Ayhan hocamızın önerdiği B850M-K modeli, 2 RAM slotuna sahip olduğu için 1DPC olarak geçiyor zaten, bir de Gigabyte B850M Force modeli 1DPC olarak geçer, 4 RAM slotlu anakartlara göre 2 RAM slotu olması avantaj sayılır, işlemci ile RAM arasındaki sinyal yolu biraz daha kısadır, verileri temiz iletir, B650M r modeli hariç tabii. 4 slotlu anakart modellerinde stub dediğimiz durum vardır, çalışmayan 2 RAM slotu, çalışan diğer 2 slotunun sinyalini etkiler, siz zaten 1 DPC ASUS aldınız. Önceki mesajda biraz daha gelişmiş versiyonu çıkabilir anlamında söyledim, kafanız karışmasın.
 
Ayhan hocamızın önerdiği B850M-K modeli, 2 RAM slotuna sahip olduğu için 1DPC olarak geçiyor zaten, bir de Gigabyte B850M Force modeli 1DPC olarak geçer, 4 RAM slotlu anakartlara göre 2 RAM slotu olması avantaj sayılır, işlemci ile RAM arasındaki sinyal yolu biraz daha kısadır, verileri temiz iletir, B650M r modeli hariç tabii. 4 slotlu anakart modellerinde stub dediğimiz durum vardır, çalışmayan 2 RAM slotu, çalışan diğer 2 slotunun sinyalini etkiler, siz zaten 1 DPC ASUS aldınız. Önceki mesajda biraz daha gelişmiş versiyonu çıkabilir anlamında söyledim, kafanız karışmasın.
Anladım açıklama için teşekkür ederim, onu da öğrenmiş olduk.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ayhan abi bu RAM'leri sipariş verdim, iptal olmazsa bilgin var mı bu RAM hakkında? Hynix'a die olabilir diye düşündüm.

@Ayhan Dönmez
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_20260622_052725_Samsung Browser.webp
    Screenshot_20260622_052725_Samsung Browser.webp
    144,5 KB · Görüntüleme: 21
Son düzenleme:
Ayhan abi bu RAM'leri sipariş verdim, iptal olmazsa bilgin var mı bu RAM hakkında? Hynix'a die olabilir diye düşündüm.

@Ayhan Dönmez

İyi, en azından tanıdık birine gitmiş. Ben de EXPO dahi açmayan birinin eline düştüğünü sanıp üzülüyordum. 16 Gbit A-Die, evet. M-Die 7200 üzeri binlenmiyor. ZenTimings DIMM telemetri atarsın. Düz EXPO açmayın bu belleklerle. B850M-K kartında BIOS güncelleyip konu açın, ayarlarız.

@SalimBdk Nebi'yi bu konuya davet etsene bir de seni engellemezse eğer? MSI kart çökmez CL24 ayarladım demiş ya. Gelsin ayarlasın. Tüm rütbeleri ona devredeceğim. CL24 M-Die demiş ama elindeki RAM'in A-Die olduğundan bihaber daha. Yanlış ayar yaptığını söylemiş bir de. Artık gülünç olmaya başladı. Bakalım yeni çekeceği güncelleme videosunda sponsor kaybetmemek adına neler öne sürecek yine? Merakla bekliyoruz.

@SalimBdk Normal koşullar altında RAM OC bu şekilde de yapılmaz zaten, konu özelinde tekte ayarlamaya çalıştığın için tüm ayarları neticesinde instabilite kaynaklı BIOS donuyor. Nitro falan 2-3-1 bırakılması lazım ilk etapta mesela. Windows'ta da kısa vade hata almıyorsun, belki uzun testte hata üretebilir. Bu kartların çöp olduğu gerçeğini değiştirmiyor ama. Kendisi 40 fırın ekmek yemesi lazım aynı seviyeye erişmek için daha. ZenTimings SS atmakla ve M-Die CL24 açtım demekle bu iş yürümez. Sazan avı peşinde tamamen.
 
Son düzenleme:
İyi, en azından tanıdık birine gitmiş. Ben de EXPO dahi açmayan birinin eline düştüğünü sanıp üzülüyordum. 16 Gbit A-Die, evet. M-Die 7200 üzeri binlenmiyor. ZenTimings DIMM telemetri atarsın. Düz EXPO açmayın bu belleklerle. B850M-K kartında BIOS güncelleyip konu açın, ayarlarız.

@SalimBdk Nebi'yi bu konuya davet etsene bir de seni engellemezse eğer? MSI kart çökmez CL24 ayarladım demiş ya. Gelsin ayarlasın. Tüm rütbeleri ona devredeceğim. CL24 M-Die demiş ama elindeki RAM'in A-Die olduğundan bihaber daha. Yanlış ayar yaptığını söylemiş bir de. Artık gülünç olmaya başladı. Bakalım yeni çekeceği güncelleme videosunda sponsor kaybetmemek adına neler öne sürecek yine? Merakla bekliyoruz.

@SalimBdk Normal koşullar altında RAM OC bu şekilde de yapılmaz zaten, konu özelinde tekte ayarlamaya çalıştığın için tüm ayarları neticesinde instabilite kaynaklı BIOS donuyor. Nitro falan 2-3-1 bırakılması lazım ilk etapta mesela. Windows'ta da kısa vade hata almıyorsun, belki uzun testte hata üretebilir. Bu kartların çöp olduğu gerçeğini değiştirmiyor ama. Kendisi 40 fırın ekmek yemesi lazım aynı seviyeye erişmek için daha. ZenTimings SS atmakla ve M-Die CL24 açtım demekle bu iş yürümez. Sazan avı peşinde tamamen.
Siparişler iptal abi :( bende Manuel bir ayar girerim diye almistim iptal oldu sağlık olsun
 
Ben en sadee RAM ayarlarında dahi stabil kalamadım Windows çöktü BIOS çökme SE dahi donup kalabiliyordu, yarın yeni anakartım gelecek denediğim zaman YouTube'dan cevap veririm.

İncehesap işte abi fazla söze gerek yok. İptali geçtim adamlar direkt siparişler kısmından kaldırmışlar
 
Ben en sadece RAM ayarlarında dahi stabil kalamadım Windows çöktü BIOS çökme SE dahi donup kalabiliyordu, yarın yeni anakartım gelecek denediğim zaman YouTube'dan cevap veririm.

Siparişi neden iptal ettiler? Benim elimin altında olsa ayarlarım ama uzaktan bu işler biliyorsun ki zor. ASUS daha stabil BIOS konusunda. MSI'deki saçmalıklara orada denk gelmedim, zaten Tomahawk'ı iade etmiş biriyim. Amcada marka takıntısı var, sponsor kaybetmek istemiyor.
 
Siparişi neden iptal ettiler? Benim elimin altında olsa ayarlarım ama uzaktan bu işler biliyorsun ki zor. ASUS daha stabil BIOS konusunda. MSI'deki saçmalıklara orada denk gelmedim, zaten Tomahawk'ı iade etmiş biriyim. Amcada marka takıntısı var, sponsor kaybetmek istemiyor.
Sanırım stok yanlış girilmiş o yüzden iptal edildi