6000 MHz CL 30'a göre ayarlasak olmaz mı peki? CL26 ayarlamıstık sistem açılmıyordu o zaman.

Bir 100 sayfa daha uğraşmak lazım, bence kotayı doldurduk artık. Amca video çekecekmiş, orada muhtemelen 6000 CL36 1.1V ayarlayıp geçin, sıfır fark diyecek. Ben de o şekilde ayarlayacağım artık, aklın yolu bir.

6000 MHz CL 30'a göre ayarlasak olmaz mı peki? CL26 ayarlamıstık sistem açılmıyordu o zaman.

Bu şekilde ayarlayın, daha da uğraşmayın derim. MSI'de akıl sağlığını kaybedebilirsin her an çünkü, değmez. Amca 1.1V 6000 CL36 kullanıyorsa vardır bir bildiği. Videosunda anlatsın, biz de öğrenmiş oluruz hem. Akıl akıldan üstündür.

1782162900781.webp
 
Bir 100 sayfa daha uğraşmak lazım, bence kotayı doldurduk artık. Amca video çekecekmiş, orada muhtemelen 6000 CL36 1.1v ayarlayıp geçin, sıfır fark diyecek. Ben de o şekilde ayarlayacağım artık, aklın yolu bir.

Bu şekilde ayarlayın, daha da uğraşmayın derim. MSI'de akıl sağlığını kaybedebilirsin her an çünkü, değmez. Amca 1.1v 6000 CL36 kullanıyorsa vardır bir bildiği. Videosunda anlatsın, biz de öğrenmiş oluruz hem. Akıl akıldan üstündür.

Eki Görüntüle 259445

Tamam hocam daha uğraşmayalım öyleyse çok teşekkür ediyorum emekleriniz ve bilgilendirmeniz için iyi ki varsınız.
 
Tamam hocam daha uğraşmayalım öyleyse çok teşekkür ediyorum emekleriniz ve bilgilendirmeniz için iyi ki varsınız.
Bazı ayarları önden çok fazla sıktınız diye düşünüyorum, tPHYRDL mesela GDM açık 36 olmalıydı o 34 yapıldı elle, Nitro 1x-1x yapıldı onlar da 8x-8x olmalıydı, tRFC A-Die için sınır 120ns, onu da 140ns ayarlamak lazım en başta, VDDQ 1.5 mesela bu da 6400 CL28-tRCD 38 için fazla, 1.4V yeterli. VDDP ve VDDG auto ilk etapta, her anakart ve cpu farklı voltajlarda iyi oluyor mesela. Yani demek istediğim daha cpu 3200 UCLK yapıyor mu yapmıyor mu diye iyice test etmeden biraz ileri gidilmiş ki o zaman da işin içinden çıkamıyorsun. @Ayhan Dönmez hocam vaktine sağlık ilgileniyorsun üşenmeden ama biraz ağırdan almak lazım diye düşünüyorum.
 
Bazı ayarları önden çok fazla sıktınız diye düşünüyorum, tPHYRDL mesela GDM açık 36 olmalıydı o 34 yapıldı elle, Nitro 1x-1x yapıldı onlar da 8x-8x olmalıydı, tRFC A-Die için sınır 120ns, onu da 140ns ayarlamak lazım en başta, VDDQ 1.5 mesela bu da 6400 CL28-tRCD 38 için fazla, 1.4V yeterli. VDDP ve VDDG auto ilk etapta, her anakart ve cpu farklı voltajlarda iyi oluyor mesela. Yani demek istediğim daha cpu 3200 UCLK yapıyor mu yapmıyor mu diye iyice test etmeden biraz ileri gidilmiş ki o zaman da işin içinden çıkamıyorsun. @Ayhan Dönmez hocam vaktine sağlık ilgileniyorsun üşenmeden ama biraz ağırdan almak lazım diye düşünüyorum.

Anakartta sorun var gibi, bu kartlar problematik. 6400 haricinde 6000'de de aynı sorun var. Ondan öncesinde 6000 ayarlamıştı. Boot sorunu vs. vardı. Tek sorun 3200 UCLK değil ki. Stabil veremiyor bu kartlar, ASUS'taki stabillik maalesef yok. Yoksa bu şekilde ayarlanmayacağını ben de biliyorum.

@Hakanyldrm Düz 6000 CL28 ayarlıyoruz mesela, 3 gün sonra yine diyor ki birden sarı ışıkta kaldı. Anakart problemli ya da montajı sorunlu. Tekrar monte etmesini söyledim, tecrübesi olmadığını aktardı. Soğutucuyu fazla sıkmış olabilir mesela Boot problemi yapıyorsa ara ara. Testleri geçtiği halde bu tarz oyunda atma sorunları yaşıyor bir de. 6400 direkt olarak hata vermesi lazım eğer hiç açılamasaydı. 6000'de de Boot sorunu yapıyor. MSI alınmaz AM5'te, alacakların stokta kullanması lazım. %50 şans var, uğraşılmaz.

MSI alacaklar Amca'nın çöp timing'leri Boot edip kullansın diyeceğim ama birçoğunda onlar da Boot etmiyor.
 
Bazı ayarları önden çok fazla sıktınız diye düşünüyorum, tphyrdl mesela gdm açık 36 olmalıydı o 34 yapıldı elle, Nitro 1X-1X yapıldı onlar da 8X-8X olmalıydı, tRFC a-die için sınır 120ns, onu da 140ns ayarlamak lazım en başta, vddq 1.5 mesela bu da 6400 CL28-tRCD 38 için fazla, 1.4v yeterli. Vddp ve vddg Auto ilk etapta, her anakart ve CPU farklı voltajlarda iyi oluyor mesela. Yani demek istediğim daha CPU 3200 uclk yapıyor mu yapmıyor mu diye iyice test etmeden biraz ileri gidilmiş ki o zaman da işin içinden çıkamıyorsun. @Ayhan Dönmez hocam vaktine sağlık ilgileniyorsun üşenmeden ama biraz ağırdan almak lazım diye düşünüyorum.

Bazı ayarları önden çok fazla sıktınız diye düşünüyorum, tphyrdl mesela gdm açık 36 olmalıydı o 34 yapıldı elle, Nitro 1X-1X yapıldı onlar da 8X-8X olmalıydı, tRFC a-die için sınır 120ns, onu da 140ns ayarlamak lazım en başta, vddq 1.5 mesela bu da 6400 CL28-tRCD 38 için fazla, 1.4v yeterli. Vddp ve vddg Auto ilk etapta, her anakart ve CPU farklı voltajlarda iyi oluyor mesela. Yani demek istediğim daha CPU 3200 uclk yapıyor mu yapmıyor mu diye iyice test etmeden biraz ileri gidilmiş ki o zaman da işin içinden çıkamıyorsun. @Ayhan Dönmez hocam vaktine sağlık ilgileniyorsun üşenmeden ama biraz ağırdan almak lazım diye düşünüyorum.

Hocam bende anlamadım gecikme düşürme muhabbetlerine girmeye başlayınca bunları yaşamaya başladım önceden sadece EXPO'da sorunsuz kullandım.
 
Hocam bende anlamadım gecikme düşürme muhabbetlerine girmeye başlayınca bunları yaşamaya başladım önceden sadece EXPO'da sorunsuz kullandım.

@Görkem5252 Clear CMOS yapın. Dahili grafik kapatıp düz EXPO açın. Sonrasında size en son ilettiğim 6000 CL28-36-36 profili geçirip kullanın bence. X3D için fark zaten biliyorsunuz ki az. Sıkıntı çekmeye değmez. Bu kartlar ile bu kadar. Uzun teste alacaksınız ya da, RAM Test Pro 300 dakika ayarlayın. Gece bırakın makineyi, o zaman belli olur.
 
@Görkem5252 clear CMOS yapın. Dahili grafik kapatıp düz EXPO açın. Sonrasında size en son ilettiğim 6000 CL28-36-36 profili geçirip kullanın bence. X3D için fark zaten biliyorsunuz ki az. Sıkıntı çekmeye değmez. Bu kartlar ile bu kadar. Uzun teste alacaksınız ya da, RAM test Pro 300 dakika ayarlayın. Gece bırakın makineyi, o zaman belli olur.

Şu an zaten en son attığınız ayarlarda ustam denedim sorun yok şu anlık sistem açılıyor oyun vs oynuyorum uzun deneyim yapacağım müsait zamanda.