HanDreafuLL
Uzman
- Katılım
- 2 Eylül 2024
- Mesajlar
- 143
- Beğeniler
- 115
Konuya dislike atıp, garip bir yorum bırakmış birisinin oluşturduğum liste sayesinde yeni bir kaynak keşfetmesine ve ilgisini çekmesine sevindim. Zaten amacım buydu. Şimdi anladınız mı?Sitenizi ilk defa görüyorum. Hem arayüz hem videoların oynatıcıları bayağı kaliteli. Sormak istediğim bir soru var: Kendi çeviri ekibiniz var mı, yoksa kendi ekibinizi kurmayı düşünüyor musunuz?
İlginiz için gerçekten çok teşekkür ederim. Oldukça içten ve samimi bir yorum olmuş. Yakın arkadaşınızla aranızın bozulmasına üzüldüm ama hayatın neler getireceğini ve nelerle karşılaşacağımızı kimse öngöremez. Kendisini tanımadığım ve yaşanan olayları bilmediğim için yorum yapmak haddimize değil elbette ama belki böylesi daha iyi olmuştur? Bazı insanlara karşılıksız bir şekilde ne kadar çok değer verirsek verelim, aynı değeri onlardan göremeyebiliyoruz ve değer verdiğimiz kişiler biz farkında olmasak bile hayatımızı, alışkanlıklarımızı veya çevremizi kötü bir şekilde etkiliyor olabilir. Bu tarz insanların hayatımızdan çıkması her ne kadar zor ve üzücü olsa da bazen böyle olması daha iyi olabiliyor. Belki beni anlayan birileri olacaktır. Benzer durumlardan hepimiz geçiyoruz ve deneyimliyoruz ama dediğim gibi kimse bilemez.Selamlar herkese,
Projeyi merak edenler için genel bir bilgilendirme yapmak isterim.
AnimPow projesine başlayalı yaklaşık 1.5 yıl falan oldu. İlk başta 18-20 kişilik kalabalık bir ekiptik ama zamanla çoğu arkadaşın ilgisi farklı yönlere kaydı, şu an kemik kadro 4 kişiyle yönetiyoruz. Bu işe girişme amacımız tamamen kardeşim dediğim dostum (Ponzu) ile ikimizin hevesiydi. Başlarda heves kırmaya çalışan, kötü yorum yapan çok oldu ama biz onları çoktan kafamızda atlatmıştık bile.
Sonrasında maalesef kardeşim dediğim kişiyle bir kavga yaşadık ve yollarımız ayrıldı. O olaydan sonra projeyi tamamen ben devraldım. Tam 6 ay boyunca evden dışarı adım atmadan, gece gündüz kod yazarak ve tüm mimariyi sıfırdan kurarak sistemi şu anki haline getirdim. Bazıları dışarıdan bakıp "AI ile yapılmış bu" falan diyor ama arka planda harcanan emeği ve uykusuz geceleri kimse bilmiyor tabii.
Bizi diğer yerlerden ayıran şeyin şu olduğunu düşünüyorum, ben bu siteyi asla para kazanma amacıyla yapmadım. Sırf kardeşim dediğim dostum mutlu olsun, bu işte bir imzamız kalsın istemiştim. Hedefimiz Türkiye'de cidden kaliteli hizmet veren siteler arasına girmek. Sonrasında da tamamen kullanıcıların taleplerine göre ilerleyeceğiz, zaten şu an sitede bir anket var nabız ölçüyoruz.
Özellik kısmına gelirsek, kullanımı çok kolay ve kullanıcı dostu bir yapı kurduk. Çoğu şeyi ücretsiz sunuyorum çünkü dediğim gibi amaç para kazanmak değil, sadece sunucu giderlerini karşılayacak kadar bir destek gelse yeter. Hatta normalde ücretli olan hareketli avatar/banner yükleme, VideoPlus ve PowtiWatch gibi özellikleri şu an aboneliği olmayan herkes rahatça deneyebilsin diye geçici olarak ücretsiz erişime açtım.
Zamanla eklenecek şeyler şimdilik sürpriz kalsın. Ama cidden muhteşem bir güncellemeyle geliyoruz, herkesin çok beğeneceğine eminim.
Hikayemizin aslı bu şekilde. Hatta sitede o dostum için bir easter egg bile bıraktım (benim açımdan manevi değeri çok büyük). Sormak istediğiniz spesifik bir soru varsa cevaplayabilirim.
"Bu arada kullanıcı adınızı verebilirsiniz sorun yok ben bir şeyler hallederim"
Tabii ki neden olmasın, bize siteden veya Discord'dan ulaşırsanız görüşebiliriz.
Belki günün birinde tekrardan barışacaksınız ve hiç olmadığı kadar dostluğunuz pekişecektir. Ben de böyle olmasını temenni ederim. İnsanlar bir şeyi kaybetmeden değerini anlamayabiliyor. Eğer arkadaşınızın inatçı ve kinci bir kişiliği bulunmuyorsa günün birinde bir şekilde barışacağınızı düşünüyorum. Çok yakın olduğum bir arkadaşımla epey büyük bir tartışma yaşamıştık. Birbirimizi engellememiştik ama ne kadar haklı olsam da haddinden fazla ağır konuşmuştum. Tam olarak 4 yıl boyunca konuşmadık. Belki daha uzun bile olabilir. Ardından günün birinde hiç beklemediğim bir şekilde bana mesaj atıp; buluşmak istediğini, haklı olduğumu ve özür dilemek istediğini yazmıştı. Bu mesajı görünce şok olmuştum ama en kısa sürede buluştuk elbette ve karşılıklı olarak hatalarımızı kabul edip, birbirimizden özür dilemiştik. Şu an aramız iyi ancak kendisi kanser mücadelesi veriyor.
Dediğim gibi hayatın neler getireceğini ve nelerle karşılaşacağımızı bilemeyiz. Elimizden sadece yaşanan olaylardan ders çıkarmak, güzel arkadaşlıklar ve güzel anılar biriktirmek geliyor. Şu an arkadaşınızla aranız bozuk olsa bile hâlâ ona değer vermeye devam etmeniz oldukça güzel bir şey. Yaptığınız bu kısa yorumdan bile iyi niyetli biri olduğunuz anlaşılabiliyor. Umarım tekrardan barışırsınız.
Bu arada sitenizdeki kullanıcı adım ''@HanDreafuLL''. Profil sayfamda ismim 会 HαɲᗪʀéαfᴜLL 会 şeklinde görünüyor. Ayrıca dediğim gibi kullanıcı ismimi verdim ama öyle bir şey yapmak zorunda değilsiniz. Hediye etmek istemenize çok sevindim ama bunu hak edecek bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Yüzsüz gibi davranmak istemem. Sadece kullanıcı adımı paylaşmak istedim.
Yorum yaptığınız ve konuya karşı ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim.Daha önce dediğim gibi, fansub gruplarında takılan birisi olmadığım için bahsettiğiniz şeyi tam olarak bilmiyorum. Müsait olduğunuz bir vakitte daha kapsamlı ve detaylı bir şekilde yazabilirseniz, çok sevinirim. Böylece tam olarak hangi sitelerin emek hırsızlığı yaptığını ve hangi sitelerin fansub grupları üzerinde baskı oluşturduğunu net bir şekilde öğrenmiş oluruz.Anizm'den izliyorum Türkçe izleyeceğim zaman. Ayrıca konu için teşekkürler. Konunun açılma amacı çok belli ve iyi niyetli. Öte yandan @seeraddar tamamen haklı. Konudaki çoğu site, yıllarca emek veren Fansub gruplarının sonunu getirdi. Şu an Türkçe altyazılı animeleri AI çeviri olarak izlememizin baş nedenleri bu siteler. Bunu da bilmekte fayda var.
Bu konu sayesinde sadece yeni ve kaliteli kaynaklar keşfetmeyi değil, kesinlikle uzak durulması gereken kaynaklar var ise onları da öğrenebiliriz. Bunun hedef göstermeye veya linçlemeye gireceğini düşünmüyorum. Eğer gerçekten de ortada öyle bir durum varsa, bunu hangi sitelerin yaptığını öğrenmek ve o sitelere karşı tepki koymak, bir tüketici olarak en doğal hakkımızdır.