ABD'ye gitmek bugünlerde hem mantıklı değil hem de alınabilecek bir risk değil. İltica etsen ülkene yıllar boyu gelemeyeceksin ve orada kalabileceğinin de garantisi yok seni kovarlarsa oraya gitmek için harcadığın para da yanmış olacak. Hadi gittin diyelim içerisi beklediğin gibi olmayabilir enflasyon her yerde var ve orada tutunmak da gerçekten zor. Bana kalsa Avrupa'daki sakin bir ülkeye gidip ondan sonra ABD'de şansımı denerdim hem ailene ve ülkene yakın olursun hem de AB üyesi bir ülkede yaşarsın iki türlü de iyi belki ABD kadar özgürlük sunmuyordur ama her şekilde buradan iyidir. Şimdi nasıl bilmiyorum ama bundan birkaç ay önceki ice videoları hiç iç açıcı değildi.

Kaçak imkansıza yakın zaten arkadaş meslekle falan gitmeyi düşünüyormuş.
 
Kaçak imkansıza yakın zaten arkadaş meslekle falan gitmeyi düşünüyormuş.

Meslekle de gitmek zor ki, şirketin sana sponsor olması lazım onda da bizim ülke durumumuz göz önüne alındığı zaman Amerikan şirketinin buradan birine sponsor olacağını düşünmüyorum. Ama uğraşılsa elbette bulunabilir de bizim ülkenin eğitim durumu da tartışılır denklikler belirlenmeli ek olarak da bu meslek edinmeyi lafta bırakmamak gerekiyor gerçekten mesleğini eline alman gerekiyor. Zaten mesleğini eline alan biri adalet vb. şeylerden ötürü ancak ülkeden ayrılmak isteyebilir maddi olarak bu kişilerin genel olarak geçim derdi olmuyor.
 
Meslekle de gitmek zor ki, şirketin sana sponsor olması lazım onda da bizim ülke durumumuz göz önüne alındığı zaman Amerikan şirketinin buradan birine sponsor olacağını düşünmüyorum. Ama uğraşılsa elbette bulunabilir de bizim ülkenin eğitim durumu da tartışılır denklikler belirlenmeli ek olarak da bu meslek edinmeyi lafta bırakmamak gerekiyor gerçekten mesleğini eline alman gerekiyor. Zaten mesleğini eline alan biri adalet vb. şeylerden ötürü ancak ülkeden ayrılmak isteyebilir maddi olarak bu kişilerin genel olarak geçim derdi olmuyor.

Zor. Dil sertifikası, akıcı konuşma, iyi bir meslek, sponsor iş veren. Amerika'da kolunu açtı Türkiye'den eleman aramıyor bir de o var.
 
Hepinize mesajlarınız için teşekkür ederim. Trump göçmenlere karşı çok sert olduğu için Amerika'ya gitmek gerçekten zorlaşmış. Hedefimi tıp koydum ve eğer ki kazanırsam zaten işimin başına geçmem hiç yoksa 7-8 yıl sürecek. O zamana kadar Trump gider, yerine göçmenlere karşı daha yumuşak biri gelirse şansımı sonuna kadar deneyeceğim ama eğer Trump gitmezse veya yerine gelen başkanda göçmenlere karşı sertse o zaman karar vereceğim buna. Belki o zamana kadar ülkemizde bazı şeyler değişir de yaşanabilecek düzeyde bir hayat şartları için ülke değiştirmemize gerek kalmaz.