Ayhan hocamızın önerdiği B850M-K modeli, 2 RAM slotuna sahip olduğu için 1DPC olarak geçiyor zaten, bir de Gigabyte B850M Force modeli 1DPC olarak geçer, 4 RAM slotlu anakartlara göre 2 RAM slotu olması avantaj sayılır, işlemci ile RAM arasındaki sinyal yolu biraz daha kısadır, verileri temiz iletir, B650M r modeli hariç tabii. 4 slotlu anakart modellerinde stub dediğimiz durum vardır, çalışmayan 2 RAM slotu, çalışan diğer 2 slotunun sinyalini etkiler, siz zaten 1 DPC ASUS aldınız. Önceki mesajda biraz daha gelişmiş versiyonu çıkabilir anlamında söyledim, kafanız karışmasın.
Detaylar
Kim cevapladı?SalimBdk
Gelişen
- Katılım
- 17 Haziran 2026
- Mesajlar
- 65
- Beğeniler
- 17
Anladım açıklama için teşekkür ederim, onu da öğrenmiş olduk.Ayhan hocamızın önerdiği B850M-K modeli, 2 RAM slotuna sahip olduğu için 1DPC olarak geçiyor zaten, bir de Gigabyte B850M Force modeli 1DPC olarak geçer, 4 RAM slotlu anakartlara göre 2 RAM slotu olması avantaj sayılır, işlemci ile RAM arasındaki sinyal yolu biraz daha kısadır, verileri temiz iletir, B650M r modeli hariç tabii. 4 slotlu anakart modellerinde stub dediğimiz durum vardır, çalışmayan 2 RAM slotu, çalışan diğer 2 slotunun sinyalini etkiler, siz zaten 1 DPC ASUS aldınız. Önceki mesajda biraz daha gelişmiş versiyonu çıkabilir anlamında söyledim, kafanız karışmasın.
Son düzenleyen: Moderatör:
Hakanyldrm
Çalışkan
- Katılım
- 24 Mayıs 2026
- Mesajlar
- 77
- Beğeniler
- 69
2 tane RAM slotu oluyor ve daha kararlı overclock yapabiliyorsun.
Son düzenleyen: Moderatör:
SalimBdk
Gelişen
- Katılım
- 17 Haziran 2026
- Mesajlar
- 65
- Beğeniler
- 17
Ayhan abi bu RAM'leri sipariş verdim, iptal olmazsa bilgin var mı bu RAM hakkında? Hynix'a die olabilir diye düşündüm.
@Ayhan Dönmez
@Ayhan Dönmez
Dosya Ekleri
Son düzenleme:
- Katılım
- 14 Eylül 2024
- Mesajlar
- 13.983
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 74
- Beğeniler
- 14.210
Ayhan abi bu RAM'leri sipariş verdim, iptal olmazsa bilgin var mı bu RAM hakkında? Hynix'a die olabilir diye düşündüm.
@Ayhan Dönmez
İyi, en azından tanıdık birine gitmiş. Ben de EXPO dahi açmayan birinin eline düştüğünü sanıp üzülüyordum. 16 Gbit A-Die, evet. M-Die 7200 üzeri binlenmiyor. ZenTimings DIMM telemetri atarsın. Düz EXPO açmayın bu belleklerle. B850M-K kartında BIOS güncelleyip konu açın, ayarlarız.
@SalimBdk Nebi'yi bu konuya davet etsene bir de seni engellemezse eğer? MSI kart çökmez CL24 ayarladım demiş ya. Gelsin ayarlasın. Tüm rütbeleri ona devredeceğim. CL24 M-Die demiş ama elindeki RAM'in A-Die olduğundan bihaber daha. Yanlış ayar yaptığını söylemiş bir de. Artık gülünç olmaya başladı. Bakalım yeni çekeceği güncelleme videosunda sponsor kaybetmemek adına neler öne sürecek yine? Merakla bekliyoruz.
@SalimBdk Normal koşullar altında RAM OC bu şekilde de yapılmaz zaten, konu özelinde tekte ayarlamaya çalıştığın için tüm ayarları neticesinde instabilite kaynaklı BIOS donuyor. Nitro falan 2-3-1 bırakılması lazım ilk etapta mesela. Windows'ta da kısa vade hata almıyorsun, belki uzun testte hata üretebilir. Bu kartların çöp olduğu gerçeğini değiştirmiyor ama. Kendisi 40 fırın ekmek yemesi lazım aynı seviyeye erişmek için daha. ZenTimings SS atmakla ve M-Die CL24 açtım demekle bu iş yürümez. Sazan avı peşinde tamamen.
Son düzenleme:
SalimBdk
Gelişen
- Katılım
- 17 Haziran 2026
- Mesajlar
- 65
- Beğeniler
- 17
Siparişler iptal abiİyi, en azından tanıdık birine gitmiş. Ben de EXPO dahi açmayan birinin eline düştüğünü sanıp üzülüyordum. 16 Gbit A-Die, evet. M-Die 7200 üzeri binlenmiyor. ZenTimings DIMM telemetri atarsın. Düz EXPO açmayın bu belleklerle. B850M-K kartında BIOS güncelleyip konu açın, ayarlarız.
@SalimBdk Nebi'yi bu konuya davet etsene bir de seni engellemezse eğer? MSI kart çökmez CL24 ayarladım demiş ya. Gelsin ayarlasın. Tüm rütbeleri ona devredeceğim. CL24 M-Die demiş ama elindeki RAM'in A-Die olduğundan bihaber daha. Yanlış ayar yaptığını söylemiş bir de. Artık gülünç olmaya başladı. Bakalım yeni çekeceği güncelleme videosunda sponsor kaybetmemek adına neler öne sürecek yine? Merakla bekliyoruz.
@SalimBdk Normal koşullar altında RAM OC bu şekilde de yapılmaz zaten, konu özelinde tekte ayarlamaya çalıştığın için tüm ayarları neticesinde instabilite kaynaklı BIOS donuyor. Nitro falan 2-3-1 bırakılması lazım ilk etapta mesela. Windows'ta da kısa vade hata almıyorsun, belki uzun testte hata üretebilir. Bu kartların çöp olduğu gerçeğini değiştirmiyor ama. Kendisi 40 fırın ekmek yemesi lazım aynı seviyeye erişmek için daha. ZenTimings SS atmakla ve M-Die CL24 açtım demekle bu iş yürümez. Sazan avı peşinde tamamen.
- Katılım
- 14 Eylül 2024
- Mesajlar
- 13.983
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 74
- Beğeniler
- 14.210
Siparişler iptal abibende Manuel bir ayar girerim diye almistim iptal oldu sağlık olsun
Neden iptal?
SalimBdk
Gelişen
- Katılım
- 17 Haziran 2026
- Mesajlar
- 65
- Beğeniler
- 17
Ben en sadee RAM ayarlarında dahi stabil kalamadım Windows çöktü BIOS çökme SE dahi donup kalabiliyordu, yarın yeni anakartım gelecek denediğim zaman YouTube'dan cevap veririm.
İncehesap işte abi fazla söze gerek yok. İptali geçtim adamlar direkt siparişler kısmından kaldırmışlar
- Katılım
- 14 Eylül 2024
- Mesajlar
- 13.983
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 74
- Beğeniler
- 14.210
Ben en sadece RAM ayarlarında dahi stabil kalamadım Windows çöktü BIOS çökme SE dahi donup kalabiliyordu, yarın yeni anakartım gelecek denediğim zaman YouTube'dan cevap veririm.
Siparişi neden iptal ettiler? Benim elimin altında olsa ayarlarım ama uzaktan bu işler biliyorsun ki zor. ASUS daha stabil BIOS konusunda. MSI'deki saçmalıklara orada denk gelmedim, zaten Tomahawk'ı iade etmiş biriyim. Amcada marka takıntısı var, sponsor kaybetmek istemiyor.
SalimBdk
Gelişen
- Katılım
- 17 Haziran 2026
- Mesajlar
- 65
- Beğeniler
- 17
Sanırım stok yanlış girilmiş o yüzden iptal edildiSiparişi neden iptal ettiler? Benim elimin altında olsa ayarlarım ama uzaktan bu işler biliyorsun ki zor. ASUS daha stabil BIOS konusunda. MSI'deki saçmalıklara orada denk gelmedim, zaten Tomahawk'ı iade etmiş biriyim. Amcada marka takıntısı var, sponsor kaybetmek istemiyor.
Benzer konular
- Mesaj
- 52
- Görüntüleme
- 660
Yeni konular
-
-
-
Yapı Kredi World ile Vakıfbank World'ün farkı nedir?
- Andrea Kimi Antonelli
- Mesaj: 1
-
-
-
-
-