Kalsın -30 ama OCCT dediğim ayarlardaki test hata verirse -25 -20 dene. -30 stabil olmazsa hata yapar. Mavi ekran yemezsin, karıştırma detaylı verdim hepsini, o 2 ayar disable kalsın, 1 dk bekle, daha iyi olur öyle. Senin kartta diğer türlüsü problemli. ZenTimings atarsın son halini uclk=memclk 1.25 soc manuel mod, 1.0 vddp unutma ekstra.

Şu anki haliyle performansın bayağı kötü, düzeltmen için sana fırsat tanıdım. Bu ayarları açacaktır sıkıntısız. @Agarta

2:1 mod 6000 olmaz yani, 2:1 mod 7600 zaten 1:1 mod 6000'e denk.

@Agarta Okla işaretledim, o kısmı değiştiğim gibi uygula. Problem olmayacaktır.
Curve Optimizer Kapadım.
PBO 65W Eco mod ayarladım.
Memory-Power Disabled.
Tabloyu senin verdiğin gibi düzenledim. Aşağıdaki voltaj değerlerini riske atmamak için tepe limitlerini 1.35 verdim.
SoC 1.25V yaptım.
DDR options dediğin ayarları girdim diğerlerini AUTO da bıraktım.
VDDP değerini tabloda göremeyince ona şimdilik ellemedim.

Şimdi sistem açıldığına göre Biosa girip Curve Optimizer ayarını 20-25 arası girip mi testlere başlıyım? Yoksa önce onsuz mu test yapayım?
Aynı şekil VDDP ayarını da geri dönüp değiştirebilirim. @Ayhan Dönmez

Atladığım karıştırdğım bir yer yok gibi. TEST, Curve ayarı ve VDDP kaldı.

Sistem yaklaşık 1DK da açıldı.

Control Line ayarlarına ellemedim bu arada. Nitro, Robust ENABLE yapıp RX-TX Burst kısmını 8x 8x yaptım @Ayhan Dönmez
 
Curve Optimizer Kapadım.
PBO 65W Eco mod ayarladım.
Memory-Power Disabled.
Tabloyu senin verdiğin gibi düzenledim. Aşağıdaki voltaj değerlerini riske atmamak için tepe limitlerini 1.35 verdim.
SoC 1.25V yaptım.
DDR options dediğin ayarları girdim diğerlerini AUTO da bıraktım.
VDDP değerini tabloda göremeyince ona şimdilik ellemedim.

Şimdi sistem açıldığına göre Biosa girip Curve Optimizer ayarını 20-25 arası girip mi testlere başlıyım? Yoksa önce onsuz mu test yapayım?
Aynı şekil VDDP ayarını da geri dönüp değiştirebilirim. @Ayhan Dönmez

Atladığım karıştırdğım bir yer yok gibi. TEST, Curve ayarı ve VDDP kaldı.

Sistem yaklaşık 1DK da açıldı.

Control Line ayarlarına ellemedim bu arada. Nitro, Robust ENABLE yapıp RX-TX Burst kısmını 8x 8x yaptım @Ayhan Dönmez
Rx-1 Tx-2 Control Line-1 deneyebilirsin, stabilse böyle kullan daha iyi olur. -25 test et önce, -30 yapma undervoltu. VDDP auto'dan 1.0 yaz, öyle kalsın. Soc 1.25 yeterli. UCLK=MEMCLK yapıp ZenTimings at, ben bakacağım, o şekilde test et. 1 dk'da açılsın, yeter ki mavi ekran yeme. Senin başka çaren yok, böyle kullanmak zorundasın. Anakartında böyle bir bug var, düzeltmiyorlar.

O 2 ayarı enable yapınca mavi ekran yememen lazım, eğer yiyorsan mecbur ikisi disable kalacak, başka opsiyon yok. @Agarta
 
1754934992211.webp


@Ayhan Dönmez Zentimingi attım.

-25 ve VDDP 1.0 yaptıktan sonra teste başlayacağım doğru mu anladım? Kusura bakma tekrara düşürüyor olabilirim.

@Ayhan Dönmez
 
O zaman bug vardır 1.235 yazdığına göre. VDDP 1.15 yüksek senin için, 1.0 olarak değiştir onu yine aynı şekilde. OCCT CPU+RAM Large+Extreme test yap 30dk. -25 undervolt ile, bir de rx-tx-control line var Nitro kısmında, onları ekstra 1-2-1 dene, stabilse öyle kalsın. Stabil olmazsa bu üçünü yine auto al @Agarta Tüm işlem bu kadar.

Şu an gerçekten de 6000 kullanıyorsun, diğer türlü EXPO açmasan daha iyi performans alıyordun. @Agarta

Ekstra dediklerimi yapıp test aşamasına geç, problem yoksa -25 undervolt ile kullan.

rx-1 tx-2 control line-1 @Agarta Stabilse böyle kalsın, değilse bu üçünü auto çek geri.
 
Son düzenleme:
Tamamdır. -25 ve 1.0 yapıp teste geçeceğim sonuçları paylaşırım. Bu yaptığımız ayarlar performansı etkiliyor tamam peki mesela ramin performansı artacak derken sıcaklığını da arttırmaz mı? Yoksa yaptığımız şey sıcaklıklara yüke felan etki etmeden performans mı veriyor? Bu ayarlardan işlemci de etkileniyor mu? (Curve ve PBO ayarlarını kastetmiyorum)
 
Tamamdır. -25 ve 1.0 yapıp teste geçeceğim sonuçları paylaşırım. Bu yaptığımız ayarlar performansı etkiliyor tamam peki mesela ramin performansı artacak derken sıcaklığını da arttırmaz mı? Yoksa yaptığımız şey sıcaklıklara yüke felan etki etmeden performans mı veriyor? Bu ayarlardan işlemci de etkileniyor mu? (Curve ve PBO ayarlarını kastetmiyorum)
Sıcaklığa etki etmeden saf performans veriyor, sıcaklıkla alakası yok. @Agarta rx-1 tx-2 control line-1 dene ekstra o bölümden, -25 undervolt ver, ve dediğim OCCT testini yap 30 dk stabilse kullan böyle. 1 dk her açılışta bekle, mavi ekran yeme. Senin kartta başka opsiyon yok.
 
O zaman bug vardır 1.235 yazdığına göre. VDDP 1.15 yüksek senin için, 1.0 olarak değiştir onu yine aynı şekilde. OCCT CPU+RAM Large+Extreme test yap 30dk. -25 undervolt ile, bir de rx-tx-control line var Nitro kısmında, onları ekstra 1-2-1 dene, stabilse öyle kalsın. Stabil olmazsa bu üçünü yine auto al @Agarta Tüm işlem bu kadar.

Şu an gerçekten de 6000 kullanıyorsun, diğer türlü EXPO açmasan daha iyi performans alıyordun. @Agarta

Ekstra dediklerimi yapıp test aşamasına geç, problem yoksa -25 undervolt ile kullan.

rx-1 tx-2 control line-1 @Agarta Stabilse böyle kalsın, değilse bu üçünü auto çek geri.
Mavi ekranı yersem beynim yanacak :D Tekrar yapıp stabilizeyi yakalayamam felan :D Testi yapayım eğer sorun çıkmazsa stabil anlamına gelmez mi? Sorun çıkarsa o RX ayarlarını yapayım daha iyi olmaz mı?

@Ayhan Dönmez