Bu arada yukarıda konusu geçmiş vanguard arkada 30mb kullanıyor ve cpu kullanımı sıfır, ben de testleri onunla birlikte yapıyorum, herhangi bir sorun teşkil etmiyor yani, eğer stabil ise her türlü geçer, benim arkada kaspersky steelseries sonar steam falan her şey açık test yapıyorum.

Fazla değil ama sıcaklık arttıkça voltaj isteği de artıyor, mesela benim 1.5 VDD profil şuan 1.53 VDD istiyor onu da geçen yaptığım uzun testte 2.30 saatte hata aldığımda anladım.
 
Bu arada yukarıda konusu geçmiş vanguard arkada 30mb kullanıyor ve cpu kullanımı sıfır, ben de testleri onunla birlikte yapıyorum, herhangi bir sorun teşkil etmiyor yani, eğer stabil ise her türlü geçer, benim arkada kaspersky steelseries sonar steam falan her şey açık test yapıyorum.


Fazla değil ama sıcaklık arttıkça voltaj isteği de artıyor, mesela benim 1.5 VDD profil şuan 1.53 VDD istiyor onu da geçen yaptığım uzun testte 2.30 saatte hata aldığımda anladım.
Ozaman yarın ard ve trcd voltajlarıda 1.45e çekip deneyeyim
 
Benim naçizane profilim bu, 6400 özelinde VDD abanmak lazım, VDDQ ve VDDIO 1.4 yeterli oluyor, VDDP de önemli olabiliyor anakart işlemciye göre değişiyor tabi, mesela ben 1.15 VDDP altında 6400mhz yapamıyorum ki anakartta bunu auto 1.15 yapıyor. Sıcaklık yükseldikçe voltaj gereksinimi de artıyor. Bu arada anakartın çok iyi, 6400 çok zorlarsa gidip 8000 2:1 kullan bence, 9800X3D gördüğüm 1:1 yapamayan çoğu insan bunu yapıyor, 8000 CL36 6400 CL28'den daha hızlı mesela ve neredeyse aynı voltajları kullanıyor artı düşük Vsoc ile birlikte çünkü 2:1 modda UCLK çok düşük bu da düşük Vsoc demek.

6000 CL28 ramin var, benimkinden de iyi, daha az voltaj istemesi lazım, burada bence cpu sevmedi 6400mhzyi, 8000mhz deneme vaktimiz geldi, bazen ne kadar voltaj versen de olmuyor, en son overlock kapatıp sadece -15 CO verirsin son çare, onun dışında ben olsam uğraşmazdım 6400mhz ile.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran Görüntüsü (34).webp
    Ekran Görüntüsü (34).webp
    98 KB · Görüntüleme: 5
Benim naçizane profilim bu, 6400 özelinde VDD abanmak lazım, VDDQ ve VDDIO 1.4 yeterli oluyor, VDDP de önemli olabiliyor anakart işlemciye göre değişiyor tabi, mesela ben 1.15 VDDP altında 6400mhz yapamıyorum ki anakartta bunu auto 1.15 yapıyor. Sıcaklık yükseldikçe voltaj gereksinimi de artıyor. Bu arada anakartın çok iyi, 6400 çok zorlarsa gidip 8000 2:1 kullan bence, 9800X3D gördüğüm 1:1 yapamayan çoğu insan bunu yapıyor, 8000 CL36 6400 CL28'den daha hızlı mesela ve neredeyse aynı voltajları kullanıyor artı düşük Vsoc ile birlikte çünkü 2:1 modda UCLK çok düşük bu da düşük Vsoc demek.

6000 CL28 ramin var, benimkinden de iyi, daha az voltaj istemesi lazım, burada bence cpu sevmedi 6400mhzyi, 8000mhz deneme vaktimiz geldi, bazen ne kadar voltaj versen de olmuyor, en son overlock kapatıp sadece -15 CO verirsin son çare, onun dışında ben olsam uğraşmazdım 6400mhz ile.

Burada 6400 yapılamaması bence voltajdan ziyade bellek kontrolcüden dolayı. Sıfırdan 2-3-1 Nitro, belki Gear açık iken denenmesi lazım. TRCD, TRP 38-38 bakılması lazım, bazıları ne yaparsan yap düşük tRP sevmiyor. Geçenki konuda da denk geldi, kurala uysan da öyle yani. AM5'te kurala uyan ile uymayan arasındaki fark sıfır diyebilirim. Çoğu Overclocker kurallara uymaz yani AM5 sokette, ben de aynı şekilde.

Bu arada yukarıda konusu geçmiş vanguard arkada 30mb kullanıyor ve cpu kullanımı sıfır, ben de testleri onunla birlikte yapıyorum, herhangi bir sorun teşkil etmiyor yani, eğer stabil ise her türlü geçer, benim arkada kaspersky steelseries sonar steam falan her şey açık test yapıyorum.

FACEIT olsun, Vanguard olsun en üst mertebeden yetki talep eden programlar. ZenTimings vs. dahi açtırtmıyor zaten ya da değer okutturmuyor. RAM test edilecekse hatta bilirsin ki USB'den Boot edilip o şekilde test edilmeli ki Windows dışlansın. Bu mantıkta bunu Windows uyarlarsak arka plan tabiri caizse tamamıyla çerçöpten arındırılmalı, üstüne bellek temizliği yapıldıktan sonra test programları ile ilerlenmeli. En tutarlı sonucu öyle alırsınız.

@cozgen Siz de bu arada @RapidLemming955 gibi 6200 CL26 ayarlayıp geçin, kart 1 DPC X870E Apex olsa dahi 6400 1:1 mod bellek kontrolcüde bitiyor, 1.3 VSOC ile asla açılamayabilir. LN2 Jumper açıp 1.35 VSOC'a mesela açabilirsin ama değmez. Yapman gereken 6200 CL28, aktif soğutma varsa 6200 CL26 olur. Çoğu IMC verebiliyor bunu Ryzen 9000'de. Veremiyorsa da 6000 CL26 ayarlayıp geçersin ya da 1:2 mod 8000-8400 MT/s performansı iyi olabilir işlemcinin. 8000+ frekanslar da forum ortamında ayarlaması çok zordur. Tek CCD kullandığın için sana tavsiyem aktif soğutmadan sonra 6200 CL26 olur.
 
Son düzenleme: