Yorulmamı artıran nedenin bu olduğunu düşünmüyorum. Çocukken yıllardır zaten evde yemeğimizi yiyip dışarıda maç yapardık saatlerce. Dediğiniz durum doğru olsa da performansı bu denli etkilemesi çok olası değil. Birçok kişi zaten spordan önce kesinlikle ara öğün yiyordur. Özellikle yağ yakma derdi olmayan ve kilo almaya çalışanlar daha fazla tüketiyordur fakat hiçbiri böyle yorulup durmuyor.
Hamlamışsın, artık kimse çocukluğundaki gibi enerjik değil maalesef.
Sigara, alkol de var mı?
 
@ornitorenk

Önceden makinede çalışıyorduysan ve şimdi serbest ağırlığa geçtiysen çok normal. Serbest ağırlık daha zordur hele dumbell daha da zordur makineden. Aç spor yapmaman çok iyi fakat acaba hızlı kullanılabilen türden karbohidratı yeterli alıyor musun? Bence sabah 300 gram basmati pirinci 900 gram suyla haşla ve 400gr*3 olacak şekilde dolaba koy spordan önce çıkarıp tuz biber atıp yanında sodayla tüket enerjin artar.

Yeme kısmını kenara kaldırırsak gece iyi uyuman, ağrıların geçmeden o bölgeyi tekrar çalışmaman ve haftada en az 1 günü ağırlık çalışması olmadan geçirmen önemli. Hamlamışsın, yaşlanmışsın, yemeği sindirmeye enerji gittiği için spora kalmıyor bilgileri yanlış. Spor öncesinde karbohidrat alımı kadar sonrasında gün içinde protein almak da önemli yoksa günden güne performansın düşer diğer kasların iyileşmesine çok kaynak harcandığı ve yenisi gelmediği için.
 
Hamlamışsın, artık kimse çocukluğundaki gibi enerjik değil maalesef.
Sigara, alkol de var mı?

Vallahi 2 yıl önce ham olmama rağmen gidip 2 ayrı bölgeden 3-4 set çıkarabiliyordum 30-40 dakika içinde hocam. Şimdi sadece omuzun 3. setinde fenalık geliyor. Son 1 yıl baya sporsuz ve hareketsiz kaldım orası ayrı. Şu an havalar aşırı sıcak. Bunun da etkisi vardır belki sıcak altında efor sarfetmek daha zor.
 
Bir saat yediklerinizi sindirmek için yeterli süre olmayabilir. Antrenmandan önce, hatta akşamdan enerji depolarını karbonhidratla doldurman gerek. Depolarda eksiklik olabilir, uykusuz olabilirsin, kaslar dinlenmemiş olabilir vs.
 
@ornitorenk

Önceden makinede çalışıyorduysan ve şimdi serbest ağırlığa geçtiysen çok normal. Serbest ağırlık daha zordur hele dumbell daha da zordur makineden. Aç spor yapmaman çok iyi fakat acaba hızlı kullanılabilen türden karbohidratı yeterli alıyor musun? Bence sabah 300 gram basmati pirinci 900 gram suyla haşla ve 400gr*3 olacak şekilde dolaba koy spordan önce çıkarıp tuz biber atıp yanında sodayla tüket enerjin artar.

Yeme kısmını kenara kaldırırsak gece iyi uyuman, ağrıların geçmeden o bölgeyi tekrar çalışmaman ve haftada en az 1 günü ağırlık çalışması olmadan geçirmen önemli. Hamlamışsın, yaşlanmışsın, yemeği sindirmeye enerji gittiği için spora kalmıyor bilgileri yanlış. Spor öncesinde karbohidrat alımı kadar sonrasında gün içinde protein almak da önemli yoksa günden güne performansın düşer diğer kasların iyileşmesine çok kaynak harcandığı ve yenisi gelmediği için.

Gece uyuyamıyorum hocam ona çare bulmak şart. Uyku düzenim felaket kötü. 3-4 gibi anca uyuyup 1 gibi kalkıyorum. Sabah bir şeyler yiyorum ekmek arası vs. Sonra yulaf fıstık ezmesi muz üstüne soda içip 1 saat sonra da spor yapıyorum fakat gece zaten yemek yiyorum o karbonhidratların da etkisi olur illa. Spordan sonra 40 dk falan dinlenip 250 gr civarı tavukla pilav yiyorum. Ondan sonra da ne bulursam yiyorum. Parçlalı görünümden ziyade genişlemek amacım. kardiyo yağ yakma falan dikkat etmiyorum çok. Hamburger pizza falan da gömüyorum arada yani.

Bir saat yediklerinizi sindirmek için yeterli süre olmayabilir. Antrenmandan önce, hatta akşamdan enerji depolarını karbonhidratla doldurman gerek. Depolarda eksiklik olabilir, uykusuz olabilirsin, kaslar dinlenmemiş olabilir vs.

Gece yemek yiyen bir insanım zaten.
 
Vallahi 2 yıl önce ham olmama rağmen gidip 2 ayrı bölgeden 3-4 set çıkarabiliyordum 30-40 dakika içinde hocam. Şimdi sadece omuzun 3. setinde fenalık geliyor. Son 1 yıl baya sporsuz ve hareketsiz kaldım orası ayrı. Şu an havalar aşırı sıcak. Bunun da etkisi vardır belki sıcak altında efor sarfetmek daha zor.
Hamlamışsındır, tembellik vücudu kötü etkiliyor, 1 ay daha sabredip hafif kardiyo da yap.
Uykuna dikkat et, uyumadan 2 saat öncesine kadar mavi ışıkla temasın olmasın.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Aslında kas gelişimi için uyku süresi önemliyken nasıl uyuduğun ve ne zaman uyuduğun, gün içindeki ruh halini ve enerji seviyeni direkt etkiler.

Hocam şöyle bir durum var geniş vadede etki ve kısa vadede etki diye. Sizin dedikleriniz geniş vadede olan bir etki. Fakat ben kısa vadede bir etki sorunu yaşıyorum. Evet yeterli protein ve karb alımı düzenli ve saatinde uyku çok önemli. Fakat 3. seti çıkaramam ciddi bir kısa vade sorunu. Vücudumda yanlış olan bir şeyler var şu an. 1 ay daha devam edeceğim spora bu kondisyon ve aşırı yorulma sorunum çözülmezse doktora gitmeyi planlıyorum.