YouBetterRun
Çalışkan
- Katılım
- 1 Mayıs 2026
- Mesajlar
- 47
- Beğeniler
- 14
O zaman bellek açısından kendimi şanslı sayıyorum CL24 açabildiğim için, keza IMC de aynı şekilde (bu kadar çöp IMC dedik ama açtı).
ZenTimings varsa atabilir misiniz?
O zaman bellek açısından kendimi şanslı sayıyorum CL24 açabildiğim için, keza IMC de aynı şekilde (bu kadar çöp IMC dedik ama açtı).
Onun için bu 2 konuyu takip et. Pump ve RAM fanı %100 dönder, RAM fanı kanatlanırsa %80 sabitle. Fanları PWM alabilirsin.
Selam dostlar,
7600 işlemcisinden, 9700X işlemcisine geçiş yaptım. Lakin fanlar biraz garipleşti. 7600 var iken, ses sorunu yaşamıyordum. Armoury Crate üzerinden otomatik ayarlama ve standart mod ile kullanıyordum. Sessiz, dengeli ve memnumdum.
Lakin 9700X var iken fanlar bir anda yükselip, bir anda düşebiliyor hızlı şekilde. Bu da bazen sinir bozucu oluyor. Sürekli fanlar yükselip düşüyor hızları. 9700X daha agresif doğal olarak, bunun farkındayım. Bunu da sık sık yapıyor. Mesh kasaya sahibim. 3 adet ön kısımda 120mm fan, 1 adet egzoz çıkışı 120 mm fan ve 360 mm sıvı soğutma...
- Eagles
- crate fan ideal nasıl olmalı
- Mesaj: 42
- Forum: Overclock ve Soğutma
Hocam ben Google açınca işlemci birden çok ısınıyor sonra geri soğuyor tabii. Bunun sebebi nedir hocam? 9700X işlemcim var.
GIGABYTE:
![]()
@demjr Temperature Interval 1 değerini 3 olarak değişiniz. Anlık Spike sorunu çözülecektir, çiplet mimari gereği olağandır. Çözümü bu şekilde.
MSI:
![]()
MSI BIOS'ta ilgili kısım Step Up ve Step Down Time olarak geçer. Step Down 0.1s kalmalı, öteki türlü o da kafa ütüleyecektir. Step Up 0.1s'ten 1s maksimum çekilebiliyor. 0.5s ideal olacaktır. Türkçe meali fan hızlanma süresi, ivme 0.5s, fan yavaşlama süresi, ivme 0.1s...
Hocam, benim kasada önde 3 adet 12 cm 2000 RPM fan var, altta 2 adet reverse 1200 RPM fan, yanda 2 adet reverse 1200 RPM fan, egzozda 1 adet 1200 RPM fan var. Şu an stock ayarlarsa sadece RAM'lerin fanını %100'de çalıştırıyorum. Değer atamama gerek var mı diğer fanlara?
Sanmıyorum, dB rahatsız etmiyorsa olduğu şekilde kalabilir.
Bence sabaha kadar bırakacaksan minutes kısmına 300 yaz. @Görkem5252 emin olmuş olursun. TM5 0.12.3 iletmiştim, üzerine de onu yap. Hata yoksa sorun yaşayacağını sanmıyorum açıkçası. Eğer çökme oluyorsa GPU ve PBO da devreye girer bu saatten sonra.
@Görkem5252 arka planı boşaltıp bellek temizliği yap Memory cleaner ile. Sonrasında Auto bas, minutes 300 ayarlayıp start ver. Sabaha kadar dursun. Üzerine TM5 0.12.3 aç, hata yoksa problem yok demektir %99.
Ben de artık PBO'dan dolayı sorun yaşadığımı düşünmeye başladım.
Rtp dediğim gibi ayarladınız mı? Adımları sırayla uygulayın, 25k allocate etmiş. Çok yeterli değil.
300 dakika etsin dediğim şekilde, sonrasında TM5 0.12.3 başlatırsın. Geçen atmıştım konuya, sende vardı.