@Ayhan Dönmez dünden beri çeşitli oyunlar oynandı saatlerce hiçbir sorun çıkmadı. Yarın undervolt ile denemeye başlıyorum, ekran kartının üstüne fan ekledim 3-4 derece dustu RAM sıcaklıklari.

Undervolt kaynaklı sorun yaşama şansın var yine de, ona dikkat et. -20 dene önce. B850M-K'da Load-line Calibration ayarı Level 4'e kadar varsa Level 3 vermen gerekebilir. Spread Spectrum ve Fast Boot kapat, POST Delay Time 1 saniye ideal. PBO menüsünü bana at Curve ile beraber, iletirim ayarları. @ahmetmelihalemdar'ten destek al, VT3 yapmıştı o da.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Undervolt kaynaklı sorun yaşama şansın var yine de, ona dikkat et. -20 dene önce. B850M-K'da Load-line Calibration ayarı Level 4'e kadar varsa Level 3 vermen gerekebilir. Spread Spectrum ve Fast Boot kapat, POST Delay Time 1 saniye ideal. PBO menüsünü bana at Curve ile beraber, iletirim ayarları. @ahmetmelihalemdar'ten destek al, VT3 yapmıştı o da.

Daha öncesinde - 15 kullanıyordum - 20 üzeri yemiyordu İşlemci.

Tamamdır yarın atacağım.

Buyur abi

O yukarıda yazdığın ayarlar nerde bilmiyorum abi
 

Dosya Ekleri

  • 20260625_105016.webp
    20260625_105016.webp
    5,6 MB · Görüntüleme: 18
Son düzenleme:
Buyur abi, bu arada - 15 yapsam olur mu? Silikon çokta iyi değil diye hatırlıyorum - 20 +100 boostta reset atıyordu yanlış hatırlamıyorsam, ama - 15 +100 de sorun yoktu

Tabi bu dediklerim msi anakartımdaydi
 

Dosya Ekleri

  • 20260625_140601.webp
    20260625_140601.webp
    5,5 MB · Görüntüleme: 9
  • 20260625_140551.webp
    20260625_140551.webp
    5,5 MB · Görüntüleme: 9
Buyur abi, bu arada - 15 yapsam olur mu? Silikon çokta iyi değil diye hatırlıyorum - 20 +100 boostta reset atıyordu yanlış hatırlamıyorsam, ama - 15 +100 de sorun yoktu

Tabi bu dediklerim msi anakartımdaydi

Deneyeceğiz işte, VT3 atacağım sana. Zip'ten çıkarıp klasör içine arayüz exe'sini atıp başlatacaksın. Bana F10 özet ekranını da at. @SalimBdk

1782386018735.webp


1782386036357.webp


Buyur abi, bu arada - 15 yapsam olur mu? Silikon çokta iyi değil diye hatırlıyorum - 20 +100 boostta reset atıyordu yanlış hatırlamıyorsam, ama - 15 +100 de sorun yoktu

Tabi bu dediklerim msi anakartımdaydi

VT3:

Release y-cruncher_gui.201125 · Profetorum/y-cruncher_GUI

Y-cruncher - A Multi-Threaded Pi Program

1775150055257.webp



Memory kısmı 2x16 GB için 26G yazılmalı, 1x16 ve 2x32 GB kullanıcılarının bu kısmı Auto bırakmaları uygun olacaktır. 7200 saniye yeterlidir. R9 9950X gibi Dual CCD kullanıcılarının süreyi 9000 saniyeye çıkarması doğru olacaktır. Yazılımdan CPU+RAM tıklayınız, sadece VT3 başında tik olmalıdır. N63 başındaki tiki kaldırınız. Test esnasında arka plan boş olmalıdır ve bellek temizliği sonrası teste başlanmalıdır.

VT3 testi, PBO+RAM genel stabilite testidir. GUI sadece arayüzdür, ZIP'ten çıkartınız Y-Cruncher dosyasını. Sonrasında GUI .exe uzantılı dosyayı, ZIP'ten çıkarttıktan sonra klasör içine atınız. Sonrasında GUI arayüzden ilgili ayarlamaları yapıp testi başlatınız. HWiNFO'dan CPU IOD Hotspot ve RAM SPD sensörlerini test esnasında takip sağlayınız.
 
Buyur abi onaylarsanız kaydediyorum

Doğru girmişsin, sorun yok gibi. VT3 nasıl yapacağını adım adım anlattım. 9000 saniye ayarlayıp başlat, 2.5 saat etsin. Bellek temizliği sonrası 26G yazıp başlatırsın. HWiNFO sensörleri sıcaklar oturunca ilet, bakarız.
 
Son düzenleme:
Buyur abi
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_20260625_162334_Gallery.webp
    Screenshot_20260625_162334_Gallery.webp
    889,4 KB · Görüntüleme: 8
  • Screenshot_20260625_162328_Gallery.webp
    Screenshot_20260625_162328_Gallery.webp
    949,8 KB · Görüntüleme: 6