Diyeti sabah akşam ot kemirmek olarak düşünmeyin, malzemeleri olduğu haliyle yemek zorunda değilsiniz. Salatayı suyla karıştırıp detox suyu yapabilirsiniz en basitinden. 1 yaprak marul parçalansa da 1 lif, saf hali de 1 lif. Mesela diyet sebzelerinden adamlar hatay usulu döner yapıyor, lahmacun yapıyor, tavuk göğsünü rondodan çekip pizza yapıyor. Birçok yiyeceği lezzetli şekilde yiyip kaliteli makrolarınızı alabilirsiniz. Ham haliyle yesem ben de sıkılırım.

Anladım hocam. Bakacağım, nasıl daha çok sevebilirim bu diyet işini. Ben gene çok yemiyorum gibi geliyor bana :D. Ya hala nasıl bu kadar kg aldım, anlamıyorum; tek zorum bu. Kilom sabit dursa yine çok takmam ama sürekli artışta.
 
Anladım hocam. Bakacağım nasıl daha çok sevebilirim bu diyet işini. Ben gene çok yemiyorum gibi geliyor bana :d. Ya hala nasıl bu kadar kg aldım anlamıyorum tek zorum bu. Kilom sabit dursa yine çok takmam ama sürekli artışta.

Siz şeker hastasıysanız karbonhidratı şekerden saymıyorsunuz muhtemelen. Bir üniversitede kan tahlillerinizi verin ne çıkacağına bakalım.

Kan tahlillerinizi verdikten sonra sonuçları buraya atmayı unutmayın, doktorunuz da yorumlasın biz de.
 
Burada 180 75-80 kgyim. 14-15 ay öncesi.

Burada 110 civarıyım. 5-6 öncesi.


Burada 126 kgyim boyum 180 ve son halim.


19 yaşındayım ve neredeyse son 1 senedir inanılmaz şişiyorum. Kendimi durduramıyorum. Liseden mezun olmamla beraber iyice hızla şişmanlamaya başladım. Hareketim azaldı. Bence o kadar da yemek yemiyorum ama kilom artıyor. 110 oldum durmadı şimdi 125 kg danayım. Obez oldum neredeyse. Ne yapmamı önerirsiniz? Dışarıya çıkmaya insanlarla konuşmaya bile utanır oldum. Ne yapacağımı bilmiyorum annem babamda beni suçluyor. Yememeye çalışıyorum ama gene artıyor. Dışarı pek çıkmıyorum yaz sebebiyle de çıkasım gelmiyor. Günüm odada PC başında geçiyor.
Ya su diyetine başla ya da koşu yapıp erit, yapacak bir şey yok; daha az yemek, bol spor.
 
Ben tip 2 diyabet hastasıyım. Günde 2 saat yürüyüş 1 saat kardiyo yapıyorum. Her yemekten sonra glifor kullanıyorum buna rağmen çok zor kilo veriyor çok hızlı kilo alıyorum. 8 yıldır diyabet olduğumu biliyorum muhtemelen 15 yıl önce diyabet olmuştum ancak kan testi yaptırmadığımdan hastalığımdan haberim yoktu. 7 yıl boyunca boş yere spor yapmıştım. Hastalığımı öğrenip diyetisyene gidip öğünlerime dikkat edince durum nispeten düzeldi ancak kilo vermek acayip zor. Sadece 1 kez başardım 100 kilodan 70 kiloya düştüm. Vücut bu bunu absorbe edemeyince 2-3 ayda tekrar 100 kiloya çıktım. İnsülin direncinizde problem vardır kesin.
-kan testi
-diyetisyen
-spor
bunlar olmazsa kesinlikle olmaz.
 
Diyeti sabah akşam ot kemirmek olarak düşünmeyin, malzemeleri olduğu haliyle yemek zorunda değilsiniz. Salatayı suyla karıştırıp detox suyu yapabilirsiniz en basitinden. 1 yaprak marul parçalansa da 1 lif, saf hali de 1 lif. Mesela diyet sebzelerinden adamlar hatay usulu döner yapıyor, lahmacun yapıyor, tavuk göğsünü rondodan çekip pizza yapıyor. Birçok yiyeceği lezzetli şekilde yiyip kaliteli makrolarınızı alabilirsiniz. Ham haliyle yesem ben de sıkılırım.

Kilo verirken yaşın önemi var mıdır?
Mesela.
1.70 boy 95kg 38 yaşında olan biri.
İş yerinde hariç.
Şekersiz veya şekerli kola içiyor.
Ve evde pide ve hatay usulü döner yiyor.
Ya da bazen 1 tam ekmek ve 2 yumurta ve 2 domates yiyor.
Beslenme bu şekilde.
Kola içmediği gün yok.
Bu bazen 2.5 litre şekerli kola.
Bazen de 2 litre şekersiz kola.
Ve üşenmezse 7 bin ile 13 bin arası adım atıyor sadece yürüyerek.
Yani iş yerinde ki adım sayısını saymıyorum.
Ne diyorsunuz hocam?
@Deniz744
 
Kilo verirken yaşın önemi var mıdır?
Mesela.
1.70 boy 95kg 38 yaşında olan biri.
İş yerinde hariç.
Şekersiz veya şekerli kola içiyor.
Ve evde pide ve hatay usulü döner yiyor.
Ya da bazen 1 tam ekmek ve 2 yumurta ve 2 domates yiyor.
Beslenme bu şekilde.
Kola içmediği gün yok.
Bu bazen 2.5 litre şekerli kola.
Bazen de 2 litre şekersiz kola.
Ve üşenmezse 7 bin ile 13 bin arası adım atıyor sadece yürüyerek.
Yani iş yerinde ki adım sayısını saymıyorum.
Ne diyorsunuz hocam?
@Deniz744

Hacı abuzer bey amca, yaş önemlidir 18 yaşındaki metabolizma hızı 38'de düşer 68'de dip yapar. Hız düşünce daha fazla efor gerektirir. Bahsettiğiniz kişi 50 yaşını görmeden tahtalı köye merhaba der. Sağlıksız beslendiği sürece isterse her gün maraton haltervs sporları yapsın fark etmez vücut bunu kaldıramaz. Hem asit hem şeker ikisi birlik olunca ne mide ne bağırsak ne kalp bırakır adamda. 50'sinde ölmese bile kalan hayatı keşke ölsem de kurtulsam şeklinde geçer.
Konu dışı: Hacı abuzer bey mallarınızın kalitesi tüm Avrupa'da konuşuluyor gerçekten de o kadar pis üretim yerinden o saf kaliteyi nasıl icat ediyorsunuz inanılmaz bir şey.
 
Zayıflayamazsın büyük ihtimal. Evrim Ağacı'nın konuyla ilgili videosuna bakmanı öneririm. Benzer durumdayım. 1.75-1.78 98 KG'yim.
 
Zayıflayamazsın büyük ihtimal. Evrim Ağacı'nın konuyla ilgili videosuna bakmanı öneririm. Benzer durumdayım. 1.75-1.78 98 KG'yim.
Ama hocam hayatımın büyük çoğunluğu zayıftım ne oldusa 1.5 senede oldu. Nasıl zayıflayamam :(

Ben tip 2 diyabet hastasıyım. Günde 2 saat yürüyüş 1 saat kardiyo yapıyorum. Her yemekten sonra glifor kullanıyorum buna rağmen çok zor kilo veriyor çok hızlı kilo alıyorum. 8 yıldır diyabet olduğumu biliyorum muhtemelen 15 yıl önce diyabet olmuştum ancak kan testi yaptırmadığımdan hastalığımdan haberim yoktu. 7 yıl boyunca boş yere spor yapmıştım. Hastalığımı öğrenip diyetisyene gidip öğünlerime dikkat edince durum nispeten düzeldi ancak kilo vermek acayip zor. Sadece 1 kez başardım 100 kilodan 70 kiloya düştüm. Vücut bu bunu absorbe edemeyince 2-3 ayda tekrar 100 kiloya çıktım. İnsülin direncinizde problem vardır kesin.
-kan testi
-diyetisyen
-spor
bunlar olmazsa kesinlikle olmaz.
İnşallah diyabet yoktur hocam ama sanki dedikleriniz benimle çok uyuşuyor gibi. Çok hızlı kg aldım da bir anda mı diyabet oldum böyle oldu. Neden diyabet kilo yapıyor anlamadım. İnşallah bişey çıkmaz.
 
Bir dahiliye veya endokrinoloji uzmaniyla gorusmenizi oneririm. Eger gercekten yemenize dikkat etmenize ragmen cok kolay kilo aliyorsaniz bunun altinda yatan hipotiroidi gibi bir rahatsizlik olabilir.

Amma abartıldı bu zayıflama mevzusu. Az yicen çok hareket edeceksin bu kadar basit zayıflamak.
"Az ye" demekle olmayabiliyor o pratikte hocam. Boy, kilo, yas, kas orani, hormonlar gibi onlarca faktor var kalori ihtiyacini belirleyen. Ne kadar az? Bu azlik ne duzeyde surdurulebilir? Vucut ac kaliyor mu? Kaliteli besleniyor mu? (Ornegin 1000 kaloriyi hunharca cips ve kola tuketerek de alabilirsin, protein + lif + saglikli yag kombinasyonuyla da.) Ayrica cok uzun sure vucudun ihtiyacindan belirgin daha dusuk kaloriyle beslenmek enerji harcamasini azaltabilir. Kilo vermeyi de yavaslatir bu.

Surdurulebilirlik, saglikli beslenme ve ac kalmama onemli. Altta yatan hipotiroidi gibi bir durum varsa doktora gorunmeli.