Geçmiş olsun. Neyse ki anakart, işlemci falan şu an en ucuz parçalar. Anakartı tamir ettirip durumunu belirterek ikinci el satın, direkt yeni anakart alın bence. Ben de biraz pimpirikliyim bu konularda, böyle bir durumdan sonra muhtemelen kullanamazdım.

Teşekkür ederim, muhtemelen iade edebildiğim parçaları iade edip bir süre bilgisayar işine bulaşmayacağım çünkü çok sıktı beni.

Geçmiş olsun. Neyse ki anakart, işlemci falan şu an en ucuz parçalar. Anakartı tamir ettirip durumunu belirterek ikinci el satın, direkt yeni anakart alın bence. Ben de biraz pimpirikliyim bu konularda, böyle bir durumdan sonra muhtemelen kullanamazdım.

X870E Tomahawk Max Wi-Fi alsam mı sizce? 23.550 TL. Tomahawk Wi-Fi ise 22.900 TL. Arada küçük bir fiyat farkı var. İki Gen5 SSD'yi tam kapasite çalıştırmasını ve ekran kartını da tam performans çalıştırmasını istiyorum. EXPO'da da sorun çıkmasın istiyorum. Sistemim belli zaten. @Ayhan Dönmez @demjr

Bugün servise yollayacağım, bakalım ne diyecekler. Muhtemelen servisten gelince yeni almayıp o anakartı kullanırım.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim, muhtemelen iade edebildiğim parçaları iade edip bir süre bilgisayar işine bulaşmayacağım çünkü çok sıktı beni.

Bunun belli başlı sebepleri var, ben de senin gibi pimpirikliyim ama daha makineyi toplamadan dahi çok sonrasını düşündün. Olayı anlık düşünmen lazım, çok sonrasını ne zaman düşünsem hep problem çıkmıştır kendi adıma. Mesela PC'ciye toplatacaksan gerekirse 50 kutu götür, o adam senden para almasını biliyor çünkü sonrasında, 4-5K toplama ücreti geçirenler var. Kendince iyilik yapacağım diye düşündün, belki iş hafifleyecek ya da ekstra kutu götürmeyeceğim diye ama şimdi pin bükme muhabbetinde sorumluluk sana ait oldu. Bunlar açıkgöz insanlar, hiçbir türlü sorumluluk almazlar ve bahane üretirler. Senin de gözün açık olması gerekirdi. 2x32 sana 2 ayrı modül önerdim, sırf o bilgisayarcı sorun çıkar dedi diye beni saymayıp gidip 20K fazla ödedin belki de. Aldığın modül 75K görünüyor şu anda. Benim sana önerdiğim 50-55K bandı tutuyor diye hatırlıyorum 2 ayrı modül. Yani demem o ki bazı kimselerin lafına güvenmen lazım, bir de gerekirse toplama aşamasından önce bile konu açıp sormalıydın. Her şeyi soran adam onu neden sormadı? Basit gibi gelebilir ama böyle bir şeyi konu açıp sormuş olsan buradaki üyeler emin ol sana hiç ellememeni, müdahale etmemeni tembih edeceklerdi.

Sağlık olsun demek lazım, ilk PC'de olur böyle hadiseler. Önemli olan ders çıkarmak. Ben de çok fazla hatalar yaptım özellikle şu son dönemlerde, güvenmemem gereken bazı şahıslara güvendim ve kazık yedim. Bazı şeylerin geri dönüşü yok. Gerekli dersi çıkarttıysan bundan sonrasında daha dikkatli olmak kaydıyla yola devam etmekte sakınca görmüyorum.

@casper04 Senin bu saatten sonra yapman gereken tek şey var. ServisPoint ile iletişime geçip kartı göndermek, mağduriyetini onlara aktar, yardımcı olsunlar. Kırık, kopuk pin yok kartta, köşesi göçmüş sadece. Ağır darbe almış soket. Ya ücreti mukabilinde düzeltecekler düzeltebilirlerse ya da soket değişimine gidecek. İkisinden birisi. Sonrasında kartı tamir görmüş olarak 2. elden paslarsın, ben olsam ben de kullanmazdım. Normalde sorun olmaz ama yıllar sonra sıfır bir makine toplayıp da tamir görmüş kart kullanmak çok mantıklı değil senin adına, devamlı kafaya takarsın bu durumu. Sana hak veriyorum o konuda. Soruna gelince de, X870E Tomahawk Max alabilirsin, sorun çıkartacak bir kart değil. Gen5 2 slot hat kısmadan kullanıp kullanılmadığına bu kart özelinde bakmadım ama arka USB4'ten MSI kısıyordu en son. Gigabyte ve ASUS PCIe porttan kısar, MSI ve ASRock genelde Rear I/O USB4 tercih ediyor.
 
Son düzenleme:
Bunun belli başlı sebepleri var, ben de senin gibi pimpirikliyim ama daha makineyi toplamadan dahi çok sonrasını düşündün. Olayı anlık düşünmen lazım, çok sonrasını ne zaman düşünsem hep problem çıkmıştır kendi adıma. Mesela PC'ciye toplatacaksan gerekirse 50 kutu götür, o adam senden para almasını biliyor çünkü sonrasında, 4-5K toplama ücreti geçirenler var. Kendince iyilik yapacağım diye düşündün, belki iş hafifleyecek ya da ekstra kutu götürmeyeceğim diye ama şimdi pin bükme muhabbetinde sorumluluk sana ait oldu. Bunlar açıkgöz insanlar, hiçbir türlü sorumluluk almazlar ve bahane üretirler. Senin de gözün açık olması gerekirdi. 2x32 sana 2 ayrı modül önerdim, sırf o bilgisayarcı sorun çıkar dedi diye beni saymayıp gidip 20K fazla ödedin belki de. Aldığın modül 75K görünüyor şu anda. Benim sana önerdiğim 50-55K bandı tutuyor diye hatırlıyorum 2 ayrı modül. Yani demem o ki bazı kimselerin lafına güvenmen lazım, bir de gerekirse toplama aşamasından önce bile konu açıp sormalıydın. Her şeyi soran adam onu neden sormadı? Basit gibi gelebilir ama böyle bir şeyi konu açıp sormuş olsan buradaki üyeler emin ol sana hiç ellememeni, müdahale etmemeni tembih edeceklerdi.

Sağlık olsun demek lazım, ilk PC'de olur böyle hadiseler. Önemli olan ders çıkarmak. Ben de çok fazla hatalar yaptım özellikle şu son dönemlerde, güvenmemem gereken bazı şahıslara güvendim ve kazık yedim. Bazı şeylerin geri dönüşü yok. Gerekli dersi çıkarttıysan bundan sonrasında daha dikkatli olmak kaydıyla yola devam etmekte sakınca görmüyorum.

@casper04 Senin bu saatten sonra yapman gereken tek şey var. ServisPoint ile iletişime geçip kartı göndermek, mağduriyetini onlara aktar, yardımcı olsunlar. Kırık, kopuk pin yok kartta, köşesi göçmüş sadece. Ağır darbe almış soket. Ya ücreti mukabilinde düzeltecekler düzeltebilirlerse ya da soket değişimine gidecek. İkisinden birisi. Sonrasında kartı tamir görmüş olarak 2. elden paslarsın, ben olsam ben de kullanmazdım. Normalde sorun olmaz ama yıllar sonra sıfır bir makine toplayıp da tamir görmüş kart kullanmak çok mantıklı değil senin adına, devamlı kafaya takarsın bu durumu. Sana hak veriyorum o konuda. Soruna gelince de, X870E Tomahawk Max alabilirsin, sorun çıkartacak bir kart değil. Gen5 2 slot hat kısmadan kullanıp kullanılmadığına bu kart özelinde bakmadım ama arka USB4'ten MSI kısıyordu en son. Gigabyte ve ASUS PCIe porttan kısar, MSI ve ASRock genelde Rear I/O USB4 tercih ediyor.
Bilgisayarcıların inanılmaz kötü işçiliğinden sonra kendim montajladım ve on numara çalışıyor. Gerçekten sanıldığı kadar zor bir şey değil. Montajlarken @Ayhan Dönmez ve @X99 hocamdan çok yardım aldım, ikisine de ayrı ayrı teşekkür ederim.