FurkaN35

Becerikli
Katılım
28 Şubat 2026
Mesajlar
128
Beğeniler
26
2008'liyim. Son iki yılda çoğu şeyden soğudum, özellikle Eylül ayından bu yana bu durum daha da arttı. Şarkı dinlemek bile artık eskisi kadar sarmıyor. Bilgisayar desen, o da baydı artık. Geleceğim iyi olsun diye yedi aydır sanayide çalışıyorum; beni tutan bir tek o var. Eskisi kadar ne bilgisayar sarıyor ne de başka bir şey. Bir de aşırı derecede kafaya takan biriyim ve çok düşünürüm. Bende ADHD tanısı var; belki de bu durum ondan kaynaklıdır diye düşünüyorum. Hiçbir şeyden zevk alamamak gerçekten çok kötü bir şey.
 
2008'liyim. Son iki yılda çoğu şeyden soğudum, özellikle eylül ayından bu yana bu durum daha da arttı. Şarkı dinlemek bile artık eskisi kadar sarmıyor. Bilgisayar desen, o da baydı artık. Geleceğim iyi olsun diye yedi aydır sanayide çalışıyorum; beni tutan bir tek o var. Eskisi kadar ne bilgisayar sarıyor ne de başka bir şey. Bir de aşırı derecede kafaya takan biriyim ve çok düşünürüm. Bende adhd tanısı var; belki de bu durum ondan kaynaklıdır diye düşünüyorum. Hiçbir şeyden zevk alamamak gerçekten çok kötü bir şey.

Kısaca ergenlik. İnanılmaz depresiflik ve dünyanın sonu hissi, spora başla derdim ama sanayi yeterince hoplatıyordur. Bilgisayardan uzaklaş; kendine yeni bir hobi edin, aktivitesi mümkün olduğunca az olsun. Yapboz veya satranç gibi.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
özellikle Eylül ayından bu yana bu durum daha da arttı
Eylül ayında ne oldu? Öncesi nasıldı, ne oldu, sonrası nasıl gelişti?

Geleceğim iyi olsun diye yedi aydır sanayide çalışıyorum; beni tutan bir tek o var.
Gelecek... Kimin geleceği? Senin mi? Yoksa senin gibi görünüp başkasının geleceği mi? Ayrıca iş olmasa geriye ne kalıyor?

Bende ADHD tanısı var; belki de bu durum ondan kaynaklıdır diye düşünüyorum.
ADHD dopaminerjik faaliyetin düşüklüğü sebebiyle ödül mekanizmalarını etkileyebilir. Ama yazdıklarını okuyunca ADHD sadece tuz biber oluyor. Daha derin bir şey olamaz mı?

Hiçbir şeyden zevk alamamak gerçekten çok kötü bir şey.
"Hiçbir şeyden zevk alamamak" durumunu zihninin bir mesajı olarak görsen sence sana ne söylemeye çalışıyordur? Yani şimdiye kadar müzik dinlemek, bilgisayar oynamak neyi örtüyordu, nasıl bir işlevleri vardı ki, artık bu işlev çalışmıyor?
 
Aynı durum hocam. 2 yıldır bende de var, DEHB tanısı koyulmadı hiç sormadığım için ama muhtemelen bende de vardır hem hiperaktivite ve en çok da dikkat eksikliği. Melankoli ile tükenmişlik sendromu sanırsam benimki, sizde de var mı?
 
2008'liyim. Son iki yılda çoğu şeyden soğudum, özellikle Eylül ayından bu yana bu durum daha da arttı. Şarkı dinlemek bile artık eskisi kadar sarmıyor. Bilgisayar desen, o da baydı artık. Geleceğim iyi olsun diye yedi aydır sanayide çalışıyorum; beni tutan bir tek o var. Eskisi kadar ne bilgisayar sarıyor ne de başka bir şey. Bir de aşırı derecede kafaya takan biriyim ve çok düşünürüm. Bende ADHD tanısı var; belki de bu durum ondan kaynaklıdır diye düşünüyorum. Hiçbir şeyden zevk alamamak gerçekten çok kötü bir şey.
Sizi çok iyi anlıyorum. Hayatınızın en önemli dönüm noktalarından birindesiniz. Ben de 20'li yaşlarıma girerken bir sürü problem yaratırdım kendime. Her gün başka bir konuda hasta olurdum, psikolojik, fizyolojik... Ama bilmen gereken en önemli şey bunların kesinlikle gelip geçici olduğu. Evet hayat senin için belki 13 yaşında daha cazip gibiydi. Ama altını çizmek istiyorum 'gibiydi'. Öyle olduğunu sanma. 3 sene önce zevk aldığın bir şeyden tekrar zevk alacaksın. Hatta üzerine yeni ilgi alanları eklenecek. Bunu zamanı geldiğinde görürsün. İnsanlar ilgi duydukları şeylere de her zaman ama bak her zaman geri dönerler. O senin alanın. Bugün ne düşünürsen düşün bunu değiştiremezsin. Hayat biriciktir. Her anın tadını çıkar şu anın bile. Ayrıca hayatta her zaman eğlenceli şeylerden zevk almamalısın zaten. Zor ve çetrefilli yollardan zevk almalısın. Seni geliştirecek ve bir adım öteye götürecek olan bu zorluklardır. Ve Geçişler zordur. 20'li yaşlara yaklaşmak bazen yıpratıcıymış gibi gelebilir ama bu bir geçiş süreci. Önünde inanılmaz bir deneyim dünyası var. Bu bir derya. Geçiş zordur dedim ya en basitinden bakalım, mevsimler... Mevsim geçişleri bile bizim ruhumuzu o kadar etkiler ki. Bunu zaman zaman değişen ruh hallerinden anlayabilirsin.

Bu arada sana ADHD tanısını kim ve ne zaman koydu? Özel değilse söyler misin?