yoksa baş koyulmaz cidden bu yola. Umarım herkes tecrübe eder ve kendisi karar verip başarabilir istediğini. Amerika'da da avukatlık zor, kendim de lise dönemimde merak ettim hep avukat veya danışman olmayı mckensey gibi şirketlerde. Ancak biraz da realist olmak lazım çünkü sat dışında baro gibi sınavlar da bizim burdkai mühendislik gibi çıldırtıyor insanı ve aşırı pahalı hukuk bölümündeki materyaller.
Benim egitim 2.plandi o siralar. Ayrica orada diploma sormuyorlar daha cok aldigin yazilim sertifikalarina bakiyorlar. Benim iş ise buyuk ihtimal teknik servis gibi veya daha farkli isler bilmiyorum her iste calisirdim orada sonucta dolarla, euro ile kazaninca bir motivasyonum olurdu. Sonrasinda ise kendi isimi falan kuracaktim ama hayat hic olmadik seyler cikardi basima. Yani demem o ki sen basarmissin bir sekilde olmus bitmis. Kimse kolay bir yasama sahip degil. TR'de kendine ait evin ve ailen yoksa cok daha zor durumlar.
 
Benim egitim 2.plandi o siralar. Ayrica orada diploma sormuyorlar daha cok aldığın yazilim sertifikalarina bakiyorlar. Benim iş ise buyuk ihtimal teknik servis gibi veya daha farkli isler bilmiyorum her iste calisirdim orada sonucta dolarla, euro ile kazaninca bir motivasyonum olurdu. Sonrasinda ise kendi isimi falan kuracaktim ama hayat hiç olmadik seyler cikardi basima. Yani demem o ki sen basarmissin bir sekilde olmus bitmis. Kimse kolay bir yasama sahip degil. TR'de kendine ait evin ve ailen yoksa cok daha zor durumlar.

Zorluk ayrı bir konu elbette herkesinki kendine. Anlatmak istediğim de zaten artık işlerin kolay olmadığı pek. Umarım ingolstadt Audi fabrikasının yetkili servisinde vesaire müdür olarak görürüz seni ☺️
 
Zorluk ayrı bir konu elbette herkesinki kendine. Anlatmak istediğim de zaten artık işlerin kolay olmadığı pek. Umarım ingolstadt Audi fabrikasının yetkili servisinde vesaire müdür olarak görürüz seni ☺️
Hajahahaha ben oralarda yokum. TR'deyim ben. xD KPSS kasiom. hahahshs
 
Trump reis sevmiyor. Ülkedekileri gönderme derdinde. Meksika sınırı şekli de çalışmıyormuş artık kestaneye mermi atıyorlarmış bayağı bayağı. :rolleyes:
Meksika muhabbeti zaten sıkıntı, oralardan geçerken kaçırmadıklarına şükür etsinler, konusu çok geçmese de kaybolan insanlar da var.
Benim buradan arkadasim gitti kacak olarak yakin zamanda 6 ay hapise atmislar. Harcadigi 15 bin dolardan oldu. Adam inşaatci olarak calisacakti 40 yasinda onu bile geri gonderdiler tertemiz bir insan tanidigim kadariyla bir yanlisini gormedim. Trump hic acimiyor. Insan sevgisi yok herfifte. Vize alip gitmek en iyisi diger turlu sıkınti.
Vize muhabbeti kaçak gitmekten dâhâ zor. 🤣
Hem bordo pasaportun değeri politik kararlardan ötürü son 10 senede bayağı düştü hem de Amerikalı şirketlerin göçmen çalıştırmak için ödeme yapma tutarı yüksek olmalıydı.
 
Uzaktan bir tanıdık klima ve klima motoru bakım ve tamiratını çok iyi seviyede biliyordu. Almanya'ya taşındı günlük olarak işlere gidiyor. En son altına güzel bir araç çekmiş ve bir ev almış diye haberi gelmişti.

Yani demem o ki bir bölümde okumaktan ziyade el emeği verebileceğin bir mesleğe gir. Bölümü yine okursun ancak mesleği yine öğrenemezsin.
 
Merhaba.

Saçma gelecek belki ama küçüklüğümden beri hep Amerika'ya gitme hayali kurdum. 2022'de uzaktan bir akraba Kanada'ya gitmişti. Şu an aile olarak aramız kötü ancak o zamanlar normaldi ve adam sürekli fotoğraflar paylaşıyordu, çok özeniyordum.

Bu sene muhtemelen bir 200.000 civarı sıralama yapacağım için mezuna kalacağım. Amacım Türkiye'de eğitimimi alıp mezun olduktan sonra Amerika'ya gitmek. Çevremde Avrupa'da yaşayan akrabalarım var ve onlar hemşirelik veya sağlık alanları Avrupa'da önemli diyorlar ama Amerika'yı bilmiyorum.

Sizce hangi bölümler ile Amerika'da çalışma ve oturma iznini daha rahat alabilirim? Hedefimi ona göre belirlemek istiyorum.

ABD'ye gitmek bugünlerde hem mantıklı değil hem de alınabilecek bir risk değil. İltica etsen ülkene yıllar boyu gelemeyeceksin ve orada kalabileceğinin de garantisi yok seni kovarlarsa oraya gitmek için harcadığın para da yanmış olacak. Hadi gittin diyelim içerisi beklediğin gibi olmayabilir enflasyon her yerde var ve orada tutunmak da gerçekten zor. Bana kalsa Avrupa'daki sakin bir ülkeye gidip ondan sonra ABD'de şansımı denerdim hem ailene ve ülkene yakın olursun hem de ab üyesi bir ülkede yaşarsın iki türlü de iyi belki ABD kadar özgürlük sunmuyordur ama her şekilde buradan iyidir. Şimdi nasıl bilmiyorum ama bundan birkaç ay önceki ice videoları hiç iç açıcı değildi.