Benim naçizane profilim bu, 6400 özelinde VDD'ye abanmak lazım, VDDQ ve VDDIO 1.4 yeterli oluyor, VDDP de önemli olabiliyor, anakart işlemciye göre değişiyor tabii. Mesela ben 1.15 VDDP altında 6400 MHz yapamıyorum ki anakartta bunu Auto 1.15 yapıyor. Sıcaklık yükseldikçe voltaj gereksinimi de artıyor. Bu arada anakartın çok iyi, 6400 çok zorlarsa gidip 8000 2:1 kullan bence. R7 9800X3D'yi gördüğüm çoğu insan bunu yapıyor, 8000 CL36, 6400 CL28'den daha hızlı mesela ve neredeyse aynı voltajları kullanıyor, artı düşük VSOC ile birlikte çünkü 2:1 modda UCLK çok düşük, bu da düşük VSOC demek.
6000 CL28 RAM'in var, benimkinden de iyi, daha az voltaj istemesi lazım. Burada bence CPU sevmedi 6400 MHz'yi, 8000 MHz deneme vaktimiz geldi. Bazen ne kadar voltaj versen de olmuyor, en son overclock kapatıp sadece -15 CO verirsin son çare. Onun dışında ben olsam uğraşmazdım 6400 MHz ile.
Eki Görüntüle 260551