HanDreafuLL
Uzman
- Katılım
- 2 Eylül 2024
- Mesajlar
- 142
- Beğeniler
- 113
Konuya dislike atıp, garip bir yorum bırakmış birisinin oluşturduğum liste sayesinde yeni bir kaynak keşfetmesine ve ilgisini çekmesine sevindim. Zaten amacım buydu. Şimdi anladınız mı?Sitenizi ilk defa görüyorum. Hem arayüz hem videoların oynatıcıları bayağı kaliteli. Sormak istediğim bir soru var: Kendi çeviri ekibiniz var mı, yoksa kendi ekibinizi kurmayı düşünüyor musunuz?
İlginiz için gerçekten çok teşekkür ederim. Oldukça içten ve samimi bir yorum olmuş. Yakın arkadaşınızla aranızın bozulmasına üzüldüm ama hayatın neler getireceğini ve nelerle karşılaşacağımızı kimse öngöremez. Kendisini tanımadığım ve yaşanan olayları bilmediğim için yorum yapmak haddimize değil elbette ama belki böylesi daha iyi olmuştur? Bazı insanlara karşılıksız bir şekilde ne kadar çok değer verirsek verelim, aynı değeri onlardan göremeyebiliyoruz ve değer verdiğimiz kişiler biz farkında olmasak bile hayatımızı, alışkanlıklarımızı veya çevremizi kötü bir şekilde etkiliyor olabilir. Bu tarz insanların hayatımızdan çıkması her ne kadar zor ve üzücü olsada bazen böyle olması daha iyi olabiliyor. Belki beni anlayan birileri olacaktır. Benzer durumlardan hepimiz geçiyoruz ve deneyimliyoruz ama dediğim gibi kimse bilemez. Belki günün birinde tekrardan barışacaksınız ve hiç olmadığı kadar dostluğunuz pekişecektir. Bende böyle olmasını temenni ederim. İnsanlar bir şeyi kaybetmeden değerini anlamayabiliyor. Eğer arkadaşınızın inatçı ve kinci bir kişiliği bulunmuyor ise günün birinde bir şekilde barışacağınızı düşünüyorum. Çok yakın olduğum bir arkadaşımla epey büyük bir tartışma yaşamıştık. Birbirimizi engellememiştik ama ne kadar haklı olsamda haddinden fazla ağır konuşmuştum. Tam olarak 4 yıl boyunca konuşmadık. Belki daha uzun bile olabilir. Ardından günün birinde hiç beklemediğim bir şekilde bana mesaj atıp; buluşmak istediğini, haklı olduğumu ve özür dilemek istediğini yazmıştı. Bu mesajı görünce şok olmuştum ama en kısa sürede buluştuk elbette ve karşılıklı olarak hatalarımızı kabul edip, birbirimizden özür dilemiştik. Şu an aramız iyi ancak kendisi kanser mücadelesi veriyor. Dediğim gibi hayatın neler getireceğini ve nelerle karşılaşacağımızı bilemeyiz. Elimizden sadece yaşanan olaylardan ders çıkarmak, güzel arkadaşlıklar ve güzel anılar biriktirmek geliyor. Şu an arkadaşınızla aranız bozuk olsa bile halen daha ona değer vermeye devam etmeniz oldukça güzel bir şey. Yaptığınız bu kısa yorumdan bile iyi niyetli biri olduğunuz anlaşılabiliyor. Umarım tekrardan barışırsınız.Selamlar herkese, projeyi merak edenler için genel bi bilgilendirme yapmak isterim.
AnimPow projesine başlayalı yaklaşık 1.5 yıl falan oldu. İlk başta 18-20 kişilik kalabalık bi ekiptik ama zamanla çoğu arkadaşın ilgisi farklı yönlere kaydı, şu an kemik kadro 4 kişiyle yönetiyoruz. Bu işe girişme amacımız tamamen kardeşim dediğim dostum (Ponzu) ile ikimizin hevesiydi. Başlarda heves kırmaya çalışan, kötü yorum yapan çok oldu ama biz onları çoktan kafamızda atlatmıştık bile.
Sonrasında maalesef kardeşim dediğim kişiyle bi kavga yaşadık ve yollarımız ayrıldı. O olaydan sonra projeyi tamamen ben devraldım. Tam 6 ay boyunca evden dışarı adım atmadan, gece gündüz kod yazarak ve tüm mimariyi sıfırdan kurarak sistemi şu anki haline getirdim. Bazıları dışardan bakıp "ai ile yapılmış bu" falan diyor ama arka planda harcanan emeği ve uykusuz geceleri kimse bilmiyor tabi.
Bizi diğer yerlerden ayıran şeyin şu olduğunu düşünüyorum, ben bu siteyi asla para kazanma amacıyla yapmadım. Sırf kardeşim dediğim dostum mutlu olsun, bu işte bi imzamız kalsın istemiştim. Hedefimiz Türkiye'de cidden kaliteli hizmet veren siteler arasına girmek. Sonrasında da tamamen kullanıcıların taleplerine göre ilerlicez, zaten şu an sitede bi anket var nabız ölçüyoruz.
Özellik kısmına gelirsek, kullanımı çok kolay ve kullanıcı dostu bi yapı kurduk. Çoğu şeyi ücretsiz sunuyorum çünkü dediğim gibi amaç para kazanmak değil, sadece sunucu giderlerini karşılayacak kadar bi destek gelse yeter. Hatta normalde ücretli olan hareketli avatar/banner yükleme, VideoPlus ve PowtiWatch gibi özellikleri şu an aboneliği olmayan herkes rahatça deneyebilsin diye geçici olarak ücretsiz erişime açtım.
Zamanla eklenecek şeyler şimdilik sürpriz kalsın. Ama cidden muhteşem bi güncellemeyle geliyoruz, herkesin çok beğeneceğine eminim.
Hikayemizin aslı bu şekilde. Hatta sitede o dostum için bi easter egg bile bıraktım (benim açımdan manevi değeri çok büyük). Sormak istediğiniz spesifik bi soru varsa cevaplayabilirim.
"Bu arada kullanıcı adınızı verebilirsiniz sorun yok ben birşeyler hallederim"
Tabiki neden olmasın bize siteden veya discord'dan ulaşırsanız görüşebiliriz.
Bu arada sitenizdeki kullanıcı adım ''@HanDreafuLL''. Profil sayfamda ismim 会 HαɲᗪʀéαfᴜLL 会 şeklinde görünüyor. Ayrıca dediğim gibi kullanıcı ismimi verdim ama öyle bir şey yapmak zorunda değilsiniz. Hediye etmek istemenize çok sevindim ama bunu hak edecek bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Yüzsüz gibi davranmak istemem. Sadece kullanıcı adımı paylaşmak istedim.
Yorum yaptığınız ve konuya karşı ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. Daha önce dediğim gibi fansub gruplarında takılan birisi olmadığım için bahsettiğiniz şeyi tam olarak bilmiyorum. Müsait olduğunuz bir vakitte daha kapsamlı ve detaylı bir şekilde yazabilirseniz, çok sevinirim. Böylece tam olarak hangi sitelerin emek hırsızlığı yaptığını ve hangi sitelerin fansub grupları üzerinde baskı oluşturduğunu net bir şekilde öğrenmiş oluruz. Bu konu sayesinde sadece yeni ve kaliteli kaynaklar keşfetmeyi değil, kesinlikle uzak durulması gerekilen kaynaklar var ise onları da öğrenebiliriz. Bunun hedef göstermeye veya linçlemeye gireceğini düşünmüyorum. Eğer gerçekten de ortada öyle bir durum var ise bunu hangi sitelerin yaptığını öğrenmek ve o sitelere karşı tepki koymak, bir tüketici olarak en doğal hakkımızdır.Anizm'den izliyorum Türkçe izleyeceğim zaman. Ayrıca konu için teşekkürler. Konunun açılma amacı çok belli ve iyi niyetli. Öte yandan @seeraddar tamamen haklı. Konudaki çoğu site, yıllarca emek veren Fansub gruplarının sonunu getirdi. Şu an Türkçe altyazılı animeleri AI çeviri olarak izlememizin baş nedenleri bu siteler. Bunu da bilmekte fayda var.
Bu arada konuyu anime ile ilgili bir başlık altında açtığım için moderatörler tarafından vermiş olduğum bazı kaynaklar silinmiş ama o kaynakların da çok değerli olduğunu düşünüyorum. İyi ki ekran görüntüsü olarak almışım. Ekran görüntüsünü de bu yoruma eklemek istedim. Doğrudan bağlantı vermediğim, yalnızca görsel olarak paylaştığım için bir sorun olmayacağını düşünüyorum.
Dosya Ekleri
Son düzenleme: