O zaman 6400-2133 Mode 2 deneyin, 1.29 VSOC, 1.1 VDDP 1-3-1 bence açılabillir. 1-2-1 Nitro testi geçiyordu çünkü. Şimdi Mode 2 yerine Auto bırakırsan mesela 1.2 VSOC verdiğinde tam 1.2 değere sabitliyor MSI, yükte düşürtmüyor. Mode 2 yaparsan 1.185-1.19 VSOC düşüyor diye hatırlıyorum. @MAH0A

Bu mantıkta VSOC LLC Auto'su Mode 1 olmalı.
Ben Mode 4 gibi düşünüyorum Auto da tam detaylı olarak denemedim açıkçası. CPU Core ayarlamaya çalıştığım dönemde sanki öyle hesaplamıştım ama emin değilim denemek lazım. Optimum olarak Mode 3 diyorum, fakat bizim yaptığımız durumda Mode 2 kalmak lazım. Ben de hem Core hem SOC Mode 2 olarak ayarlı kullanıyorum.
 
Ben Mode 4 gibi düşünüyorum Auto da tam detaylı olarak denemedim açıkçası. CPU Core ayarlamaya çalıştığım dönemde sanki öyle hesaplamıştım ama emin değilim denemek lazım. Optimum olarak Mode 3 diyorum, fakat bizim yaptığımız durumda Mode 2 kalmak lazım. Ben de hem Core hem SOC Mode 2 olarak ayarlı kullanıyorum.

ASUS'taki Level 1'den Level 8'e kadar olan mantık MSI'de tersine işliyor. ASUS'ta Level 8 en agresifi iken MSI'de bu değer Mode 1. Yani 1.3 VSOC verip Auto bırakırsan MSI 1.3 VSOC kitliyor, boşta ve yükte fark etmiyor diyelim. Mode 1 yerine Mode 2 yaparsan 1.3 VSOC yükte 1.29 drop atıyor mesela. IMC yetersizse mavi ekran yersin. MSI'de ters işliyor.
 
ASUS'taki Level 1'den Level 8'e kadar olan mantık MSI'de tersine işliyor. ASUS'ta Level 8 en agresifi iken MSI'de bu değer Mode 1. Yani 1.3 VSOC verip Auto bırakırsan MSI 1.3 VSOC kitliyor, boşta ve yükte fark etmiyor diyelim. Mode 1 yerine Mode 2 yaparsan 1.3 VSOC yükte 1.29 drop atıyor mesela. IMC yetersizse mavi ekran yersin. MSI'de ters işliyor.
Aynen öyle hocam.
 
Bende B650 Pro M-E vardı. Ayhan abi ile girdiğimiz RAM ayarları sonrası BIOS çöküyordu ama Windows açılıyordu. Daha öncesinde Nebi abinin daha sade ayarları vardı, onları girmiştim; onda da Windows Memory hatası veriyordu. Bazen de BIOS donup kalıyordu. Sonra B850M-K aldık, aynı ayarları girdik; ne BIOS çöktü ne Windows. 2.5 saat RAM test Pro başarılı geçti, saatlerce oyun oynuyoruz, sorun yok. Bilgisayarda tepkisellik ve oyunlarda akıcılık arttı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Tamam ikna oldum ASUS'a geçiyorum ilk fırsatta @Ayhan Dönmez. Zorla aldırttıracaksınız 😄

Sadece TCL belirlemiyor ki bu durumu. Alt zamanlamaların durumu da önemli.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Tamam ikna oldum Asus a geçiyorum ilk fırsatta @Ayhan Dönmez . Zorla aldırttıracaksınız 😄

@SalimBdk aldırttık, sıra sende. :) Ama 7600 IMC'den çok bir şey beklememek lazım, FCLK bile veremiyor bu çipler doğru düzgün. 2133 MHz açılamaması mantık dışı olarak görüyorum mesela. CL24 6000 için 2000 MHz oyunlarda problem çıkartmaz. Sadece bu kartların saçmalığı artık insanın canına tak ediyor bir müddet sonra, o kadar.
 
@SalimBdk aldırttık, sıra sende. :) Ama 7600 IMC'den çok bir şey beklememek lazım, FCLK bile veremiyor bu çipler doğru düzgün. 2133 MHz açılamaması mantık dışı olarak görüyorum mesela. CL24 6000 için 2000 MHz oyunlarda problem çıkartmaz. Sadece bu kartların saçmalığı artık insanın canına tak ediyor bir müddet sonra, o kadar.

İşlemci değişince de düşünebilirim, şu an acelem yok aslında. Zaten stabil ettim o kadar zahmetten sonra. Bu kadar kolay vazgeçmeyelim 😁
 
Son düzenleyen: Moderatör: