QQChart

Başarılı
Katılım
1 Ocak 2024
Mesajlar
170
Beğeniler
43
Ekran görüntüsü 2026-06-23 000849.webp
Burada 180 75-80 kgyim. 14-15 ay öncesi.

20260327_180628.webp
Burada 110 civarıyım. 5-6 öncesi.

181625_15062026.webp

Burada 126 kgyim boyum 180 ve son halim.


19 yaşındayım ve neredeyse son 1 senedir inanılmaz şişiyorum. Kendimi durduramıyorum. Liseden mezun olmamla beraber iyice hızla şişmanlamaya başladım. Hareketim azaldı. Bence o kadar da yemek yemiyorum ama kilom artıyor. 110 oldum durmadı şimdi 125 kg danayım. Obez oldum neredeyse. Ne yapmamı önerirsiniz? Dışarıya çıkmaya insanlarla konuşmaya bile utanır oldum. Ne yapacağımı bilmiyorum annem babamda beni suçluyor. Yememeye çalışıyorum ama gene artıyor. Dışarı pek çıkmıyorum yaz sebebiyle de çıkasım gelmiyor. Günüm odada PC başında geçiyor.
 
Diyetisyene başla bende spor yapmıyorum sadece yemek düzeni ile 15 kilo verdim yeme alışkanlığın değişene kadar diyetisyene git.
İşe yarar mı? O kadar çok yemiyorum ama ona rağmen kilom aşırı hızlı artıyo. Diyetisyene de böyle şeyler bahsetmeye çekiniyorum.

İlk olarak utanmana gerek yok.

Bir spor salonuna yazilip kalori acigi yaratip agirlik calis, biraz da kardiyo amacli yuruyus yaparsan 2-3 ayda bu isi halledersin. Tabi kan degerleri falan onemli onlara da bir baktir.
Kan değerlerine de bakacağım hocam. Çünkü çok hızlı alıyorum yani çok az yemiyorum belki ama çokta yediğimi düşünmüyorum. Salona gitmeye de kaslı insanların içinde bu bedenle spor yapmaya utanıyorum. Zaten kg aldıkça eve kapandım okul falan da yok.
 
İşe yarar mı? O kadar çok yemiyorum ama ona rağmen kilom aşırı hızlı artıyor. Diyetisyene de böyle şeyler bahsetmeye çekiniyorum.

Kan değerlerine de bakacağım hocam. Çünkü çok hızlı alıyorum yani çok az yemiyorum belki ama çok da yediğimi düşünmüyorum. Salona gitmeye de kaslı insanların içinde bu bedenle spor yapmaya utanıyorum. Zaten kg aldıkça eve kapandım okul falan da yok.

Neden çekiniyorsun ben her hafta gidiyorum tartıyor beni sonra yemek listesi hazırlıyor ben çok yemek seçtiğim için biraz yavaş kilo veriyorum ama 3 ayda 15 kilo verdim ideal kiloma 5-10 kilo kaldı.
 
Sana cok basit tavsiye verecegim bunu uygula 3 ayda ip ince olursun. Ama oncelikle diyetisyene falan git ve dahiliyeye git şeker hastaligi olmadigindan emin olduktan sonra bunu uygula.

1-) Şeker ve beyaz ekmegi kes tamamen.
2-) Kebekli ekmek ve az yağlı gıdalar ye.
3-) Yürüyüş yap, koşu daha iyi olur. Kardiyo koşusu var onu arastir bu cok onemli.
4-) Akşam 19.00'dan sonra kesinlikle yemek yeme.
5-) Bol su iç.

Not: Spor yapmadan oncede kardiyolojiye git bence bir arza cikmasin. Allah korusun.
 
Sana cok basit tavsiye verecegim bunu uygula 3 ayda ip ince olursun. Ama oncelikle diyetisyene falan git ve dahiliyeye git şeker hastaligi olmadigindan emin olduktan sonra bunu uygula.

1-) Şeker ve beyaz ekmegi kes tamamen.
2-) Kebekli ekmek ve az yağlı gıdalar ye.
3-) Yürüyüş yap, koşu daha iyi olur. Kardiyo koşusu var onu arastir bu cok onemli.
4-) Akşam 19.00'dan sonra kesinlikle yemek yeme.
5-) Bol su iç.
şeker hastalığım yoktur bence diye umuyorum. Dediklerinizde bir anda uygulaması çok zor şeyler değil mi? Diyetisyene gideceğim de çokta uzun bir süreç olsun istemiyorum. Yardımcı oluyolar mı o kadar cidden?
 
şeker hastalığım yoktur bence diye umuyorum. Dediklerinizde bir anda uygulaması çok zor şeyler değil mi? Diyetisyene gideceğim de çokta uzun bir süreç olsun istemiyorum. Yardımcı oluyolar mı o kadar cidden?
Kardeşim bu işin oluru bu yani. Şekerle beslenirsen surekli acikirsin yersin yedikce şişersin yani olay bu. Ben agir iste falan calisirken oglenleri künefe yerdim sadece onun haricinde asla.
 
Neden çekiniyorsun ben her hafta gidiyorum tartıyor beni sonra yemek listesi hazırlıyor ben çok yemek seçtiğim için biraz yavaş kilo veriyorum ama 3 ayda 15 kilo verdim ideal kiloma 5-10 kilo kaldı.
Anladım hocam sadece kilo almış olmam eskiden zayıf olmam bundan bahsetmeye de utanıyorum nedense. obur hayvan gibi hissediyorum kendimi. çok kötü bişey yapmış gibi bir utanç ve pişmanlıkta var tabi.

Kardeşim bu işin oluru bu yani. Şekerle beslenirsen surekli acikirsin yersin yedikce şişersin yani olay bu. Ben agir iste falan calisirken oglenleri künefe yerdim sadece onun haricinde asla.
Anladım hocam da sizce ben bu hale nasıl geldim? Lise ve ergenliğin bitmesiyle hareketin dip yapması etkili olmuş mudur? yani kendim çok yemeye başladım mı başlamadım mı anlamadım bişey ama annem yemeği azaltmamı söylemeye başlamıştı. yine de bana yediklerim normal geliyordu doyana kadar yiyorum yani üstüne çıkmamama rağmen arttıkça arttı kilom.