Sitenizi ilk defa görüyorum. Hem arayüz hem videoların oynatıcıları bayağı kaliteli. Sormak istediğim bir soru var: Kendi çeviri ekibiniz var mı, yoksa kendi ekibinizi kurmayı düşünüyor musunuz?
Konuya dislike atıp, garip bir yorum bırakmış birisinin oluşturduğum liste sayesinde yeni bir kaynak keşfetmesine ve ilgisini çekmesine sevindim. Zaten amacım buydu. Şimdi anladınız mı? :) Sorduğum soruların hiçbirine cevap vermediğinize göre anlamış olmanız gerekiyor.
Selamlar herkese, projeyi merak edenler için genel bi bilgilendirme yapmak isterim.
AnimPow projesine başlayalı yaklaşık 1.5 yıl falan oldu. İlk başta 18-20 kişilik kalabalık bi ekiptik ama zamanla çoğu arkadaşın ilgisi farklı yönlere kaydı, şu an kemik kadro 4 kişiyle yönetiyoruz. Bu işe girişme amacımız tamamen kardeşim dediğim dostum (Ponzu) ile ikimizin hevesiydi. Başlarda heves kırmaya çalışan, kötü yorum yapan çok oldu ama biz onları çoktan kafamızda atlatmıştık bile.
Sonrasında maalesef kardeşim dediğim kişiyle bi kavga yaşadık ve yollarımız ayrıldı. O olaydan sonra projeyi tamamen ben devraldım. Tam 6 ay boyunca evden dışarı adım atmadan, gece gündüz kod yazarak ve tüm mimariyi sıfırdan kurarak sistemi şu anki haline getirdim. Bazıları dışardan bakıp "ai ile yapılmış bu" falan diyor ama arka planda harcanan emeği ve uykusuz geceleri kimse bilmiyor tabi.
Bizi diğer yerlerden ayıran şeyin şu olduğunu düşünüyorum, ben bu siteyi asla para kazanma amacıyla yapmadım. Sırf kardeşim dediğim dostum mutlu olsun, bu işte bi imzamız kalsın istemiştim. Hedefimiz Türkiye'de cidden kaliteli hizmet veren siteler arasına girmek. Sonrasında da tamamen kullanıcıların taleplerine göre ilerlicez, zaten şu an sitede bi anket var nabız ölçüyoruz.
Özellik kısmına gelirsek, kullanımı çok kolay ve kullanıcı dostu bi yapı kurduk. Çoğu şeyi ücretsiz sunuyorum çünkü dediğim gibi amaç para kazanmak değil, sadece sunucu giderlerini karşılayacak kadar bi destek gelse yeter. Hatta normalde ücretli olan hareketli avatar/banner yükleme, VideoPlus ve PowtiWatch gibi özellikleri şu an aboneliği olmayan herkes rahatça deneyebilsin diye geçici olarak ücretsiz erişime açtım.
Zamanla eklenecek şeyler şimdilik sürpriz kalsın. Ama cidden muhteşem bi güncellemeyle geliyoruz, herkesin çok beğeneceğine eminim.
Hikayemizin aslı bu şekilde. Hatta sitede o dostum için bi easter egg bile bıraktım (benim açımdan manevi değeri çok büyük). Sormak istediğiniz spesifik bi soru varsa cevaplayabilirim.
"Bu arada kullanıcı adınızı verebilirsiniz sorun yok ben birşeyler hallederim :)"


Tabiki neden olmasın bize siteden veya discord'dan ulaşırsanız görüşebiliriz.
İlginiz için gerçekten çok teşekkür ederim. Oldukça içten ve samimi bir yorum olmuş. Yakın arkadaşınızla aranızın bozulmasına üzüldüm ama hayatın neler getireceğini ve nelerle karşılaşacağımızı kimse öngöremez. Kendisini tanımadığım ve yaşanan olayları bilmediğim için yorum yapmak haddimize değil elbette ama belki böylesi daha iyi olmuştur? Bazı insanlara karşılıksız bir şekilde ne kadar çok değer verirsek verelim, aynı değeri onlardan göremeyebiliyoruz ve değer verdiğimiz kişiler biz farkında olmasak bile hayatımızı, alışkanlıklarımızı veya çevremizi kötü bir şekilde etkiliyor olabilir. Bu tarz insanların hayatımızdan çıkması her ne kadar zor ve üzücü olsada bazen böyle olması daha iyi olabiliyor. Belki beni anlayan birileri olacaktır. Benzer durumlardan hepimiz geçiyoruz ve deneyimliyoruz ama dediğim gibi kimse bilemez. Belki günün birinde tekrardan barışacaksınız ve hiç olmadığı kadar dostluğunuz pekişecektir. Bende böyle olmasını temenni ederim. İnsanlar bir şeyi kaybetmeden değerini anlamayabiliyor. Eğer arkadaşınızın inatçı ve kinci bir kişiliği bulunmuyor ise günün birinde bir şekilde barışacağınızı düşünüyorum. Çok yakın olduğum bir arkadaşımla epey büyük bir tartışma yaşamıştık. Birbirimizi engellememiştik ama ne kadar haklı olsamda haddinden fazla ağır konuşmuştum. Tam olarak 4 yıl boyunca konuşmadık. Belki daha uzun bile olabilir. Ardından günün birinde hiç beklemediğim bir şekilde bana mesaj atıp; buluşmak istediğini, haklı olduğumu ve özür dilemek istediğini yazmıştı. Bu mesajı görünce şok olmuştum ama en kısa sürede buluştuk elbette ve karşılıklı olarak hatalarımızı kabul edip, birbirimizden özür dilemiştik. Şu an aramız iyi ancak kendisi kanser mücadelesi veriyor. Dediğim gibi hayatın neler getireceğini ve nelerle karşılaşacağımızı bilemeyiz. Elimizden sadece yaşanan olaylardan ders çıkarmak, güzel arkadaşlıklar ve güzel anılar biriktirmek geliyor. Şu an arkadaşınızla aranız bozuk olsa bile halen daha ona değer vermeye devam etmeniz oldukça güzel bir şey. Yaptığınız bu kısa yorumdan bile iyi niyetli biri olduğunuz anlaşılabiliyor. Umarım tekrardan barışırsınız.

Bu arada sitenizdeki kullanıcı adım ''@HanDreafuLL''. Profil sayfamda ismim 会 HαɲᗪʀéαfᴜLL 会 şeklinde görünüyor. Ayrıca dediğim gibi kullanıcı ismimi verdim ama öyle bir şey yapmak zorunda değilsiniz. Hediye etmek istemenize çok sevindim ama bunu hak edecek bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Yüzsüz gibi davranmak istemem. Sadece kullanıcı adımı paylaşmak istedim.

Anizm'den izliyorum Türkçe izleyeceğim zaman. Ayrıca konu için teşekkürler. Konunun açılma amacı çok belli ve iyi niyetli. Öte yandan @seeraddar tamamen haklı. Konudaki çoğu site, yıllarca emek veren Fansub gruplarının sonunu getirdi. Şu an Türkçe altyazılı animeleri AI çeviri olarak izlememizin baş nedenleri bu siteler. Bunu da bilmekte fayda var.
Yorum yaptığınız ve konuya karşı ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. Daha önce dediğim gibi fansub gruplarında takılan birisi olmadığım için bahsettiğiniz şeyi tam olarak bilmiyorum. Müsait olduğunuz bir vakitte daha kapsamlı ve detaylı bir şekilde yazabilirseniz, çok sevinirim. Böylece tam olarak hangi sitelerin emek hırsızlığı yaptığını ve hangi sitelerin fansub grupları üzerinde baskı oluşturduğunu net bir şekilde öğrenmiş oluruz. Bu konu sayesinde sadece yeni ve kaliteli kaynaklar keşfetmeyi değil, kesinlikle uzak durulması gerekilen kaynaklar var ise onları da öğrenebiliriz. Bunun hedef göstermeye veya linçlemeye gireceğini düşünmüyorum. Eğer gerçekten de ortada öyle bir durum var ise bunu hangi sitelerin yaptığını öğrenmek ve o sitelere karşı tepki koymak, bir tüketici olarak en doğal hakkımızdır.

Bu arada konuyu anime ile ilgili bir başlık altında açtığım için moderatörler tarafından vermiş olduğum bazı kaynaklar silinmiş ama o kaynakların da çok değerli olduğunu düşünüyorum. İyi ki ekran görüntüsü olarak almışım. Ekran görüntüsünü de bu yoruma eklemek istedim. Doğrudan bağlantı vermediğim, yalnızca görsel olarak paylaştığım için bir sorun olmayacağını düşünüyorum.
 

Dosya Ekleri

  • Opera Anlık görüntü_2026-06-24_220530_techolay.net.webp
    Opera Anlık görüntü_2026-06-24_220530_techolay.net.webp
    33,3 KB · Görüntüleme: 10
Son düzenleme:
Müsait olduğunuz bir vakitte daha kapsamlı ve detaylı bir şekilde yazabilirseniz, çok sevinirim. Böylece tam olarak hangi sitelerin emek hırsızlığı yaptığını ve hangi sitelerin fansub grupları üzerinde baskı oluşturduğunu net bir şekilde öğrenmiş oluruz.
Konu dışı yorum olmaması adına, elimden geldiğince kısa tutarak anlatabilirim. Biraz Türk Fansub efsanesi dolu bir yazı olacak.

Öncelikle artık emek hırsızlığı vs. diyerek hedef göstermenin hiçbir anlamı kalmadı. Çünkü Türkiye'de eski klasik fansub tarzı gönüllü çeviri yapma işinin kökü kurudu diyebiliriz. Şu anda devam eden birkaç grup var, onlar da el alışkanlığı herhalde devam ediyorlar.

Ben de yaklaşık 7 yıl boyunca fansub dahilinde bu işe devam ettim. Epeydir etkin faaliyet gösteremeyen fansubumuzun kapandığını da bu yıl duyurduk. Biraz konuşabilecek kadar işin içinde sayılırım yani.

Uzun yıllar Türkanime ve Anizm ile birlikte çalıştık. Çeviriler yapılır ve izleme sitesi olarak oralara yüklenirdi. Onlar da bize credit verir ve ortam sağlarlardı. Gerektiğinde çeviriden upload'a, encode'a kadar pek çok konuda yardımcı da olurlardı.

Süreç kısaca şu şekilde ilerler: Fansub çeviriyi yapar (bunun içerisinde dizgidir, karaokedir vs. pek çok işlem var ama uzatmayacağım), encode'unu yapar, upload eder ve yayınlar. Bu süreç 24 dakikalık bir bölüm için en az 2-3 saattir. Bu süre genellikle işini bilen ve yeterli büyüklükte olan ekipler için geçerli. Çoğu ekip için günler sürüyordu. Türkanime ve Anizm ekip büyütme konusunda da izleyiciyle etkileşimimizi sağlardı ve bu sayede değirmen dönerdi diyelim.

İlk zamanlar genellikle TRanimeizle gibi siteler, Türkanime üzerinden serileri izinsiz almaya başladılar. O zamanlar çok etkilemiyordu, çünkü topluluk başta saydığım iki sitedeydi ve pek dağılmıyordu. Ardından TRanimeizle de kendi ekibini kurdu ve çalmayı bıraktı sanırım ama pek bir önemi yok artık.

Olayların en büyük patlak verdiği zaman, bu konuda da görünce kahrolduğum DiziWatch gibi illetlerin çıkmasıyla başladı. Resmen anlık olarak yüklenen güncel serileri çalıyordu ve izleyicinin de kolayına geliyordu herhalde, çok çabuk bıraktılar eski yerleri. Yukarıdaki saat hesabını da dahil ettiğinizde, bir çevirmenin verdiği emeğin saniyeler içerisinde buhar olduğunda neler yaşadığını tahmin edebilirsiniz artık.

Bunun daha da ilerisi, Premium üyelik satan siteler oldu. Bizim ücretsiz dağıtımını yaptığımız çeviriler alınarak, 4K-8K-500K kalite vs. altında üyeliklerle satılmaya başlandı. Burada tüm gruplardan özenle izin isteyen ve creditle destekleyen OpenAnime ve birkaç grubun daha istisnası var ama hepsinin isimlerini hatırlayamayacağım artık.

Tüm bunlar birleşince, şu anki son kaçınılmaz oldu. Arada çok detay var ama konuyu kirletmeye değmeyecektir. Şu anda genellikle AI çeviri ile döndürüyorlar. Onları da birbirlerinden çalanlar vs. var, komik. Bu tarz sitelere çeviri grubunuz var mı derseniz afallarlar. Çeviri düşündükleri son şeydir çünkü.

Hedef göstermemek adına olumsuz kısımlarda güncel hiçbir sitenin adını vermemeye çalıştım. Bunun sebebi ise tamamen bu konuya verdiğiniz emeğe olan saygımdan. Onların buraya gelip kendilerini savunmaya çalışmaları, konuyu da amacından saptıracaktır ve bu da konunun kilitlenmesine yol açabilir.

Konuda AnimPow'u da gördüm. Bize ait bazı çeviriler var. Genelde serilerimizin kullanılması adına izin konusunda bana ulaşılır. Yetkili arkadaşıma da sorduğumda kendileriyle bir mesaj geçmişi olmadığı söylendi. Pop-up reklam ve üyelik dayatması olmadığı sürece çoğu fansub sorun etmez ama kendilerine tavsiyem, izleyicinin sağlığı için seri başına tek bir gruptan alsınlar çeviriyi. İlk çıkan linki indirip geçmeyin. Gidin insanca konuşun, düzgün credit verin, her kapı açılır. Fansubların tek derdi, bunca yıl verdikleri emekleri iki günde yok olmasın.

Elbette Fansubların serinin hiçbir hakkına sahip olmadığının farkındayız. Hak iddia da edemezler. Burada tartışılan şey bambaşka zaten. Konuya bu şekilde yaklaşmak, kötü niyetten başka bir şey değil.