Geçmiş olsun. Neyse ki anakart, işlemci falan şu an en ucuz parçalar. Anakartı tamir ettirip durumunu belirterek ikinci el satın, direkt yeni anakart alın bence. Ben de biraz pimpirikliyim bu konularda, böyle bir durumdan sonra muhtemelen kullanamazdım.

Teşekkür ederim, muhtemelen iade edebildiğim parçaları iade edip bir süre bilgisayar işine bulaşmayacağım çünkü çok sıktı beni.

Geçmiş olsun. Neyse ki anakart, işlemci falan şu an en ucuz parçalar. Anakartı tamir ettirip durumunu belirterek ikinci el satın, direkt yeni anakart alın bence. Ben de biraz pimpirikliyim bu konularda, böyle bir durumdan sonra muhtemelen kullanamazdım.

X870E Tomahawk Max Wi-Fi alsam mı sizce? 23.550 TL. Tomahawk Wi-Fi ise 22.900 TL. Arada küçük bir fiyat farkı var. İki Gen5 SSD'yi tam kapasite çalıştırmasını ve ekran kartını da tam performans çalıştırmasını istiyorum. EXPO'da da sorun çıkmasın istiyorum. Sistemim belli zaten. @Ayhan Dönmez @demjr

Bugün servise yollayacağım, bakalım ne diyecekler. Muhtemelen servisten gelince yeni almayıp o anakartı kullanırım.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim, muhtemelen iade edebildiğim parçaları iade edip bir süre bilgisayar işine bulaşmayacağım çünkü çok sıktı beni.

Bunun belli başlı sebepleri var, ben de senin gibi pimpirikliyim ama daha makineyi toplamadan dahi çok sonrasını düşündün. Olayı anlık düşünmen lazım, çok sonrasını ne zaman düşünsem hep problem çıkmıştır kendi adıma. Mesela PC'ciye toplatacaksan gerekirse 50 kutu götür, o adam senden para almasını biliyor çünkü sonrasında, 4-5K toplama ücreti geçirenler var. Kendince iyilik yapacağım diye düşündün, belki iş hafifleyecek ya da ekstra kutu götürmeyeceğim diye ama şimdi pin bükme muhabbetinde sorumluluk sana ait oldu. Bunlar açıkgöz insanlar, hiçbir türlü sorumluluk almazlar ve bahane üretirler. Senin de gözün açık olması gerekirdi. 2x32 sana 2 ayrı modül önerdim, sırf o bilgisayarcı sorun çıkar dedi diye beni saymayıp gidip 20K fazla ödedin belki de. Aldığın modül 75K görünüyor şu anda. Benim sana önerdiğim 50-55K bandı tutuyor diye hatırlıyorum 2 ayrı modül. Yani demem o ki bazı kimselerin lafına güvenmen lazım, bir de gerekirse toplama aşamasından önce bile konu açıp sormalıydın. Her şeyi soran adam onu neden sormadı? Basit gibi gelebilir ama böyle bir şeyi konu açıp sormuş olsan buradaki üyeler emin ol sana hiç ellememeni, müdahale etmemeni tembih edeceklerdi.

Sağlık olsun demek lazım, ilk PC'de olur böyle hadiseler. Önemli olan ders çıkarmak. Ben de çok fazla hatalar yaptım özellikle şu son dönemlerde, güvenmemem gereken bazı şahıslara güvendim ve kazık yedim. Bazı şeylerin geri dönüşü yok. Gerekli dersi çıkarttıysan bundan sonrasında daha dikkatli olmak kaydıyla yola devam etmekte sakınca görmüyorum.

@casper04 Senin bu saatten sonra yapman gereken tek şey var. ServisPoint ile iletişime geçip kartı göndermek, mağduriyetini onlara aktar, yardımcı olsunlar. Kırık, kopuk pin yok kartta, köşesi göçmüş sadece. Ağır darbe almış soket. Ya ücreti mukabilinde düzeltecekler düzeltebilirlerse ya da soket değişimine gidecek. İkisinden birisi. Sonrasında kartı tamir görmüş olarak 2. elden paslarsın, ben olsam ben de kullanmazdım. Normalde sorun olmaz ama yıllar sonra sıfır bir makine toplayıp da tamir görmüş kart kullanmak çok mantıklı değil senin adına, devamlı kafaya takarsın bu durumu. Sana hak veriyorum o konuda. Soruna gelince de, X870E Tomahawk Max alabilirsin, sorun çıkartacak bir kart değil. Gen5 2 slot hat kısmadan kullanıp kullanılmadığına bu kart özelinde bakmadım ama arka USB4'ten MSI kısıyordu en son. Gigabyte ve ASUS PCIe porttan kısar, MSI ve ASRock genelde Rear I/O USB4 tercih ediyor.
 
Son düzenleme:
Bunun belli başlı sebepleri var, ben de senin gibi pimpirikliyim ama daha makineyi toplamadan dahi çok sonrasını düşündün. Olayı anlık düşünmen lazım, çok sonrasını ne zaman düşünsem hep problem çıkmıştır kendi adıma. Mesela PC'ciye toplatacaksan gerekirse 50 kutu götür, o adam senden para almasını biliyor çünkü sonrasında, 4-5K toplama ücreti geçirenler var. Kendince iyilik yapacağım diye düşündün, belki iş hafifleyecek ya da ekstra kutu götürmeyeceğim diye ama şimdi pin bükme muhabbetinde sorumluluk sana ait oldu. Bunlar açıkgöz insanlar, hiçbir türlü sorumluluk almazlar ve bahane üretirler. Senin de gözün açık olması gerekirdi. 2x32 sana 2 ayrı modül önerdim, sırf o bilgisayarcı sorun çıkar dedi diye beni saymayıp gidip 20K fazla ödedin belki de. Aldığın modül 75K görünüyor şu anda. Benim sana önerdiğim 50-55K bandı tutuyor diye hatırlıyorum 2 ayrı modül. Yani demem o ki bazı kimselerin lafına güvenmen lazım, bir de gerekirse toplama aşamasından önce bile konu açıp sormalıydın. Her şeyi soran adam onu neden sormadı? Basit gibi gelebilir ama böyle bir şeyi konu açıp sormuş olsan buradaki üyeler emin ol sana hiç ellememeni, müdahale etmemeni tembih edeceklerdi.

Sağlık olsun demek lazım, ilk PC'de olur böyle hadiseler. Önemli olan ders çıkarmak. Ben de çok fazla hatalar yaptım özellikle şu son dönemlerde, güvenmemem gereken bazı şahıslara güvendim ve kazık yedim. Bazı şeylerin geri dönüşü yok. Gerekli dersi çıkarttıysan bundan sonrasında daha dikkatli olmak kaydıyla yola devam etmekte sakınca görmüyorum.

@casper04 Senin bu saatten sonra yapman gereken tek şey var. ServisPoint ile iletişime geçip kartı göndermek, mağduriyetini onlara aktar, yardımcı olsunlar. Kırık, kopuk pin yok kartta, köşesi göçmüş sadece. Ağır darbe almış soket. Ya ücreti mukabilinde düzeltecekler düzeltebilirlerse ya da soket değişimine gidecek. İkisinden birisi. Sonrasında kartı tamir görmüş olarak 2. elden paslarsın, ben olsam ben de kullanmazdım. Normalde sorun olmaz ama yıllar sonra sıfır bir makine toplayıp da tamir görmüş kart kullanmak çok mantıklı değil senin adına, devamlı kafaya takarsın bu durumu. Sana hak veriyorum o konuda. Soruna gelince de, X870E Tomahawk Max alabilirsin, sorun çıkartacak bir kart değil. Gen5 2 slot hat kısmadan kullanıp kullanılmadığına bu kart özelinde bakmadım ama arka USB4'ten MSI kısıyordu en son. Gigabyte ve ASUS PCIe porttan kısar, MSI ve ASRock genelde Rear I/O USB4 tercih ediyor.
Bilgisayarcıların inanılmaz kötü işçiliğinden sonra kendim montajladım ve on numara çalışıyor. Gerçekten sanıldığı kadar zor bir şey değil. Montajlarken @Ayhan Dönmez ve @X99 hocamdan çok yardım aldım, ikisine de ayrı ayrı teşekkür ederim.
 
Bunun belli başlı sebepleri var, ben de senin gibi pimpirikliyim ama daha makineyi toplamadan dahi çok sonrasını düşündün. Olayı anlık düşünmen lazım, çok sonrasını ne zaman düşünsem hep problem çıkmıştır kendi adıma. Mesela PC'ciye toplatacaksan gerekirse 50 kutu götür, o adam senden para almasını biliyor çünkü sonrasında, 4-5K toplama ücreti geçirenler var. Kendince iyilik yapacağım diye düşündün, belki iş hafifleyecek ya da ekstra kutu götürmeyeceğim diye ama şimdi pin bükme muhabbetinde sorumluluk sana ait oldu. Bunlar açıkgöz insanlar, hiçbir türlü sorumluluk almazlar ve bahane üretirler. Senin de gözün açık olması gerekirdi. 2x32 sana 2 ayrı modül önerdim, sırf o bilgisayarcı sorun çıkar dedi diye beni saymayıp gidip 20K fazla ödedin belki de. Aldığın modül 75K görünüyor şu anda. Benim sana önerdiğim 50-55K bandı tutuyor diye hatırlıyorum 2 ayrı modül. Yani demem o ki bazı kimselerin lafına güvenmen lazım, bir de gerekirse toplama aşamasından önce bile konu açıp sormalıydın. Her şeyi soran adam onu neden sormadı? Basit gibi gelebilir ama böyle bir şeyi konu açıp sormuş olsan buradaki üyeler emin ol sana hiç ellememeni, müdahale etmemeni tembih edeceklerdi.

Sağlık olsun demek lazım, ilk PC'de olur böyle hadiseler. Önemli olan ders çıkarmak. Ben de çok fazla hatalar yaptım özellikle şu son dönemlerde, güvenmemem gereken bazı şahıslara güvendim ve kazık yedim. Bazı şeylerin geri dönüşü yok. Gerekli dersi çıkarttıysan bundan sonrasında daha dikkatli olmak kaydıyla yola devam etmekte sakınca görmüyorum.

@casper04 Senin bu saatten sonra yapman gereken tek şey var. ServisPoint ile iletişime geçip kartı göndermek, mağduriyetini onlara aktar, yardımcı olsunlar. Kırık, kopuk pin yok kartta, köşesi göçmüş sadece. Ağır darbe almış soket. Ya ücreti mukabilinde düzeltecekler düzeltebilirlerse ya da soket değişimine gidecek. İkisinden birisi. Sonrasında kartı tamir görmüş olarak 2. elden paslarsın, ben olsam ben de kullanmazdım. Normalde sorun olmaz ama yıllar sonra sıfır bir makine toplayıp da tamir görmüş kart kullanmak çok mantıklı değil senin adına, devamlı kafaya takarsın bu durumu. Sana hak veriyorum o konuda. Soruna gelince de, X870E Tomahawk Max alabilirsin, sorun çıkartacak bir kart değil. Gen5 2 slot hat kısmadan kullanıp kullanılmadığına bu kart özelinde bakmadım ama arka USB4'ten MSI kısıyordu en son. Gigabyte ve ASUS PCIe porttan kısar, MSI ve ASRock genelde Rear I/O USB4 tercih ediyor.
65000'e aldım hazır kiti ve son bir tane kalmıştı onu aldım ben. Hiç bir türlü garanti verilmiyor sonuçta sen birşey olmaz dedin tamam eyvallah da onu sen diyorsun adam bir arıza çıksa yarın öbür gün ramden diyecek işin içinden çıkacak mesela. Adama niye öyle bir fırsat vereyim artı olarak 10 bin TL çok para eyvallah birşey de demiyorum ama bu sistem kaç paralık sistem. Kafa rahatlığı açısından 10 bin TL çok da birşey değil bana göre yani. Aldım diyelim kararlı çalışmadı, expo açmadı vs. Geri de veremeyeceksin ama bunu aldım diyelim ki yine expo açmadı yada kararlı çalışmadı bu da olabilir, buna da birşey demiyorum ama diğeri %50 çalışırsa bu şekilde %70-80-90 şansı var. Çünkü bir arada denenmiş ram kiti. Bu arada anakartı garantiye yolladım ve sorduğumda soket değişimi yapılıyor dediler tamir ile uğraşılmıyor dediler, testleri yapılıyormuş stabil şekilde çalıştığı test ediliyormuş ve o şekilde gönderiliyor dediler. Yani herşeyine bakılıp onay verilip öyle gönderiliyormuş ama oldu ki bir aksilik çıktı, stabil çalışmıyor o durumda da yeni sıfır anakart veriyorlarmış bende bunu duyunca kullanmaya karar verdim sonuçta soket değişimi olacak. Tamir yapılsa kafaya takarım doğruya doğru ama sıfır soket ile değiştiğini duyduğumda ben bu kartı kullanırım dedim çünkü taş çatlasın 1500-2000 TL ücreti var dediler, 1260 TL'de arıza tespit ücreti varmış. Taş çatlasın 3260 TL'ye hallolacak. Sağlık olsun diyelim, ne diyelim. Alıp kurduğum zaman eğer istediğim gibi çalışmadığına kanaat getirirsem değiştiririm ama dediğim gibi madem soket yenileniyor, tamir ile uğraşılmıyor. Yeni bir anakart almaktansa bunu kullanırım daha iyi. Sıfır çünkü elektrik dahi vermedim şuan. Birde olaya şu yönden bakıyorum. Herşeyde bir hayır var demişler, belki de diğer parçalara zarar verecekti anakart bilemiyoruz. Kaçak vardı vs. vs. Yani diğer parçalara bir zararı dokunacaktı belki de Allah'tan böyle oldu da korudu belki. Hadi anakart 20-25 bin yenisini zar zor da olsa alırız bir şekilde ama bir ekran kartına zarar verdiği zaman 91500 TL para verdik
sonuçta bu durum beni daha çok üzerdi açıkça söylemek gerekirse. Her neyse kargoladım servise, bakalım. Bekleyeceğim ne haber gelecek ona göre bakacağız ama kullanırım yani soket değişimi yapılıyorsa ki öyle olduğunu da söyledi telefon ile görüştüğümde.

Bilgisayarcıların inanılmaz kötü işçiliğinden sonra kendim montajladım ve on numara çalışıyor. Gerçekten sanıldığı kadar zor bir şey değil. Montajlarken @Ayhan Dönmez ve @X99 hocamdan çok yardım aldım, ikisine de ayrı ayrı teşekkür ederim.
Doğrudur, aslında kafamı kurcalayan bir iki nokta var. PSU ve fan bağlantıları. Onları çözersem ben de kendim montajlayabilirim diye düşünüyorum çokça video izledim ama o kısmı bir türlü anlayamıyorum. Fan hub, fan bağlantıları ve PSU bağlantısını çözemedim. Eve gelen bir bilgisayarcı çocuk var ona sordum gelip yaparım gözünün önünde dedi olmadı onunla beraber kuracağız. Hem gözümün önünde yapmış olacak hem istediğim gibi de tarif ederim kablolamayı, kasa düzenini vs.
 
65000'e aldım hazır kiti ve son bir tane kalmıştı onu aldım ben. Hiç bir türlü garanti verilmiyor sonuçta sen birşey olmaz dedin tamam eyvallah da onu sen diyorsun adam bir arıza çıksa yarın öbür gün ramden diyecek işin içinden çıkacak mesela. Adama niye öyle bir fırsat vereyim artı olarak 10 bin TL çok para eyvallah birşey de demiyorum ama bu sistem kaç paralık sistem. Kafa rahatlığı açısından 10 bin TL çok da birşey değil bana göre yani. Aldım diyelim kararlı çalışmadı, expo açmadı vs. Geri de veremeyeceksin ama bunu aldım diyelim ki yine expo açmadı yada kararlı çalışmadı bu da olabilir, buna da birşey demiyorum ama diğeri %50 çalışırsa bu şekilde %70-80-90 şansı var. Çünkü bir arada denenmiş ram kiti.

Bu iş senin adına hayırlı sonuçlanır, orası ayrı ama bu forumda 2 yıldır kafa patlatıyorsam ve sana sorumluluk alacağımı da belirttiysem bana güvenmen gerekirdi. Dışarıdan bir insan olduğun için ve sürece dahil olmadığın için sana bu şekilde mantıklı geldi sadece. PC'ciler PC toplayıp satar, başka bir şeyden anladıkları yok. BIOS girdiklerine dahi şüpheliyim. Kit mit önemi yok ne DDR5'te ne AM5'te. Bu algı çok yanlış, beraber test edilse ne olacak, edilmese ne olacak? Fabrikadan çıkan 2 aynı anakart bile birbirini tutmuyor, birebir aynı marka model olmasına rağmen. Onu geçtim, test edilen işlemci senin işlemcin değil. AMD'nin resmi desteği 5600 MT/s. Eğer sen bu kafada garantici isen 5600 MT/s modül alman gerekirdi mesela. Forumdan sana tek tek bulup gösterebilirim 2x16 6000 açamayan ki sen 2x32 6000 zorlayacaksın. Kit olması ne fayda sağlayacak burada?

Kit olması ya da anakartın QVL listesinde yer alması önemsiz yani, test edilen işlemci senin işlemcin değil bir kere. Benim sana önerdiğim 2 ayrı modül ama birebir aynı üretim idi. İçinde %100 Hynix modül vardı, aynı şekilde EXPO profili hazır şekilde gelmekteydi.

Bir de değişemiyorum demişsin ama 2 haftalık iade hakkın var, RAM'lerden biri kaynaklı sıkıntı yaşarsan firmaya iade edip ücretini alabiliyorsun geri.
 
Bu iş senin adına hayırlı sonuçlanır, orası ayrı ama bu forumda 2 yıldır kafa patlatıyorsam ve sana sorumluluk alacağımı da belirttiysem bana güvenmen gerekirdi. Dışarıdan bir insan olduğun için ve sürece dahil olmadığın için sana bu şekilde mantıklı geldi sadece. PC'ciler PC toplayıp satar, başka bir şeyden anladıkları yok. BIOS girdiklerine dahi şüpheliyim. Kit mit önemi yok ne DDR5'te ne AM5'te. Bu algı çok yanlış, beraber test edilse ne olacak, edilmese ne olacak? Fabrikadan çıkan 2 aynı anakart bile birbirini tutmuyor, birebir aynı marka model olmasına rağmen. Onu geçtim, test edilen işlemci senin işlemcin değil. AMD'nin resmi desteği 5600 MT/s. Eğer sen bu kafada garantici isen 5600 MT/s modül alman gerekirdi mesela. Forumdan sana tek tek bulup gösterebilirim 2x16 6000 açamayan ki sen 2x32 6000 zorlayacaksın. Kit olması ne fayda sağlayacak burada?

Kit olması ya da anakartın QVL listesinde yer alması önemsiz yani, test edilen işlemci senin işlemcin değil bir kere. Benim sana önerdiğim 2 ayrı modül ama birebir aynı üretim idi. İçinde %100 Hynix modül vardı, aynı şekilde EXPO profili hazır şekilde gelmekteydi.

Bir de değişemiyorum demişsin ama 2 haftalık iade hakkın var, RAM'lerden biri kaynaklı sıkıntı yaşarsan firmaya iade edip ücretini alabiliyorsun geri.
Doğrudur da bu ramlerin ambalajı bantlı ya o yüzden dedim hocam. Neyse olan oldu, aldık artık. Bu saatten sonra faydası yok. Çok teşekkür ederim yardımlarınız için. :)
 
Doğrudur da bu ramlerin ambalajı bantlı ya o yüzden dedim hocam. Neyse olan oldu, aldık artık. Bu saatten sonra faydası yok. Çok teşekkür ederim yardımlarınız için. :)

Sağlık olsun, önüne bakacaksın. Soket kaynaklı problemler çok ciddi değil, önemli olan anakartta problem olmasın. Soket değiştirirler ve düzelir sıkıntı. Zaten test de edilecek. PC'ciye toplatmak yerine kendin birebir öğrensen yine bu sıkıntı olmazdı mesela, birçok kişi de onu önermişti sana hatırlarsan. PC'cilere gereksiz anlam ve önem yükleniyor bu ülkede, işini hakkıyla yapanlar var ama çok azınlıkta.
 
Sağlık olsun, önüne bakacaksın. Soket kaynaklı problemler çok ciddi değil, önemli olan anakartta problem olmasın. Soket değiştirirler ve düzelir sıkıntı. Zaten test de edilecek. PC'ciye toplatmak yerine kendin birebir öğrensen yine bu sıkıntı olmazdı mesela, birçok kişi de onu önermişti sana hatırlarsan. PC'cilere gereksiz anlam ve önem yükleniyor bu ülkede, işini hakkıyla yapanlar var ama çok azınlıkta.
Doğrudur, kendim öğrenmem için de sadece videolardan görerek zor hocam. Dediğim gibi fan bağlantıları, fan hub ve PSU’da kendime güvenmiyorum onun için en sağlamı bilgisayarcının yapması bana kalırsa. Dediğiniz gibi eğer biri gözümün önünde canlı kursa eyvallah. Oradan bakar görürüm ama öyle bir imkan da olmayınca yapılacak en mantıklı şey bu yani.
 
Sağlık olsun, önüne bakacaksın. Soket kaynaklı problemler çok ciddi değil, önemli olan anakartta problem olmasın. Soket değiştirirler ve düzelir sıkıntı. Zaten test de edilecek. PC'ciye toplatmak yerine kendin birebir öğrensen yine bu sıkıntı olmazdı mesela, birçok kişi de onu önermişti sana hatırlarsan. PC'cilere gereksiz anlam ve önem yükleniyor bu ülkede, işini hakkıyla yapanlar var ama çok azınlıkta.
Bilgisayarı kendin toplayınca hem istediğin tarzda yapıyorsun hemde bir yetenek ediniyorsun. @casper04 hocam, eğer yapabiliyorsanız, kendiniz yapın derim.