ketacontrol

Gelişen
Katılım
8 Mart 2025
Mesajlar
4
Beğeniler
0
Merhaba arkadaşlar,
25.11.2024 tarihinde GamingGentr üzerinden PC HOCASI-GG11 adlı sistemi satın aldım ve kullanmaya başladım. 2 aylık bir zaman dilimi geçti ve bu süre zarfında birkaç kez tarayıcıda, oyunda vs. takılma oldu; bir anda görüntü dondu. Kasayı kapatıp açtım ve sorun düzeldi.

28.01.2025 tarihinde yine aynı problem meydana geldi; görüntü dondu. Biraz bekleyip kasadan kapattım, açtım ama bu sefer görüntü gelmedi. Kasa çalışıyor, tüm ışıkları yanıyor, fanlar dönüyor ama görüntü yoktu. Cihazı garantiye gönderdim ve 20 günlük garanti süreci sonunda anakart değişimi yapıldı. Cihazım 19.02.2025 civarında geri geldi ve o günden beri kullanıyordum.

3 gün önce yine aynı sorun gerçekleşti; CS oynuyordum, oyunda dondu. Kasayı kapatıp açtım ve cihaz kendine geldi.
Sizce bu sorun neden oluyor? Teknik desteğe ulaşıyorum ve “Format atmayı deneyin, belki yazılımsal bir sorun vardır. Format sonrası devam ederse, gönderirsiniz.” diyorlar. Fakat cihazım daha birkaç aylık ve böyle bir sorunun devam etmesi canımı sıkıyor.
Bu konu hakkında bilgisi olan veya benzer sorunları yaşayan biri var mı? Ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olabilir misiniz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ekran kartı Galax imiş. Ekran kartı sorunu olması muhtemel. Yine de XMP/EXPO kapatıp dene, sorun devam ederse muhtemel ekran kartı sorunu.

Sistem de değişiklikler yaptım yazmayı unutmuşum kusura bakmayın

Anakart 7200MHz destekliyor, ancak RAM'ler 6000MHz. Yani, belleklerin hızını tam verimli kullanabilmesi için anakartın fazlasıyla yeterli olması gerekmiyor mu? Bu konuda pek bilgiye sahip değilim, ancak sistemi alırken her şeyin uyumlu olmasına ve düzgün çalışmasına özen gösterdim. Ama bir türlü sorunu çözemiyorum.

Ekran kartı ASUS 4070
RAM Corsair Vengeance 6000MHz CL36 16x2.
SSD Kingston KC3000 1TB.