Orada yazan kadar. :) Sonra Ethernet vs. silindi dersin. Dead kaç saat yaptırdı sana? O da hemen salmaz aslında.
Hocam, çok uzun süre oldu. Dead ne yaptırdı hatırlamıyorum. VSOC 1.2'de geçecek gibi duruyor hocam. Boş bir vaktimde bu konuda ders almak istiyorum gerçekten. Üzerine çalışmak ve sizin gibi olamasam da yaklaşmak. DDR6 çıktığında da aynı şekilde rahat rahat halletmek.

Mesela bu RAM 5600 CL36 oluyor EXPO ile. Şu an aslında harika. Çoğu insan cesaret bile etmiyor hocam :)
 
Hocam, çok uzun süre oldu. Dead ne yaptırdı hatırlamıyorum. VSOC 1.2'de geçecek gibi duruyor hocam. Boş bir vaktimde bu konuda ders almak istiyorum gerçekten. Üzerine çalışmak ve sizin gibi olamasam da yaklaşmak. DDR6 çıktığında da aynı şekilde rahat rahat halletmek.

Mesela bu RAM 5600 CL36 oluyor EXPO ile. Şu an aslında harika. Çoğu insan cesaret bile etmiyor hocam :)

CL30 yerine CL26 yapsak, tRCD 37 yerine 36 yapsak aman aman bir fark olmayacak zaten. Burada farkı yaratan şeyler asıl olarak FCLK, Nitro ve diğer subtiming'ler. 100 ns tRFC, 60 ns Same Bank var sende şu anda. Mixed ile bunlar mümkün oldu. 4K'da ama ölçsen belki %1 FPS 10 artar, ortalama FPS 5 artar. Orasını bilemem. Rekabetçi 1080p/1440p'de fark net hissediliyor ama. Benchmark yazılımlarında da yine fark hissedilir. Bant genişliği artar ve gecikme düşer. 4K direkt olarak ekran kartına bağımlısın, sorun orada.
 
@Ayhan Dönmez onun yaptırdığında GDM'i ben kendim kapatmıştım, 6000-CL28 çalışıyordu ve 2 yıldır falan da hiç sorun yoktu. Ama 6200 daha çok hoşuma gidiyor gibi. Bunu kaydedeyim, ekran görüntüsü alıp her yere. BIOS güncellediğimde böyle devam. Ayrıca bu anakart bana yetiyor hocam. SSD'ler tam yükte, ekran kartı tam yükte PCIe veri yolu kısmıyor. Extrem OC ile uğraşmıyorum. AM5 bitene kadar bununla devam, sonra artık Intel ya da AMD'de X ya da Z serisi alırım.

@Ayhan Dönmez VSOC 1.2 geçti. Şimdi sıra FCLK 2167 hocam.
 
@Ayhan Dönmez onun yaptırdığında GDM'i ben kendim kapatmıştım 6000-CL28 çalışıyordu ve 2 yıldır felan da hiç sorun yoktu. Ama 6200 daha çok hoşuma gidiyor gibi. Bunu kaydedeyim ekran görüntüsü alıp her yerin. BIOS güncellediğimde böyle devam. Ayrıca bu anakart bana yetiyor hocam. SSDler tam yükte ekran kartı tam yükte PCIe veri yolu kısmıyor. Extrem OC ile uğraşmıyorum. AM5 bitene kadar bununla devam sonra artık Intel ya da AMD'de X ya da Z serisi alırım.

6400 zaten bellek kontrolcü sorunu, muhtemelen sende açılamaz. 6200 açılıp geçilmesi lazım. CL28 olsa tatlı olurdu tabi ama CL30 aman aman fark yaratmıyor dediğim gibi. Diğer subtiming'ler çok daha önemli. TREFI 65.535 yapsak testte hata yeme şansın var ama gündelik kullanabilirsin onu.
 
@Ayhan Dönmez FCLK 2167 geçecek gibi duruyor hocam çünkü ilk bir dakikada hata veriyor genelde ve 2 dakikayı geçti.

Şimdi sıra PBO'ya geldi.

Bir de memtest86'ya gerek kalmadı artık değil mi hocam? RAM Test Pro yeterli?
 
@Ayhan Dönmez FCLK 2167 geçecek gibi duruyor hocam çünkü ilk bir dakikada hata veriyor genelde ve 2 dakikayı geçti.

Şimdi sıra PBO'ya geldi.

Şimdi sıra tam olarak ona gelmedi. Orada yazan dakika kadar geçmesi lazım. Dead de seni orada yazan dakikadan önce salmaz. Dead zaten ilk 6400:2133 dener. Sende denememesine şaşırdım.


Orada yazan dakika kadar testi sorunsuz tamamlarsa ve üzerine PBO, Curve ayarları ile birlikte VT3 testini geçerse sorun yok demektir. Adım adım gidilmeli.
 
Şimdi sıra tam olarak ona gelmedi. Orada yazan dakika kadar geçmesi lazım. Dead de seni orada yazan dakikadan önce salmaz. Dead zaten ilk 6400:2133 dener. Sende denememesine şaşırdım.
Tamam hocam çalışsın bakalım ama hanım Resident Evil diye tutturru. Bir yarım saat dursun eğer hata vermezse oyun açayım hanıma, eğer oyundan atarsa FCLK 2067ye geri döner.

Bir de RAM konusunda kendimi nasıl geliştirebilirim? İngilizcem çok iyi, C2.
 
Tamam hocam çalışsın bakalım ama hanım Resident Evil diye tutturru. Bir yarım saat dursun eğer hata vermezse oyun açayım hanıma, eğer oyundan atarsa FCLK 2067ye geri döner.

Bir de RAM konusunda kendimi nasıl geliştirebilirim? İngilizcem çok iyi, C2.

Amca ve benim gibi globali takip etmen lazım. Overclock.net, ZenTimings Discord ve ROG Forum, MSI Forum gibi kaynaklar yeterlidir. JEDEC dökümanlarını vs. ulaşıp okursun ama AM5 adına çok bir şey öğrenilmez oralardan. Genel geçer DDR5 hakkında bilgi sahibi olursun. Yabancı Buildzoid takip edersin, yerlisi zaten bizde var. Sonrasında öğrendiklerini harmanlayıp bir şekilde ortak paydada buluşturacaksın. Bu işte tek bir doğru yok, deneye yanıla öğreneceksin neyin doğru neyin yanlış olduğunu. Onda çalışan sende çalışmaz, sende çalışan da başkasında. Bu denli hakim olmak çok kolay değil, aynı şekilde limitlere de hakim olman lazım ama sende zaten kilit nedeniyle voltaj veremedik. Ethernet kartı göçtü sadece. :)

Dead zaten HWBot takılıyor, orada tepelere oynayan birisiydi vaktiyle. Watercool, Custom loop takılıyor. Delid sanırım yoktu onda, Direct-die değil yani. Öyle olsa çok daha başarı elde ederdi. Rakipler zorlu ve senden katbekat imkana sahip diyeyim. TR'de bu işler zor. @ShadowLegion
 
Amca ve benim gibi globali takip etmen lazım. Overclock.net, ZenTimings Discord ve ROG Forum, MSI Forum gibi kaynaklar yeterlidir. JEDEC dökümanlarını vs. ulaşıp okursun ama AM5 adına çok bir şey öğrenilmez oralardan. Genel geçer DDR5 hakkında bilgi sahibi olursun. Yabancı Buildzoid takip edersin, yerlisi zaten bizde var. Sonrasında öğrendiklerini harmanlayıp bir şekilde ortak paydada buluşturacaksın. Bu işte tek bir doğru yok, deneye yanıla öğreneceksin neyin doğru neyin yanlış olduğunu. Onda çalışan sende çalışmaz, sende çalışan da başkasında. Bu denli hakim olmak çok kolay değil, aynı şekilde limitlere de hakim olman lazım ama sende zaten kilit nedeniyle voltaj veremedik. Ethernet kartı göçtü sadece. :)
Hocam VT3 testi nedir ve işlemci için de PBO ayar önerilerinizi alabilir miyim? Acele etmeyeceğim ama siz olursunuz olmazsınız ben bu gece uyumam bu işi komple kökünden çözeceğim. RAM ile bir daha uğraşmadan kapatacağım defteri DDR6 ya geçene kadar. :)

Hocam sizin gibi olmak zor zaten de her zaman sizi bulamayız. Siz olmadanız 6200 denemezdim bile ben. 😄
 
Hocam VT3 testi nedir ve işlemci için de PBO ayar önerilerinizi alabilir miyim? Acele etmeyeceğim ama siz olursunuz olmazsınız ben bu gece uyumam bu işi komple kökünden çözeceğim. RAM ile bir daha uğraşmadan kapatacağım defteri DDR6 ya geçene kadar. :)

Hocam sizin gibi olmak zor zaten de her zaman sizi bulamayız. Siz olmadanız 6200 denemezdim bile ben. 😄

Amca forum hesabını silmese iyiydi, ne güzel gelip hesap açmıştı. O devralırdı konuları, malum kartları hepimizen daha iyi biliyor ayarlamayı. Elinde çok numune var. Bizde ise tek RAM, tek anakart var. Ancak bu kadar elimizden geliyor. :)