Dedikleriniz genel olarak doğru fakat, kola hastalık suyudur biraz saçma değil mi? Şekersiz kolanın dozajında içildiğinde bir sorun olacağını düşünmüyorum. Çiçek benzetmesinin de bilimsel olarak bir mantığı yok. Öğünlerin yanında şekersiz kola içmenin bir zararı olduğunu sanmıyorum içerisinde aspartam ve birkaç katkı maddesi var. Kanıtlanmış bir zararına rastlamadım şu ana kadar. Ki zaten zararlı olması için de üst sınır dünya sağlık örgütüne göre bir kişi için aspartam üst sınırı kilo başına 40 mg, yani 70 80 kg biri için 5 lt"ye yakın kola demek. Tabii ki 2.5 lt kola içmenin asidi ve kafeini yüzünden dişlere ve mideye zararı olabilir. Ama ayarında ve özellikle şekersiz içmenin kilo vermede hiçbir sorun çıkaracağını düşünmüyorum.

Bomboş 300 kalori mi öneriyorsunuz yani ksye? :D
 
Yine de bu dişe miğdeye bağırsağa ve birçok şeye zararlı olmadığı anlamına gelmez. Sigara bağımlısı birine bunu bırakma yolunda "ya arada tüttürsün abi dozajında ne olacak ki" diyorsunuz şu anda.
Sigara ile alakası yok biraz safsata örnekler veriyorsunuz. Dişe ve "mide"ye zararı olduğunu ben de belirttim zaten. Günde iki bardak şekersiz kola içmenin diyet yapıp kilo vermek isteyen biri için zararlı olmadğını savunuyorum evet. Şekerli olan bırakılmalı zaten sorun olan o.
 
Sigara ile alakası yok biraz safsata örnekler veriyorsunuz. Dişe ve "mide"ye zararı olduğunu ben de belirttim zaten. Günde iki bardak şekersiz kola içmenin diyet yapıp kilo vermek isteyen biri için zararlı lmadğını savunuyorum evet. Şekerli olan bırakılmalı zaten sorun olan o.

Günde iki bardak şekersiz kola ve bir şey olmayacağını mı düşünüyorsunuz? Bilginiz yoksa konuşmayın lütfen. Her gün 2 bardak içecek ve hiçbir şey olmayacak öyle mi?
 
Günde iki bardak şekersiz kola ve bir şey olmayacağını mı düşünüyorsunuz? Bilginiz yoksa konuşmayın lütfen. Her gün 2 bardak içecek ve hiçbir şey olmayacak öyle mi?
Evet. Kanıtlanmış bir zararına rastlamadım şuana kadar. Ki zaten zararlı olması için de Dünya Sağlık örgütüne göre bir kişi için aspartam üst sınırı kilo başına 40 mg, yani 70 80 kg biri için 5 LT'ye yakın kola demek. Neden zararlı olduğuna dair bi araştırma yada makale varsa atabilirsiniz? Varsa bilginin kaynağı paylaşın öğrenelim biz de. 80 kg biri için bile zararlı olması için 5 lt içmesi gerekiyor. İki bardak nasıl zararlı olabilir?
 
Evet. Kanıtlanmış bir zararına rastlamadım şu ana kadar. Ki zaten zararlı olması için de dünya sağlık örgütüne göre bir kişi için aspartam üst sınırı kilo başına 40 mg, yani 70 80 kg biri için 5 Lt'ye yakın kola demek. Neden zararlı olduğuna dair bir araştırma ya da makale varsa atabilirsiniz? Varsa bilginin kaynağı paylaşın öğrenelim biz de. 80 kg biri için bile zararlı olması için 5 lt içmesi gerekiyor. İki bardak nasıl zararlı olabilir?

Kolaya neden sadece aspartam olarak bakıyorsunuz? En büyük tehlikesi asit. 1 yıla dişlerinizi elinize alırsınız.
 
Doğru, dişleri mahvettiğini biliyorum. Ben kilo verme konusunda şekersiz olanın bir zararı olmadığını belirtmeye çalıştım sadece.

Kilo vermeye yok ama bağımlılığı olan biri ki sigara 'safsata' bir örnek değildir. 2 ürün de bağımlılık yapar. Sadece biri bunu nikotinle yapar biri kafeinle yapar. İkisi de merkezi sinir sistemini uyarır, uyku kalitesini doğrudan öldürür, kalp atış hızını ve tansiyonu bir miktar yükseltebilir, düzenli kullanımda tolerans gelişebilir (aynı etki için daha fazla isteme), ikisi de alkaloiddir, ikisi de beyindeki ödül merkezini etkileyerek dopamin salınımını tetikler. Daha birçok fark var da üşendim yazmaya.

Ki arkadaş tamamen bırakmaya çalışıyor. En iyisi bu değil mi? Neden yeniden kolaya yönlendirmeye çalışıyorsunuz? İyi bir şeymiş gibi?

Vay be, köşeye sıkışınca beğenme spamı mı? Sizden de bu beklenirdi. İnsanlara yanlış bilgi vermeyi bırakın. Ben de sizin gibi bir trolle uğraşıp değerli vaktimi sizinle heba edemem.
 
Kilo vermeye yok ama bağımlılığı olan biri ki sigara 'safsata' bir örnek değildir. 2 ürün de bağımlılık yapar. Sadece biri bunu nikotinle yapar biri kafeinle yapar. İkisi de merkezi sinir sistemini uyarır, uyku kalitesini doğrudan öldürür, kalp atış hızını ve tansiyonu bir miktar yükseltebilir, düzenli kullanımda tolerans gelişebilir (aynı etki için daha fazla isteme), ikisi de alkaloiddir, ikisi de beyindeki ödül merkezini etkileyerek dopamin salınımını tetikler. Daha birçok fark var da üşendim yazmaya.

Ki arkadaş tamamen bırakmaya çalışıyor. En iyisi bu değil mi? Neden yeniden kolaya yönlendirmeye çalışıyorsunuz? İyi bir şeymiş gibi?

Vay be, köşeye sıkışınca beğenme spamı mı? Sizden de bu beklenirdi. İnsanlara yanlış bilgi vermeyi bırakın. Ben de sizin gibi bir trolle uğraşıp değerli vaktimi sizinle heba edemem.
Hiçbir yanlış bilgi vermedim. Hangi yönde haklı olduğunuzu belirttim. Hangisinde hatalı olduğunuzu da belirttim. Kimseye kolaya alıştırma gibi bir derdim yok sağlıklı olmadığı apaçık ortada zaten. 2.5 lt içen birine direkt "hastalık suyu" tarzı benzetmeler yaparak insanların gözünü korkutmaya çalışmak saçmalık bana göre. Çok daha az zararlı bi alternatife yönelip "şekersiz olan" sıfıra yakın içebilir sonrasında da bırakabilir. Direkt kesmek psikolojik olarak insanları çok yıpratabiliyor. Verdiğiniz yanıtı da sizin yazdığınızı düşünmüyorum. İki mesaja beğenmedim ifadesi bırakmanın da spam yapmak olduğunu düşünmüyorum. İnsan psikolojisini komple gormezden gelerek bir şeyler söylüyorsunuz. Benim haklı çıkmak gibi bir derdim yok sadece insanların bu süreçte kendi deneyimlerimden öğrendiğim gibi zorlanmaması için bildiklerimi kaynakları ile paylaştım. Neden inatla bana "yanlış bilgi" "yanlış bilgi" diye dayattınız ona da anlam veremedim. Neyse umarım gününüz güzel geçer.
 
Son düzenleme: