G.Skill 6400 MHz CL32 RAM gecikme değeri nasıl düşürülür?

Bu resimdeki değerleri aynen gireyim mi hocam?

CMOS sıfırlayıp dahili grafik kapatıp aynen girin. Ek bir ayar olmasın başka, PBO falan da yapmayın. Düz deneyin oyunlarda. Önemli olan sorunsuz kullanmak.

PBO yapacaksan +100/-20 falan kalsın, VT3 testi yapıp stabiliteden emin ol. Sende PBO oyun çökertiyor.
 

Tamam ustam aksam deneyip dönüş yaparım size.
 

Hocam MSI kartta her şey tek tek denenmeli gerekirse. Ben stabiliteyi anca böyle yakalayabildim. Mesela tRCD yi tek değiştirdim, sonra tRP. tRFC yi ayrı baktım vs vs. Başka türlü zor. Baştan tüm timingler sıkılması evet stabil olsa büyük zaman katkısı sunuyor belki ama olmayınca da maalesef en başa sarmak lazım.


Mesela bende Nitro 8x 8x olarak ayarlı, sonradan Auto olarak bıraktım. 1x ile zorlamadım bile. PBO yu önden kapattım. 6000 MTs deniyorsam kesinlikle önden FCLK basmam, 2000 de kalsın. Yani olabilecek her şeyi elimine etmek lazım. Başka türlü gerçekten çok uğraştırıyor ve yoruluyorsunuz.

@Görkem5252 son durumu paylaşır mısınız? En son nasıl denediniz? Stabil mi değil mi? PBO iGPU vs. hepsi kapalı mı? LLC ayarınız ne durumda? Yani göremediğimiz ayarların durumunu da yazabilir misiniz?

Mesela ben de Nitro 8X 8X olarak ayarlı, sonradan Auto olarak bıraktım. 1X ile zorlamadım bile. PBO'yu önden kapattım. 6000 MT/s deniyorsam kesinlikle önden FCLK basmam, 2000'de kalsın. Yani olabilecek her şeyi elimine etmek lazım.
 

MSI çok problem, ayar kabul etmiyor bu kartlar. %1 instabilite olsa dahi ayarlanamaz. Konu özelinde de tekte ayarlanması gerektiğinden imkansiz oluyor. Sende de 6000 üzerini açıp da stabil edemedik zaten. Tek sorumlu IMC olmayabilir.
 
Orası öyle hocam. 6000 üzeri benim işlemci kaldırmıyor net. Anakart sebepli olduğunu düşünmüyorum şu aşamada. Yeni işlemci takıp denerim fikrim değişir o ayrı
 
Orası öyle hocam. 6000 üzeri benim işlemci kaldırmıyor net. Anakart sebepli olduğunu düşünmüyorum şu aşamada. Yeni işlemci takıp denerim fikrim değişir o ayrı

Adama ayarlıyoruz, 3 gün sonra oyun çöktü diyor. Böyle anakart mı olur? 6 saat testi geçip de oyunda patlaması mantık dışı. 5 para etmez benim gözümde.

ASUS'ta böyle bir durum yok, kullanmayan bilmez. 6 saati bırak 2 saat geçemez ASUS'ta bu tarz 6400 profiller kolay kolay. @MAH0A
 
Hocam, siz yazdıkça şu an sorun yaşamamama rağmen kartı değiştireceğim geliyor, yapmayın.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…