Hocam, siz yazdıkça şu an sorun yaşamamama rağmen kartı değiştireceğim geliyor, yapmayın. 😆

6000 CL24 açtın zaten, değişmeye gerek yok. @Görkem5252'de muhtemelen Boot to boot stabil kalamıyor. 6000 profilde de sıkıntı var. Gevşek ayarlarla açıp kullanması lazım.

Sende de bayağı sıkıntı yaşadık diye hatırlıyorum, bir daha MSI kart ayarlamayacağım. Amca gelip ayarlasın, tomarla ona para veriyor marka. Eziyetini biz çekiyoruz burada. ;)
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam MSI kartta her şey tek tek denenmeli gerekirse. Ben stabiliteyi anca böyle yakalayabildim. Mesela TRCD'yi tek değiştirdim, sonra tRP. TRFC'yi ayrı baktım vs vs. başka türlü zor. Baştan tüm timingler sıkılması evet stabil olsa büyük zaman katkısı sunuyor belki ama olmayınca da maalesef en başa sarmak lazım.

Mesela bende Nitro 8X 8X olarak ayarlı, sonradan Auto olarak bıraktım. 1X ile zorlamadım bile. PBO'yu önden kapattım. 6000 mts deniyorsam kesinlikle önden FCLK basmam, 2000 de kalsın. Yani olabilecek her şeyi elimine etmek lazım. Başka türlü gerçekten çok uğraştırıyor ve yoruluyorsunuz.

@Görkem5252 son durumu paylaşır mısınız? En son nasıl denediniz? Stabil mi değil mi? PBO iGPU vs. hepsi kapalı mı? Llc ayarınız ne durumda? Yani göremediğimiz ayarların durumunu da yazabilir misiniz?

Son denediğimiz ayarı paylaşıyorum aktif soğutma ekledim 2 adet 3000 RPM Noctua 6 cm fan var.

IMG_1184.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
6000 CL24 açtın zaten, değişmeye gerek yok. @Görkem5252'de muhtemelen boot to boot stabil kalamıyor. 6000 profilde de sıkıntı var. Gevşek ayarlarla açıp kullanması lazım.

Sende de bayağı sıkıntı yaşadık diye hatırlıyorum, bir daha MSI kart ayarlamayacağım. Amca gelip ayarlasın, tomarla ona para veriyor marka. Eziyetini biz çekiyoruz burada. ;)

Ayhan hocam aslında 6400 deneyebiliriz aktif soğutma yokken daha alıyorduk şu an aktif soğutma var.
 
Ufak detaylarla çözülür bence hocam.

BIOS görüntüleri lazım. Sende PBO falan da var, bu anakartlar tolere etmiyor. VT3 2 saat bile yetersiz, 3-4 saatte en az belli edebilir. Tek bir çekirdek -20 olması gerekirken -25 olması bile çökme sebebi. UCLK arttıkça PBO marjini daralıyor.
 
Abi bana kızma da ben bunu yapamayacağım galiba, çok karışık geldi. Vddg voltage tıklıyorum, 2 seçenek çıkıyor falan, hep çöp etmekten korkuyorum. Size BIOS'un default halini atsam, onun üzerinde oynama yapar mısınız hocam?


@Ayhan Dönmez hocam görseller burada var BIOS.