Size bunu öneririm, dün @Teknopatici'ye ayarlandı. 6000 CL26 son hali böyle olacak. Clear CMOS yapıp denersiniz. Integrated kapalı kalmalı.

Eki Görüntüle 260030

@Görkem5252 konuyu takip edin.


Bu resimdeki değerleri aynen gireyim mi hocam?
 
Bu resimdeki değerleri aynen gireyim mi hocam?

CMOS sıfırlayıp dahili grafik kapatıp aynen girin. Ek bir ayar olmasın başka, PBO falan da yapmayın. Düz deneyin oyunlarda. Önemli olan sorunsuz kullanmak.

PBO yapacaksan +100/-20 falan kalsın, VT3 testi yapıp stabiliteden emin ol. Sende PBO oyun çökertiyor.
 
CMOS sıfırlayıp dahili grafik kapatıp aynen girin. Ek bir ayar olmasın başka, PBO falan da yapmayın. Düz deneyin oyunlarda. Önemli olan sorunsuz kullanmak.

PBO yapacaksan +100/-20 falan kalsın, VT3 testi yapıp stabiliteden emin ol. Sende PBO oyun çökertiyor.

Tamam ustam aksam deneyip dönüş yaparım size.
 
Anakartta sorun var gibi, bu kartlar problematik. 6400 haricinde 6000'de de aynı sorun var. Ondan öncesinde 6000 ayarlamıştı. Boot sorunu vs. vardı. Tek sorun 3200 UCLK değil ki. Stabil veremiyor bu kartlar, ASUS'taki stabillik maalesef yok. Yoksa bu şekilde ayarlanmayacağını ben de biliyorum.

@Hakanyldrm Düz 6000 CL28 ayarlıyoruz mesela, 3 gün sonra yine diyor ki birden sarı ışıkta kaldı. Anakart problemli ya da montajı sorunlu. Tekrar monte etmesini söyledim, tecrübesi olmadığını aktardı. Soğutucuyu fazla sıkmış olabilir mesela Boot problemi yapıyorsa ara ara. Testleri geçtiği halde bu tarz oyunda atma sorunları yaşıyor bir de. 6400 direkt olarak hata vermesi lazım eğer hiç açılamasaydı. 6000'de de Boot sorunu yapıyor. MSI alınmaz AM5'te, alacakların stokta kullanması lazım. %50 şans var, uğraşılmaz.

MSI alacaklar Amca'nın çöp timing'leri Boot edip kullansın diyeceğim ama birçoğunda onlar da Boot etmiyor.

Hocam MSI kartta her şey tek tek denenmeli gerekirse. Ben stabiliteyi anca böyle yakalayabildim. Mesela tRCD yi tek değiştirdim, sonra tRP. tRFC yi ayrı baktım vs vs. Başka türlü zor. Baştan tüm timingler sıkılması evet stabil olsa büyük zaman katkısı sunuyor belki ama olmayınca da maalesef en başa sarmak lazım.

Bazı ayarları önden çok fazla sıktınız diye düşünüyorum, tPHYRDL mesela GDM açık 36 olmalıydı, o 34 yapıldı elle. Nitro 1x-1x yapıldı, onlar da 8x-8x olmalıydı. tRFC A-Die için sınır 120 ns, onu da 140 ns ayarlamak lazım en başta. VDDQ 1.5 mesela, bu da 6400 CL28-tRCD 38 için fazla; 1.4V yeterli. VDDP ve VDDG auto ilk etapta, her anakart ve CPU farklı voltajlarda iyi oluyor mesela.

Yani demek istediğim, daha CPU 3200 UCLK yapıyor mu, yapmıyor mu diye iyice test etmeden biraz ileri gidilmiş ki o zaman da işin içinden çıkamıyorsun. @Ayhan Dönmez hocam, vaktine sağlık, ilgileniyorsun üşenmeden ama biraz ağırdan almak lazım diye düşünüyorum.

Mesela bende Nitro 8x 8x olarak ayarlı, sonradan Auto olarak bıraktım. 1x ile zorlamadım bile. PBO yu önden kapattım. 6000 MTs deniyorsam kesinlikle önden FCLK basmam, 2000 de kalsın. Yani olabilecek her şeyi elimine etmek lazım. Başka türlü gerçekten çok uğraştırıyor ve yoruluyorsunuz.

@Görkem5252 son durumu paylaşır mısınız? En son nasıl denediniz? Stabil mi değil mi? PBO iGPU vs. hepsi kapalı mı? LLC ayarınız ne durumda? Yani göremediğimiz ayarların durumunu da yazabilir misiniz?

Mesela ben de Nitro 8X 8X olarak ayarlı, sonradan Auto olarak bıraktım. 1X ile zorlamadım bile. PBO'yu önden kapattım. 6000 MT/s deniyorsam kesinlikle önden FCLK basmam, 2000'de kalsın. Yani olabilecek her şeyi elimine etmek lazım.
 
Hocam MSI kartta her şey tek tek denenmeli gerekirse. Ben stabiliteyi anca böyle yakalayabildim. Mesela tRCD yi tek değiştirdim, sonra tRP. tRFC yi ayrı baktım vs vs. Başka türlü zor. Baştan tüm timingler sıkılması evet stabil olsa büyük zaman katkısı sunuyor belki ama olmayınca da maalesef en başa sarmak lazım.



Mesela bende Nitro 8x 8x olarak ayarlı, sonradan Auto olarak bıraktım. 1x ile zorlamadım bile. PBO yu önden kapattım. 6000 MTs deniyorsam kesinlikle önden FCLK basmam, 2000 de kalsın. Yani olabilecek her şeyi elimine etmek lazım. Başka türlü gerçekten çok uğraştırıyor ve yoruluyorsunuz.

@Görkem5252 son durumu paylaşır mısınız? En son nasıl denediniz? Stabil mi değil mi? PBO iGPU vs. hepsi kapalı mı? LLC ayarınız ne durumda? Yani göremediğimiz ayarların durumunu da yazabilir misiniz?

Mesela ben de Nitro 8X 8X olarak ayarlı, sonradan Auto olarak bıraktım. 1X ile zorlamadım bile. PBO'yu önden kapattım. 6000 MT/s deniyorsam kesinlikle önden FCLK basmam, 2000'de kalsın. Yani olabilecek her şeyi elimine etmek lazım.

MSI çok problem, ayar kabul etmiyor bu kartlar. %1 instabilite olsa dahi ayarlanamaz. Konu özelinde de tekte ayarlanması gerektiğinden imkansiz oluyor. Sende de 6000 üzerini açıp da stabil edemedik zaten. Tek sorumlu IMC olmayabilir.
 
MSI çok problem, ayar kabul etmiyor bu kartlar. %1 instabilite olsa dahi ayarlanamaz. Konu özelinde de tekte ayarlanması gerektiğinden imkansiz oluyor. Sende de 6000 üzerini açıp da stabil edemedik zaten. Tek sorumlu IMC olmayabilir.
Orası öyle hocam. 6000 üzeri benim işlemci kaldırmıyor net. Anakart sebepli olduğunu düşünmüyorum şu aşamada. Yeni işlemci takıp denerim fikrim değişir o ayrı 😄
 
Orası öyle hocam. 6000 üzeri benim işlemci kaldırmıyor net. Anakart sebepli olduğunu düşünmüyorum şu aşamada. Yeni işlemci takıp denerim fikrim değişir o ayrı 😄

Adama ayarlıyoruz, 3 gün sonra oyun çöktü diyor. Böyle anakart mı olur? 6 saat testi geçip de oyunda patlaması mantık dışı. 5 para etmez benim gözümde.

ASUS'ta böyle bir durum yok, kullanmayan bilmez. 6 saati bırak 2 saat geçemez ASUS'ta bu tarz 6400 profiller kolay kolay. @MAH0A
 
Adama ayarlıyoruz, 3 gün sonra oyun çöktü diyor. Böyle anakart mı olur? 6 saat testi geçip de oyunda patlaması mantık dışı. 5 para etmez benim gözümde.

ASUS'ta böyle bir durum yok, kullanmayan bilmez. 6 saati bırak 2 saat geçemez ASUS'ta bu tarz 6400 profiller kolay kolay. @MAH0A
Hocam, siz yazdıkça şu an sorun yaşamamama rağmen kartı değiştireceğim geliyor, yapmayın. 😆