1.3 limitine rağmen 1.35'e çıkabiliyor musunuz manuel olarak?

1785508665925.webp
 
O zaman ben bu değerleri baz alarak testi baştan yapayım. RGB'yi kapatırım sorun değil kasa kapağını da açıp. Eğer SOC 1.25 ile başarısız olursa 1.27-1.28 gibi değerleri deneyeyim mi? Yoksa direkt yine 1.29'a mı alayım voltajı?

Bu arada "PBO Enhancement" seçili direkt Asusun bios menüsünden. Klasik PBO aktif etme ayarından daha fazla puan alıyorum render işlerinde. Curve ile filan uğraşmak istemediğim için hiç girmedim o işlere.

Bu arada BIOS en son sürümde. Worrdde bir tablo oluşturdum bu verdiğiniz ayarları satır satır yazıyorum oraya. Olur da ilerde tekrar el ile manual olarak girmem gerekirse diye. Normalde BIOS'u USB'ye yedekliyorum ayarları ama dediğiniz gibi agesa değişince tek tek yapmam gerekecek yine. Yeni BIOS update yapınca ayarları girdikten sonra tekrar test tekrarlamam gerekir mi RAM Test ile?

Konu burada, kullanımı basit ve ücretsiz.
 
20 dakikalık bir test yaptım. Hiçbir hata almadım şu an için. Ekran görüntüsü paylaşıyorum. Ayarları söylediğiniz gibi yaptım. :)
180 dakika teste sokacağım birazdan. Onu da sorunsuz geçerse iş tamam demektir.

Bu arada RGB'yi kapadım. Kasa kapağı açık. RAM'ler 65.5 dereceye çıktı test sırasında. Başka bir test yapmam gerekiyor mu? Memtest falan?

Ekran görüntüsü 2026-07-31 201410.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
20 dakikalık bir test yaptım. Hiç bir hata almadım şu an için.
Ekran görüntüsü paylaşıyorum. Ayarları söylediğiniz gibi yaptım. :)

180 Dakika teste sokacağım birazdan. Onu da sorunsuz geçerse iş tamam demektir.

Başka bir test yapmam gerekiyor mu? Memtest filan?

İyi görünüyor, başka işleme gerek yok. tWRRD 2 bırakman lazım sadece. Onu unutmuşsun.
 

Konu burada, kullanımı basit ve ücretsiz.

Çok teşekkür ediyorum paylaşım için. :)

@Ayhan Dönmez üstat ile RAM olayını hallettikten sonra PBO ayarlaması yapacağım.
Takılırsam size sorabilirim değil mi?

İyi görünüyor, başka işleme gerek yok. TWRRD 2 bırakman lazım sadece. Onu unutmuşsun.

Şimdi fark ettim hemen 8'den 2'ye çekerim onu. Sonra bu ayarları profil olarak kaydedeceğim BIOS'ta. Hazır kayıtlı kalsın.

İleride AGESA gelince ayarları tek tek girdikten sonra tekrar test yapmama gerek var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çok teşekkür ediyorum paylaşım için. :)

@Ayhan Dönmez üstad ile ram olayını hallettikten sonra PBO ayarlaması yapacağım.
Takılırsam size sorabilirim değil mi?


Şimdi farkettim hemen 8'den 2'ye çekerim onu. Sonra bu ayarları profil olarak kaydedicem BIOS'ta. Hazır kayıtlı kalsın.

İlerde AGESA gelince ayarları tek tek girdikten sonra tekrar test yapmama gerek var mı?

Bu arada test süresi neden 20 dakika? Minutes kısmını 180 yazın ve tWRRD 2 olarak değişip test tekrarı yapın.

Tekrar teste gerek yok, problem yaşamadıkça.
 
Bu arada test süresi neden 20 dakika? Minutes kısmını 180 yazın ve tWRRD 2 olarak değişip test tekrarı yapın.

Tekrar teste gerek yok, problem yaşamadıkça.

Ön deneme gibi olsun diye 20 dakika yaptım hemen. Birazdan 180 dakika teste alacağım :)

Tamamdır. Umarım sorunsuz bir şekilde kullanırım hep. :) Sonucu paylaşacağım test bitince.

3 saatlik testi sorunsuz geçti :)
Test bitiminde ok tuşuna bastığım için log ekranını açıp ekledim.
Hiçbir sorun gözükmüyor hata almadım test boyunca. :)

@Ayhan Dönmez

Ekran görüntüsü 2026-08-01 012505.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ön deneme gibi olsun diye 20 dakika yaptım hemen. Birazdan 180 dakika teste alıcam :)

Tamamdır. Umarım sorunsuz bir şekilde kullanırım hep. :) Sonucu paylaşacağım test bitince.

3 saatlik testi sorunsuz geçti :)
Test bitiminde ok tuşuna bastığım için log ekranını açıp ekledim.
Hiç bir sorun gözükmüyor hata almadım test boyunca. :)

@Ayhan Dönmez

Sorunsuz kullanabileceğini düşünüyorum. Bir deneyin bakalım. RAM'lere aktif soğutma yapsaydın, fan üfletseydin vs. bir tık daha zorlanabilirdi ama çok gerekli değil açıkçası. İş için de kullandığını söyledin. Senin için yeterlidir. Stok EXPO haline göre en azından. Stok EXPO aşırı gevşek ayarlıyor, hatta 1:2 mod falan atıyor.
 
Sorunsuz kullanabileceğini düşünüyorum. Bir deneyin bakalım. RAM'lere aktif soğutma yapsaydın, fan üfletseydin vs. bir tık daha zorlanabilirdi ama çok gerekli değil açıkçası. İş için de kullandığını söyledin. Senin için yeterlidir. Stok EXPO haline göre en azından. Stok EXPO aşırı gevşek ayarlıyor, hatta 1:2 mod falan atıyor.

Bu ayarlamaları yapmadan önce 6400'de 1:1 modda çalıştırmıyordu. Yük altında BSoD oluyordu. O yüzden 1:2 modda kullanıyordum.

Şimdi ise gayet iyi gözüküyor. Herhangi bir sorun olmadı. Test sırasında hata vermedi hiç. Gayet stabil gözüküyor. Bir süre böyle test edeceğim, kullanıp. Evet, oyun dışında işler için de kullanıyorum bilgisayarı. O yüzden stabil olması önemli.
Eğer ROG Apex gibi bir anakart kullansaydım, fan kullanırdım RAM için. Ama şu aşamada gerek yok benim için, en azından :)

Birkaç gün böyle devam edeyim, sonra da şu işlemci için PBO ayarına girişeceğim, sizin o dediğiniz ayarlamalara :)
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çok teşekkür ediyorum paylaşım için. :)

@Ayhan Dönmez üstat ile RAM olayını hallettikten sonra PBO ayarlaması yapacağım.
Takılırsam size sorabilirim değil mi?

Şimdi fark ettim hemen 8'den 2'ye çekerim onu. Sonra bu ayarları profil olarak kaydedeceğim BIOS'ta. Hazır kayıtlı kalsın.

İleride AGESA gelince ayarları tek tek girdikten sonra tekrar test yapmama gerek var mı?

-CO undervolt vermek biraz farklı burada, -15 CO demek -15 mv vermek demek değil. AMD işlemcilerde -1co silikona göre bazılarında -3mv bazılarında -8Mv'ye kadar işliyor, ortalaması -5mv olarak farz edin deniliyor bu yüzden.
-15CO verdiğinde 75mv ortalama Undervolt yaptım diye düşünebilirsin.

-30 veriyor millet bu da ortalama -150Mv'ye tekabül eder ki zaten yüksek bir değerdir ve herkeste çok stabil çalışmaz, bu yüzden curve shaper denen oyuncak bizi burada kurtarıyor. Oyunlarda falan fistan mesela medium yükte takılır bunlar çünkü 16 çekirdeğin kaçını kullanıyor en fazla eğer ağır strateji oyunu değilse? Geneli 4-6 çekirdek 8/12 Thread.

9950X'e "Per CCD" -15 verip Curve Shaper'ı böyle ayarla: Per CCD -15 ve üstüne bu ayarlar eğer saçmalamaya başlarsa;
Med Frekans -10 / High Frekans -5 / Max Frekans 0 ya da "Auto" dene. Mantığı anlamışsındır, kullanım yükü arttığında işlemci o frekansta çalışmak için "oradan az daha elektrik ateşle gardaş" kafasına giriyor.

Curve Shaper ne ola ki? Curve Optimizer ile Per CCD undervolt ettikten sonra üstüne bir de bu işlemcinin kullanım oranına göre undervolt basıyor. Min ve Low kısmını ellemiyoruz çünkü zaten Optimizer ile taban voltajı düşürdük, üstüne shaper ile düşürmeye kalkarsak tabanın tabanında sürekli voltaj in kalk sık geçiş dengeyi bozuyor/elektrik yetmiyor diye sızlanıyorlar crash/donma ıvır zıvır oluyor. Zaten düşük frekansta ne olacak, ne istiyorsa çeksin+sistem kendi dengesini bulsun rahat bırakalım modundayız. Manuel müdahale burada en sık kullanılan, performansa/soğumaya ihtiyaç duyulan bölgeler.

1785552490136.webp


1785552972253.webp


1785552983273.webp


1785552993922.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör: